Eerste 4 takt

junnehj

Member
Hey

Ik rijd al jaren 2 takt maar wil ze toch graag wegdoen en wat zuiniger gaan rijden.

Mijn oog is gevallen op een Kisbee of New vivacity (zal een 2e handsje worden). Omdat groot zadel, grote buddy, niet te dure onderdelen, en tevreden over de oude vivacity's.
Liefst nog eentje met carburateur maar ligt natuurlijk aan het aanbod (voor 2015 is carb toch?)

Ik heb het idee dat het Piaggio 4 takt blok wat beter is (onderbuik) maar ik pas niet op een Zip en die andere modellen zijn een pak duurder dan bijv een Kisbee, en onderdelen ook.

2 takt ken ik goed, maar 4 takt wat minder.

Ik vroeg me af waar ik op kon letten als ik ga kijken naar de scooter. Zoals motorgeluiden / klepgeluiden e.d.

Hoe zit het met onderhouds intervallen?

Zijn andere modellen meer aan te raden?
 
Advertisement - register to remove this

Peugeot is niet meer het Peugeot van vroeger. Zoek je een echt goede 4 takt scooter, kijk dan naar een Yamaha Neo’s 4T vanaf 2008 (liefst vanaf 2012). Groot genoeg, gaat niet kapot en mega zuinig.
 
Ik heb 10 jaar een Speedfight 3 , 4-takt gehad voor erbij ,,, een Ideale Scooter , Grote helmbak , Grote Tank onder de voeten , ideale wegligging , en redelijk goedkoop op snelheid te krijgen .
Daar zat het Sym 6-Deukjes blok onder , uit Taiwan ..... Niks mis mee,
Met mijn rijgedrag ... Minimaal 1 op 30 .
 
Peugeot is niet meer het Peugeot van vroeger. Zoek je een echt goede 4 takt scooter, kijk dan naar een Yamaha Neo’s 4T vanaf 2008 (liefst vanaf 2012). Groot genoeg, gaat niet kapot en mega zuinig.
Ja, maar die kan ik niet vinden zonder torenhoge Km standen (of uberhaupt in de buurt) helaas.

Het is voort toch allemaal GY6 naast Piaggio? Met hier en daar wat betere onderdelen door eigen fabricaat. Heb hierom meer gekeken naar het functionele van de scooter. En hier komt Peugeot toch het beste uit qua ruimte en tank, en dan eigenlijk met name de new vivacity