voorvork zip sp 2000 kapot

zippieyo

Well-Known Member
hoi allemaal , ben in het bezit van een zip 2000 sp.
na paar dagen is tie al geprobeerd te stelen, ze hebben hierbij het buddyslotje kapot gemaakt en mijn voorvork gesloopt ze hebben em van het stuurslot afgehaald als ik nu een bocht neem gaat mijn stuur echt heel ver
veel meer dan normaal wat zou het probleem kunnen zijn:? ook kan ie dus niet meer op het stuurslot, daar bij hebben ze ook mijn buddy open gebroken het slotje dus , hoe kan ik deze vervangen? moet ik hiervoor een cillindersloten setje voor bestelen ik heb al een setje op easyparts gevonden een korte cilinderslot en eentje wat langer, of komt er meer bij kijken ik hoor het wel
 
Advertisement - register to remove this

Dat je je stuur zo ver kan draaien naar 1 kant komt omdat de begrenzing waardoor je je stuur niet zo ver kan draaien ( weet ff niet hoe het heet ) afgebroken/kapot is.
Dat was bij mijn zip sp ook zo, maar dat hebben ze weer kunnen maken met wat laswerk.
Dus even informeren bij je dealer.
 
hey lenna bedoel jij daarmee het stuurslot pinnetje? naar mijn horen en zeggen is hier geen laswerk voor vereist en weet jij of iemand anders wat ik met het buddyslot moet?
 
Last edited:
Wat ik bedoel is je stuur aanslag ( weet weer hoe het heet :D )
Die zorgt ervoor dat je je stuur maar een beperkt stuk kan draaien.
Toen dat bij mij kapot was kon ik mijn stuur heel ver draaien zover dat ik gewoon om mijn as kon draaien.

Dat van het slotje weet ik helaas niet.
 
Je buddy slotje is zover kapot dat je je sleutel er niet meer in krijgt en hem niet meer kan draaien?
Zo niet, succes met de hamer en schroevendraaier.
Zo ver mogelijk erin meppen, en dan kan je hem als het goed is met genoeg kracht draaien.
Pak wel een grote schroevendraaier.
Je moet dus in je eigen buddy inbreken..
Of hebben hun al ingebroken voor je?
Scheelt iig werk.

Binnenin aan de onderkant van je zadel, waar je slotje in zit, zit een klein pinnetje in de vorm van een uitgerekt half rondje.
Als je deze lost maakt, kan je je hele slot eruit halen.
Dus dan heb je even een buddy zonder slot, en dan is het een kwestie van een nieuwe bestellen.
Je zal hoogstwaarschijnlijk wel een andere sleutel krijgen dan je contactslot.
Mocht je dit niet willen, moet je een contactslot set kopen, dan kan je ook je contact zelf vervangen.
 
jah klopt ze zijn met pikketrekker aan de gang geweest dus er zit nu gewoon een gat in maar het pinnetje zit er nog wil zeg maar die haak,, als ik op easyparts kijk zie ik een cilinderslot set een langere en een kortere 1 is neem ik aan voor contact en 1 voor buddy kan ik die dan gewoon bestellen? dus zonder die pin enzo en ojah hoeveel heeft het jou gekost
om die stuuraanslag weer vast te laten lassen?
 
Geef is die link van easyparts?

En ik heb gelukkig geen voorvork/stuurslot schade ooit gehad.
Dus ik zou niet weten wat het kost.
Denk dat het niet zo heel veel zal kosten om iets te laten lassen, mits je natuurlijk zelf alle kappen demonteert, etc, etc.
 
lijkt me ook alleeen welke moet nou in de buddy en welke voor in het contact en hoe moet ik bij het contact weer die stuurslot voor mekaar krijgen ?
 
Tja ik weet niet welke waar moet, maar dat spreekt waarschijnlijk voor zichzelf als je bezig bent.

En je stuurslot kan ik je niet mee helpen, sorry.
 
Hoeveel het gaat kosten weet ik niet, ik heb het door een vriend laten lassen ( kostenloos )

Maar het zal idd niet al te veel kosten als je zoals tinus al zei zelf de kappen etc eraf haalt. Dan is het een kwestie van een lasje leggen.
 
daarom zou ik graag weten waar ik die stuuraanslag kan vinden mijn vader kan namelijk erg goed lassne en dat lijk me vanzelf sprekender om het bij hem te doen dan bij de dealer en weet iemand anders mesgien hoe ik dam met het stuurslotje moet doen??
 
ik bedoel een fototje ofzzo waar het precies zit, de vork is trouwens niet krom:D vandaag even uitgetest gaat gelukkig nog rechtdoor.
 
Back
Top