70cc wat zijn de gevolgen

Advertisement - register to remove this

Ik heb geen angst maar ik probeer mezelf gewoon te informeren want om met een 70cc te gaan rijden zonder te weten wat er gebeurd als je gepakt wordt is ook niet handig of ben ik nou gek
weet niet waar je woont, ik woon op t platteland is heerlijk om een 70 te rijden, rijd t tenminste beetje door.
nooit geen gezeik met politie gehad,
in de stad vind ik ook nog wel is leuk om in de avond te rijden, dan plak ik meestal kenteken af en stampen maar.
beetje politie rij je wel kwijt als je een beetje kan rijden,
 
weet niet waar je woont, ik woon op t platteland is heerlijk om een 70 te rijden, rijd t tenminste beetje door.
nooit geen gezeik met politie gehad,
in de stad vind ik ook nog wel is leuk om in de avond te rijden, dan plak ik meestal kenteken af en stampen maar.
beetje politie rij je wel kwijt als je een beetje kan rijden,
ik woon in een dorp waar geen politiebureau is alleen staan er bij het gemeentehuis geen politiemotoren dus dat zal wel goed zitten
 
Stomme is, dat jij met je onbegrensde scootertje dan iets van 60-70 gaat, ik met mijn opgevoerde ding 100+, en uiteindelijk hebben we dezelfde gevolgen. Boven de 56 is een wok. En of je dan 100, of 60 gaat maakt voor de rest ook geen bal meer uit. (bij 15+ te hard is de boete ook gewoon hetzelfde)

Ik rijd met opgevoerde shit, en ook vaak dwars door de stad. Maar, ik zorg wel voor een relatief stille uitlaat, en doe gewoon normaal.
Gas geven doe ik ook genoeg, maar alleen op plekken waar het kan. Ik kijk ook genoeg in mijn spiegel inderdaad, maar ik ben nooit echt nerveus oid. Als ik gepakt word word ik gepakt, het is niet anders.

Maar ja, een wok maak ik me dan eigenlijk ook niet zo veel zorgen om. Ik koop, of heb een 2e frame, bouw alles over, en ben dezelfde dag weer aan het rijden. Kost je alsnog een dikke boete, en een hoop werk natuurlijk, maar ja, dat is dan niet anders. (en dat heb je met dat onbegrensde ding dus ook gewoon)

Verzekering is wel een dingetje inderdaad. Als hij opvallend opgevoerd is, of de verzekering kijkt het echt een keer na, ben je inderdaad gewoon niet verzekerd. Dat kan serieus in de papieren lopen, en als er iemand letsel krijgt kan je waarschijnlijk gewoon de rest van je leven betalen.
Met een onbegrensd ding kom je daar natuurlijk wel veel makkelijker mee weg. Hij is in principe gewoon origineel. Ze zullen niet echt je uitlaat los halen en kijken of er een prop in zit. Maar als je er duidelijk een 70cc cilinder op hebt zitten, ben je natuurlijk meteen klaar.

En dat zal in de meeste gevallen ook echt wel meevallen. Maar als jij schuldig bent aan een ongeluk wat een hoop geld kost, dan gaat een verzekeraar ook gewoon goed onderzoek doen of alles wel in orde is. Ze doen natuurlijk alles om niet uit te hoeven keren.
Dan kost die leuke 70 je misschien wel ineens tienduizenden euro's.
 
Het gevolg is dat je sneller gaat je benzine is sneller op als je een ongeluk maakt en je verwond iemand kost het je mischien de rest van je leven geld loopt je scooter 25kmh sneller krijg je een boete een wok & een straf beschikking.
 
valt wel mee hoeveel sneller de benzine opgaat tov 50cc, je kan er meer power uithalen. als jij met je 50 hele tijd in de begrenzers hangt, kost dat meer benzine dan wanneer je blokje gewoon lekker kan lopen. maar als je niet normaal kan rijden dan moet je geen 70 kopen. koop dan gewoon een iget die 43 loopt op de rollerbank
 
Back
Top