Squish malossi cross met speed zuiger

Status
Not open for further replies.

STH_Helmig#21

ScooterTuningHaaksbergen
Ik heb gisteren malossi cross opgehaald , maar daar zat een speed zuiger bij. Nu is mijn vraag wat de squish moet zijn. Het gaat hier om een minarelli horizontaal blok. Bedankt alvast.
 
Advertisement - register to remove this

waarom zou dat anders moeten zijn als andere cilinders?

Juist er is geen reden voor.

Dus houd hem tussen 0.45 a 0.6
 
jij maakt het wel heel spannend..niet anders dan anderen..dan ben jij waarschijnlijk de eerste die met een squish 0,5 durft te rijden met bijvoorbeeld cilinders als manstonll
 
Kijk eens in het boekje wat bij je cilinder hoort te zitten. Daarin staat 0,45 geadviseerd door Malossi ;)
Ik zou rond de 0,55-0,6 aanhouden. Maar het is maar net wat jij wilt.
 
dan ben ik een spannende jongen geweest ;)

Maar je kan ook met 0.3 rijden, maar de vraag is hoelang t heel blijft :)

Maar je wil je voor safe spelen ga tussen 0.5 en 0.6 zitten zoals Mol al zegt :)
 
ik rijd met me cross met speedzuiger op piaggio dan met een squish van 0,40 maar dat is omdat ik geen andere pakingen heb :p
 
Marco, heb jij weleens een speed en cross naast elkaar gehad voor Minarelli? Ik heb ook altijd begrepen dat ze hetzelfde zijn en zelf ook weleens gekeken.
Pas geleden had ik toen een cross en speed voor Piaggio in me handen en daarin zijn in de cross de poorten vele malen groter dan bij de speed. Dus maybe leuk om nogeens te checken oid. Of je moet het zeker weten, dan is er dus echt geen verschil op Minarelli behalve de drijfstang lengte/zuiger en de daardoor iets veranderende timing.
 
jah 100% zeker dat de cilinder op minarelli gelijk is... heb 3 exemplaren nauwkeurig gemeten naast een speed...

op pia is het zekerweten een ander verhaal, cross is daarbij heel anders dan speed...
 
Marco_v_W said:
jah 100% zeker dat de cilinder op minarelli gelijk is... heb 3 exemplaren nauwkeurig gemeten naast een speed...

op pia is het zekerweten een ander verhaal, cross is daarbij heel anders dan speed...

Okej bedankt..van jou kan ik nog eens iets leren:p
 
e

STH_Helmig#21 said:
jij maakt het wel heel spannend..niet anders dan anderen..dan ben jij waarschijnlijk de eerste die met een squish 0,5 durft te rijden met bijvoorbeeld cilinders als manstonll
dude ik rijd met squish vqn 0.5 met manston 2 gebeurt helemaal niks hoor!
alleen meer carterdruk meer vermoge:)
 
ik zou met std kop ook geen 0,6 mm squish neemen , kijk bv. naar joost , daar pingelt t gewoon erg . dus wil je t safe hebben , draai je kop iets uit
 
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer et topic:
'Squish malossi speed met cross zuiger'
Word ge-opent

Dit topic gaat gewoon over een squish en 1 ding is cker, dat kan je iig vinden in de search.

Maar verder, squish @ 0,55 ofzow.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top