een vraag over de krukas DJ kymco

grijzaard

Well-Known Member
hey
ik heb gisteren een 70cc malossi cilinder (met een 50cc kop) erop gezet. Hij trekt nu flink door, nu is mijn vraag: is een orginele krukas sterk genoeg om dit aan te kunnen? vooral omdat hij nu aardig toeren maakt. ik heb een standaard drukveer en std trekveertjes

thanx grijzaard
 
Advertisement - register to remove this

wat voor uitlaat? ik heb wel vaker met std as gereden @ kymco DJ ,deze houd het vaak lang vol , persoonlijk zou ik er nu wel een andere as in zetten , doe ik eigenlijk nu bij elke 70cc setup omdat ik weet wat het risico is nu.

de cilinderkop zou ik niet zo laten btw , ik zou er een Polini kop op zetten!

wat voor Malossi heb je ? gietijzer? ik weet uit ervaring dat de Polini gietijzer (niet de corsa) stukken beter loopt dan de Malossi giet
 
ik heb een technigas terugloop, wat voor as zou je er in zetten dan?

het is een gietijzer, zorgt die 50 kop voor te veel compressie dan?


btw, mijn olie lampje knippert bij het starten het stopt na een halve minuut ofzo terwijl ik de olie tank nokkievol heb

barthold
 
grijzaard said:
ik heb een technigas terugloop, wat voor as zou je er in zetten dan?

het is een gietijzer, zorgt die 50 kop voor te veel compressie dan?


btw, mijn olie lampje knippert bij het starten het stopt na een halve minuut ofzo terwijl ik de olie tank nokkievol heb

barthold


een 50cc kop op 70cc is nooit echt geweldig..

wat voor tecnigas , next?

mischien moet je even de olisensor uit je tank halen en even schoonmaken met benzine oid , kan zijn dat er wat smeer zit in het tankje..
 
de c3 en c4 geven de speling aan (koude speling) , een c-4 heeft meer speling , deze KUn je gebruiken wanneer de c3 te heet worden en klem lopen (te weinig speling dus) en aangezien dit zo goed als niet voorkomt zijn c-3 juist veel beter , want speling is trilling en trilling is vermogensverlies en kan motorische schade aanbrengen.

mits goed gemonteerd zal een c-3 lager prima werken , ik gebruik alleen maar c-3 en rijd tot iig 14.000 tpm zonder problemen of vermogensverlies..
 
Back
Top