Start problemen 4t 2v 80cc zip

Ik denk dat de startproblemen komen door iets electronisch maar ik zou niet weten wat het zou kunnen zijn. Ik heb een filmpje gemaakt van hoe het klinkt en wat er gebeurt.
Het is een 2017 model zip 4t.
Zou iemand mij kunnen helpen?
Het is niet mijn accu want er zit net een nieuwe in ik vandaag nog nagekeken had de meting kwam uit op 12 volt
Post automatically merged:


Dit is een link van een filmpje waarin ik laat zien hoe het klinkt.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

denk dat je bendix loszit waardoor het tandwiel van je startmotor tegen de bendix aankomt.
carterkap even openschroeven en bendix weer goed drukken.
 
Oke, dan zou ik eerst kijken naar de +stroomkabel naar startmotor en daarna - massa.
Heb je kickstart ? Hoe soepel gaat die?
Is de nieuwe accu droog of nat geleverd? Opgeladen? Blijft voltage onder starten ook 12?
Groet,
 
Oke, dan zou ik eerst kijken naar de +stroomkabel naar startmotor en daarna - massa.
Heb je kickstart ? Hoe soepel gaat die?
Is de nieuwe accu droog of nat geleverd? Opgeladen? Blijft voltage onder starten ook 12?
Groet,
Ik heb een kickstart, door de 80cc gaat dat wel lastig maar hij zit niet vast. Starten met kickstart lukt echter niet. Het is een 12v 8a batterij waar ik zelf acid in moest doen. Aan de batterij ligt het in ieder geval niet want ik heb al 3 batterijen geprobeerd. Tijdens het starten blijft het voltage gelijk. De startmotor word binnenkort vervangen ik hoop dat dat het probleem is. Dank voor je reactie
 
jammer dat je het laat vervangen. kost weer onnodig geld... als je een paar minuten de tijd neemt om even je carterkap open te schroeven, kan je waarschijnlijk zo weer wat geld besparen, maar ja
 
jammer dat je het laat vervangen. kost weer onnodig geld... als je een paar minuten de tijd neemt om even je carterkap open te schroeven, kan je waarschijnlijk zo weer wat geld besparen, maar ja
Ben zelf niet zo handig. Ik ga hem morgen wegbrengen en dan zal er uiteraard eerst gekeken worden in de carter. Wat raad je me aan om naar te kijken? Dank
 
De startmotor krijgt hem niet door de compressie heen. Die startmotor is gemaakt voor 50 cc.
En je accu heeft niet veel vermogen.
Wij hebben dat bij een Kymco verbeterd door een grotere AGM accu te plaatsen.
Je accu bak opmeten en een accu zoeken die daar in past.
En laad je accu eerst op voordat je hem plaatst.
Je hebt het over 12 volt in rust. Meet dat ook eens tijdens het starten.

Het is niet de bendix. Ik ken dit geluid.
 
Het zal de startmotor zijn. Altijd hetzelfde met die dingen. Komt omdat ook de startmotor van Chinese makelaardij is.
Wil je echt zeker weten dat het niet de accu is, start hem zoals je op het filmpje doet en druk de claxon in.
Bij een slechte accu hoor je een schor geluid. Klinkt de claxon zoals hij moet klinken dan is het niet de accu.
 
Het zal de startmotor zijn. Altijd hetzelfde met die dingen. Komt omdat ook de startmotor van Chinese makelaardij is.
Wil je echt zeker weten dat het niet de accu is, start hem zoals je op het filmpje doet en druk de claxon in.
Bij een slechte accu hoor je een schor geluid. Klinkt de claxon zoals hij moet klinken dan is het niet de accu.
Heb het net getest de claxon doet het gewoon zoals normaal. Heel erg bedankt voor je reactie!
Post automatically merged:

De startmotor krijgt hem niet door de compressie heen. Die startmotor is gemaakt voor 50 cc.
En je accu heeft niet veel vermogen.
Wij hebben dat bij een Kymco verbeterd door een grotere AGM accu te plaatsen.
Je accu bak opmeten en een accu zoeken die daar in past.
En laad je accu eerst op voordat je hem plaatst.
Je hebt het over 12 volt in rust. Meet dat ook eens tijdens het starten.

Het is niet de bendix. Ik ken dit geluid.
Ik heb er al een grotere accu in gedaan. De accu die er nu in zit is 12v 8a. Dit is al beter dan origineel. Het meten van het voltage tijdens starten is nog een goede tip. Bedankt voor je reactie!
 

Uhhm ik weet niet wat het is maar het klinkt niet goed.
Ik heb er net weer de nieuwe accu in gedaan en na 2 keer proberen startte die. Alleen klinkt het niet helemaal lekker…..
Weet iemand wat dit is en wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn?
 
Hij is weer gemaakt!
Het probleem was de naraku nokkenas.
Er zat heel veel speling op het tandwiel die verbonden is met de nokkenas. Nieuwe originele had die nog liggen en gelijk deed hij het weer. Bedankt voor iedereens hulp!
 
Back
Top