Kymco Sento 50. Start moeilijk, slaat aan en valt uit...

gcs100

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Een vriend helpen met zijn scooter doe ik graag.
Helaas lopen we tegen een probleem aan.
Na enig aandringen start de scooter, maar valt daarna uit.
Daarna slaat deze niet meer aan.
Na een tijdje wachten, +/- 15 minuten, weer opnieuw geprobeerd.
Zelfde verhaal.
Omdat het lijkt dat de scooter verzuipt, hebben we gekeken naar de brandstoftoevoer.
Toevoerslangetje van de vacuümpomp gehaald en de benzine stroomt hier uit.
Het vermoeden is dan ook dat deze defect is en dat er continu (teveel) brandstof toegevoegd wordt.
Kan dit kloppen?
Het betreft een Kymco Sento 50 uit 2008 en is een 25 KM uitvoering.
Hoor graag van jullie...
 
Advertisement - register to remove this

Heb je de bougie er uitgehaald en deze bekeken? Is deze nat of zwart of een andere kleur. Heb je gekeken of de bougie vonkt en zoja is de vonk mooi blauw of juist zwak met een oranjeachtig kleur?
 
Zonder te kicken of elektrisch te starten mag uit het slangetje geen brandstof blijven stromen.

Uiteraard loopt de brandstof die nog in het slangetje zat en een deel van de brandstof in een eventueel in de leiding opgenomen brandstoffilter, er nog uit maar dan moet het ook ophouden met stromen.
Dit in combinatie met een slecht werkende vlotter/vlotternaald combinatie kan dat ervoor zorgen dat er vloeibare benzine door de sproeier wordt gedrukt waardoor de scooter uiteindelijk verzuipt.
 
@symmie
De bougie is redelijk zwart. De vonk is goed. De scooter start en loopt ook wel een stukkie, maar valt daarna uit.
@Sparky
Het slangetje hebben we vanaf de vacuümkraan gehaald.
Er blijft brandstof vanaf de kraan doorstromen.
Komt dus direct vanuit de tank.
 
Is het verschil tussen hoeveelheid benzine dat uit de kraan komt als je niet zuigt aan de vacuüm slang vd kraan en als je wel zuigt eraan. Komt er wel een straal uit als je aan de vacuüm slang zuigt

Aangezien er sowieso benzine uitkomt zou ik de kraan vervangen maar het voor dit probleem ff van belang of er genoeg benzine uitkomt.
 
Is het verschil tussen hoeveelheid benzine dat uit de kraan komt als je niet zuigt aan de vacuüm slang vd kraan en als je wel zuigt eraan. Komt er wel een straal uit als je aan de vacuüm slang zuigt

Aangezien er sowieso benzine uitkomt zou ik de kraan vervangen maar het voor dit probleem ff van belang of er genoeg benzine uitkomt.
De benzine gutst eruit. Moet wel de kraan zijn. We gaan deze vervangen en laten het weten of het probleem dan is opgelost.
 
Kraan maakt niet uit , de Vlotterpen moet Kanaal afsluiten .
Zou mooi zijn : als je een handkraan heb , moet je die verplicht altijd dicht draaien ???
Deed ik vroeger bij mijn (oude ) Zundapp nooit,
 
Back
Top