Hoe ga ik t beste om met 2T scooters?

elianyeh

Minarelli Horizontaal
Ik heb een Yamaha Aerox uit 2009, met 50cc en kleine aanpassingen waardoor die 85 op gps kan lopen.

Hij trekt pas bij de 7k toeren, en loopt stationair rond de 2-3k toeren.

Als ik naar de 7k trek komt er echt veel rook uit.

Kan ik gewoon de hele tijd vol gas rijden met de Aerox? Of hoe zit dat eigenlijk? Ik meng gewoon 1:50 en dat doe ik zelf. (Geen olie tankje). Ik heb zelf weinig verstand ervan, hebben jullie misschien nog een paar tips die ik moet gaan doen als ik wil gaan rijden? Ik heb zelf echt weinig verstand over scooters.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een Yamaha Aerox uit 2009, met 50cc en kleine aanpassingen waardoor die 85 op gps kan lopen.

Hij trekt pas bij de 7k toeren, en loopt stationair rond de 2-3k toeren.

Als ik naar de 7k trek komt er echt veel rook uit.

Kan ik gewoon de hele tijd vol gas rijden met de Aerox? Of hoe zit dat eigenlijk? Ik meng gewoon 1:50 en dat doe ik zelf. (Geen olie tankje). Ik heb zelf weinig verstand ervan, hebben jullie misschien nog een paar tips die ik moet gaan doen als ik wil gaan rijden? Ik heb zelf echt weinig verstand over scooters.
Zowieso opletten dat ie niet te heet word en altijd extra dopje olie doorgooien
 
Leest alsof de afstelling niet in orde is. Wellicht een te grote hoofdsproeier. Hoe kleurt de bougie na een stuk volgas?
Hij rijdt prima hoor, zit gewoon een zwarte drukveer in vandaar. En wat bedoel je met hoe kleurt de bougie?
Post automatically merged:

Zowieso opletten dat ie niet te heet word en altijd extra dopje olie doorgooien
Wat bedoel je met extra dopje olie doorgooien? Haha, heb weinig verstand ervan...
 
Hij rijdt prima hoor, zit gewoon een zwarte drukveer in vandaar. En wat bedoel je met hoe kleurt de bougie?
Post automatically merged:


Wat bedoel je met extra dopje olie doorgooien? Haha, heb weinig verstand ervan...
2takt olie met het mengen door benzine dus gwn 1:50 mengen en dan nog 1 extra dopje
 
Helemaal niet nodig met een gietijzeren 50. 1:50 is ruim voldoende. Origineel met pomp is de verhouding nog groter.
Met oliepomp is van 1:400 1:50
Post automatically merged:

Zal ik gewoon 1:50 doen dan...? Ik heb geen aparte olietank, is gedemonteerd door redenen...
Ja maar voor zekerheid als je verkeerd heb gerekend ofzo beter dopje erbij doen beter te veel dan te weinig
 
Back
Top