Vespa Sprint Iget secundair vertanding 15/55 - 15/47 - 14/43

AlphaNavi

Member
Dag, ik heb een Vespa Sprint 80CC IGET full malossi met Malossi vertanding 15/55 deze maakt op top 12.000 touren rond 83 kmpu. Nu wil ik de tourental op top verminderen met andere vertanding. Ik heb verschillende vertandings op gezocht, maar ik weet niet wat het verschil maakt in trekkracht en topsnelheid. Weten jullie hier meer over?

Malossi secundair 15/55T (6711135) [83Kmpu - 12.000 RPM top]
Malossi secundair 15/47T (6712144)
Polini secundair 14/43T (POL-202.1414)

Ik heb ook Malossi Primaire 14/48 geprobeerd, deze geeft duidelijk minder touren op top, alleen de vertanding giert en heeft moeite om de top te behalen.


Weten jullie wat het verschil is in tourental op top, treksnelheid?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Advertisement - register to remove this

Kijk eerst eens of het wel past met elkaar want iedereen zit altijd met zn vertanding te beunen en verhoudingen bij elkaar rammen die totaal niet samengaan. En ja 1 tandje meer of minder is al tussen goed of fout
 
Ja de vertandingen die ik opgenoemd heb zijn geschikt voor Vespa Sprint E4 Iget alleen de verhoudingen snap ik niks van.

Ik dacht hoe minder tandjes op de grote vertanding hoe sneller de band gaat draaien en topsnelheid naar beneden gaat
 
Zo werkt een vertanding niet precies. En dat ze voor een Vespa Sprint e4 iget passen dat kan best maar uit mijn eigen ervaring kan ik je vertellen dat als je aan je vertanding begint je de complete vertanding moet vervangen. Al zijn dat wel weer een heel ander slag blokken dan waar je mee op straat rijd Dus denk dat je die secundaire 15/47 van Malossi moet hebben en dat je dan het standaard setje erin zetten verder.

En een vertanding zou je eigenlijk niet echt mogen horen als je je achterwiel draait. Dus gierende vertanding zou kunnen dat je het met een shim oplost of dat het eigenlijk niet past met de rest van je vertanding. En dat kan een maand goed gaan en misschien 2maanden maar of alles slijt gigantisch hard en dan slaat de boel keer vast en dan heb je grote kans dat je carter in 2 of 3 stukken breekt. Dan ben je verder van huis.

Maar dat kan ik vanaf mn porseleinen troon ook niet oordelen natuurlijk
 
Back
Top