Souris 2018 grootlicht -dimlicht

Touareg

Member
Beste mensen,
Ik ben bezig om een 2018 souris na te lopen, heb deze net gekocht. Het betreft eentje met led verlichting in kap onder het stuur, en een vierkante koplamp met een H4 en een mini lampje er in. Heb even de kappen er afgehaald en zie dat er inmiddels helaas behoorlijk geknutseld is voor wat betreft de bedrading. Bedrading aan elkaar gedraaid , halverwege met een andere kleur draad verder gaan, met een stukje isolatie tape erom heen, je kent het wel….
Afijn nu het volgende;
Dimlicht grootlicht. Rechts op het stuur zit een licht schakelaar uit/aan/ en dan nog een stand met een gloeilamp symbooltje.
Links een schakelaar grootlicht/dimlicht.

Als ik nu de weerstand van de dimlicht/grootlicht schakelaar doormeet dan lijkt ie goed. In de ene stand meet ik een gesloten circuit op de middelste en een van de buitenste pinnen, de andere buitenste pin is dan open, en als ik de schakelaar omhaal dan meet ik een gesloten circuit op de andere buitenste pin. Precies zoals te verwachten. Alleen nu het rare; op de fitting van de h4 lamp meet ik op beide pinnen 12v (11.8) ongeacht de stand van de schakelaar. Ik kan alleen maar bedenken dat er ergens anders 12v vandaan komt naar de lampfitting. Heeft iemand een idee?
Ik vind ook dat die h4 lamp (35w) niet erg veel licht geeft, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal dus misschien is het normaal. Kan me alleen niet voor stellen dat je veel licht hebt in het donker.
 
Advertisement - register to remove this

Led later er op gezet en zo groot- en kleinlicht met elkaar doorgelusd (omdat de led te weinig licht gaf?) . Waarschijnlijk kun je dus niet groot of klein licht kiezen met de dimschakelaar?

Ik weet niet wat voor ledlamp je hebt maar verwacht niet dat het 35Watt is. Bij mijn scooter zat er ook een of ander flut led lamp in de koplamp. Dat was ongeveer het 2e wat ik er uit heb gehaald en vervangen voor 35/35 halogeen.
 
De koplamp heeft een 35/35w halogeen koplamp. Inmiddels schakelt hij ook weer dim/grootlicht. Helaas is mij niet duidelijk wat ik gefixed heb…….misschien zat het stekkertje niet goed in de schakelaar. Niet helemaal duidelijk. Heb wel een of andere donkere folie van de koplamp getrokken. Zal wel heel stoer gestaan hebben maar is niet bevordelijk voor de lichtopbrengst zal ik maar zeggen.

Verder is het ledje van het motormanagement stuk. Dacht even dat het waarschijnlijk opzet was maar heb het lampje even gewisseld met een goedlampje en nu brand ie wel bij contact aan en gaat uit als de motor loopt.

Blijft over: duurt te lang voor de motor aanslaat en slecht lopen/inhouden van de motor bij gas vol open. Krijg hopelijk volgende week een andere ecu (32km).
Er zit nu een 25km ecu in. Met een 50km ecu liep de motor prima, maar dat is te hard.
 
Alle lampjes dashboard branden weer (het management lampje gaat uit na het starten jippy!) met de 35 ecu loopt ie prima. Ben nu bezig het onderhoud, de v snaar nog te gaan en de koplamp afstellen, dan denk ik dat ik klaar ben. Merk wel dat er een aantal metalen clipjes weg zijn waar schroefjes grip in horen te krijgen om de verschillende plastic delen bij elkaar te houden, denk dat de scooter verkoper wel wat heeft liggen.
 
Back
Top