Gilera typhoon loopt alleen met vinger op de lucht inlaat van carburateur

Henkjan1523

New Member
Hoi ik heb een Gilera typhoon die erg lang stilstond ik heb veel vernieuwd en hij start weer, hij loopt alleen goed als ik mijn vinger in de luchtinlaat van mij carb doe, dus de lucht afsluit. Verder staat mijn luchtschroef helemaal dicht dus ik vind het heel raar hoe dit kan, weet iemand hoe je dit kan oplossen?
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt dan of hij te weinig benz krijgt , als je de lucht afsluit , loopt hij weer wat rijker . heb je na die lange stilstand , de benzine vervangen , en carb gereinigd
Ja heb ik allemaal gedaan ook goed de tank doorspoeld. Er zat sproeier 60 in en met 68 veranderde er niks zowat en heb nu 75 maar hij doet hetzelfde lijkt wel
 
Heb je ook al eens getest op vals lucht , is toch een 2 takt , Ook wil het wel eens voorkomen , dat de krukas keerringen gaan "plakken" aan de as , bij lang stilstaan .
 
ik denk dat T-arie op het juiste pad zit, als je niks hebt veranderd aan de setup (geen powerfilter toegevoegd!?) en hij hiervoor wel goed liep dan betekent dit dat hij nu ergens valse lucht trekt. dus of iets is niet goed luchtdicht geinstalleerd (rondom de carb vaak) of je keerringen zijn vergaan.
 
Ja heb ik allemaal gedaan ook goed de tank doorspoeld. Er zat sproeier 60 in en met 68 veranderde er niks zowat en heb nu 75 maar hij doet hetzelfde lijkt wel
ik denk dat T-arie op het juiste pad zit, als je niks hebt veranderd aan de setup (geen powerfilter toegevoegd!?) en hij hiervoor wel goed liep dan betekent dit dat hij nu ergens valse lucht trekt. dus of iets is niet goed luchtdicht geinstalleerd (rondom de carb vaak) of je keerringen zijn vergaan.
Alles zit luchtdicht ook tussen de ruimtes waar geen pakkingen horen ga vandaag nog ff kijken met grotere sproeiers en wellicht zijn het de keringen
 
Heb je ook al eens getest op vals lucht , is toch een 2 takt , Ook wil het wel eens voorkomen , dat de krukas keerringen gaan "plakken" aan de as , bij lang stilstaan .
Er zitten nieuwe keerringen in de sproeier weer naar 60 gedaaan maar hij start weer alleen met je vinger in de luchtinlaat van de carburateur. Hoe kan dit?
 
je hebt het over de luchtinlaat van je carburateur, betekent dit dat je aan het afstellen bent zonder luchtfilter gemonteerd? Ik zou niet weten hoe je anders je vinger daarop kan plaatsen.
 
Back
Top