zip 70cc start niet

zipke70cc

Member
hallo,
k heb een 70cc brom zip.
nieuwe kabelboom gestoken netjes aangesloten getest en weg gezet
staat al 2maandjes stil ongeveer
nu start hij 5sec met deo en derna valt die uit en gaat niet aan zonder deo in de carb te spuiten :(
krijgt benzine en vonkt.
iemand een idee wat het kan zijn?
grtjs
 
Advertisement - register to remove this

neen heb de oude benzine er nog in met olie van 2 maanden geleden euro 98 en castrol olie
Dus als ik het goed begrijp meng je dus zelf?
Zo ja:
Heb je voor je de scooter startte even heen en weer geschud?
Want het soortelijk gewicht van olie is hoger dan die van benzine.
Als de boel langere tijd stil staat zakt die olie langzaam naar beneden en trek je meer olie naar binnen dan benzine.
En olie brandt nu eenmaal slecht.
 
Dus als ik het goed begrijp meng je dus zelf?
Zo ja:
Heb je voor je de scooter startte even heen en weer geschud?
Want het soortelijk gewicht van olie is hoger dan die van benzine.
Als de boel langere tijd stil staat zakt die olie langzaam naar beneden en trek je meer olie naar binnen dan benzine.
En olie brandt nu eenmaal slecht.
ja ik meng zelf en heb gedchud met de scooter de olie en benzine staat al 2maandjes ofso in mn scooter zal ik dan eens nieuwe mix proberen?
 
los van het mengen of uitzakken van de olie kan gemengde benzine helemaal snel verouderen, in de handleiding van m'n bladblazer hebben ze het over 1 maand. je hoeft niet per sé alles meteen te verversen, als je een beetje (1/3 of 1/2 tank) nieuwe mix erbij doet kan dat al helpen.
ook kun je bij wijze van test een nood-tankje maken van een fles en een slangetje dat gewoon op de zwaartekracht benzine levert aan je carb.
 
los van het mengen of uitzakken van de olie kan gemengde benzine helemaal snel verouderen, in de handleiding van m'n bladblazer hebben ze het over 1 maand. je hoeft niet per sé alles meteen te verversen, als je een beetje (1/3 of 1/2 tank) nieuwe mix erbij doet kan dat al helpen.
ook kun je bij wijze van test een nood-tankje maken van een fles en een slangetje dat gewoon op de zwaartekracht benzine levert aan je carb.
oke goed straks testen me met nieuwe mix,
welke bougie moet erin met lange of korte schacht?
 
hallo,
zip start en rijdt!
maar volgende probleem hij rijdt even goed en erna met gas geven bwoap geluid en niet vooruit gaan :(
iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
setup:
dr70
carb 17.5mm
sito+
gasnaald voorlaatste clipje
sproeier 78
luchtschroef 1.5 open
 
Back
Top