80cc 4t 2v vs 50cc2t brandstof gebruik

hallo iedereen, ik heb zojuist mijn scooter verkocht en zit te denken of het beter is om een 80cc 4t 2v te nemen of een 50cc 2t te nemen, zelf vind ik net 2t mooier klinken en fijner rijden omdat het lichter voelt, ookal maakt dat tussen 2 en 4t echt niks uit

maar met benzine prijzen die nu ver boven de 2,20 liggen zit ik te denken of 80cc echt veel minder verbruikt dan 50cc 2t.

is dan 80cc slimmer of is het verschil zo weinig dat het eigenlijk maar aan keuze zit.
 
Advertisement - register to remove this

ik heb m 2e hands op de kop getikt voor 50 euro.(type2)

nieuw is ie volgens mij 120 uit mn hoofd.
begrenzer cdi

tip : na afstelllen heb ik er een 50mm krimpkous overheen gedaan zodat je t blauwe potmetertje en t rode ledje niet meer ziet.
109,- zag ik.
Zou het in top veel uitmaken op een 50cc super 8 ?
Want als je er maar 1 keer een wok mee kan voorkomen is die 109,- al terug verdient.
( multivar zit er al op )
 
JA... met de Naraku 61teller en deze 74 teller.
als je hem goed instelt hoor je helemaal niks van de begrenzer.
dus geen snor mee begrenzen want dat ga je echt wel horen.
 
JA... met de Naraku 61teller en deze 74 teller.
als je hem goed instelt hoor je helemaal niks van de begrenzer.
dus geen snor mee begrenzen want dat ga je echt wel horen.
Klinkt goed.
Waar heb jij 'm op ingesteld ?

( ik heb trouwens wel een 2016 snorblok onder een 2015 geel kenteken, lol. )
 
klopt.... als de potmeter 'dicht' staat kom je nergens .... ergens halverwege gaat ie lekker en dan per 0.01 draaien tot je de gewenste snelheid hebt.

als je een snor gaat begrenzen met dit gebeuren dat val je zo door de mand....
 
klopt.... als de potmeter 'dicht' staat kom je nergens .... ergens halverwege gaat ie lekker en dan per 0.01 draaien tot je de gewenste snelheid hebt.

als je een snor gaat begrenzen met dit gebeuren dat val je zo door de mand....
Ik heb geen snor, gewoon geel kenteken..
Eigenlijk wilde ik 'm ook niet echt opvoeren maar wel zo dat ie minstens 55 a 60 gps haalt.
Voor tussen de auto's, dat rijdt een stuk prettiger.
 
fatsoenlijk optrekken en redelijk snel naar de 50 dat is toch echt een genot in t verkeer.

dan heb ik nog een leuk ietsje...
ik heb de ab in de buddy verstopt. bekleding erafgehaald, gat gesneden ab erin en schuim er weer op.
draadje aan de ab en een schakelaar van een apple imac (deze is 1mm dik) in de voorzijde van de buddy gemaakt.
dus alles zit in de buddy... je hebt dus geen ab in de zak of aan je sleutels ;-)
 
fatsoenlijk optrekken en redelijk snel naar de 50 dat is toch echt een genot in t verkeer.

dan heb ik nog een leuk ietsje...
ik heb de ab in de buddy verstopt. bekleding erafgehaald, gat gesneden ab erin en schuim er weer op.
draadje aan de ab en een schakelaar van een apple imac (deze is 1mm dik) in de voorzijde van de buddy gemaakt.
dus alles zit in de buddy... je hebt dus geen ab in de zak of aan je sleutels ;-)
Handig =p
Wel klote als het batterijtje leeg is, lol.
 
Denk als je een 2-takt koopt , ga je er ook aan klooien dat die wat harder loopt , die dan 1 op 15 / 1 op 20 gaat lopen .
4-Takt 80 CC kan je denk ik 1op 25 / 1 op 30 halen .

Ps .. stond jou Runner op Marktplaats ? zo ja , die witte uit Purmerend of die zwarte uit Zoetermeer

de olie vind ik opzich niet erg ik heb altijd 2t scooters gehad tot nu toe

1/15 of 1/20 is idd best slecht, want ik ben hem ook van plan te gebruiken voor werk, ik werk bij deliveroo dus rij per week wel aardig veel kms, toen ik het met mijn lx 2t deed vond ik het niet zo erg maar nu met deze benzine prijzen is het net wat anders. mijn runner was die in leiden maar die kan ik nu niet meer vinden dus denk dat die alweer verkocht is, ik zelf had hem al een half jaar geleden verkocht. vond hem van de week weer op mp maar de eigenaar is onderuit gegaan helaas.


1:40 klinkt al een stuk beter


denk dat ik dan uiteindelijk toch voor de 4t ga als daily en een leuke 2t scooter haal voor ik het weekend tot dat ik mijn a2 haal komende zomer, bedankt iedereen!
Als je em veel gaat gebruiken sowieso voor 4 takt gaan.
 
hallo iedereen, ik heb zojuist mijn scooter verkocht en zit te denken of het beter is om een 80cc 4t 2v te nemen of een 50cc 2t te nemen, zelf vind ik net 2t mooier klinken en fijner rijden omdat het lichter voelt, ookal maakt dat tussen 2 en 4t echt niks uit

maar met benzine prijzen die nu ver boven de 2,20 liggen zit ik te denken of 80cc echt veel minder verbruikt dan 50cc 2t.

is dan 80cc slimmer of is het verschil zo weinig dat het eigenlijk maar aan keuze zit.
Piaggio 80cc 4t vs 50cc 2t zullen elkaar qua verbruik niet zo heel veel ontlopen. Maar als je de 2t ook op wil voeren, zal de 4t wellicht wat zuiniger zijn. Een tweetakt gaat behoorlijk slurpen omdat het vermogen uit toeren moet komen.
 
Handig toch! geen geflooi!

weetje wat ik echt t mooiste vind van de super8?
de grote wielen! geen gestuiter over klinkers..
reedt van de week op die zip..... man o man o man.
 
Bandenspanning zegt ook genoeg ... met te harde bandenspanning trillen je ogen de kassen uit, over een straatje kinderkopjes.
Ja, zeer belangrijk om de juiste bandenspanning aan te houden.
Maar dat verschilt nogal per bandenmaat en ook nog per scooter ivm gewichtsverdeling.
Op de super8 is voor mij 1.9 voor en 2.1 achter ideaal.
En...buiten goede banden met de juiste spanning...de schokbrekers.
Zonder goede demping kun je vooral voor niet optimaal remmen, slijten je banden onregelmatig en het comfort is ook ver te zoeken met die vierkante bandjes.
 
Bandenspanning zegt ook genoeg ... met te harde bandenspanning trillen je ogen de kassen uit, over een straatje kinderkopjes.
Als je
Ja, zeer belangrijk om de juiste bandenspanning aan te houden.
Maar dat verschilt nogal per bandenmaat en ook nog per scooter ivm gewichtsverdeling.
Op de super8 is voor mij 1.9 voor en 2.1 achter ideaal.
En...buiten goede banden met de juiste spanning...de schokbrekers.
Zonder goede demping kun je vooral voor niet optimaal remmen, slijten je banden onregelmatig en het comfort is ook ver te zoeken met die vierkante bandjes.
Gewoon minimaal 1.5 bar maakt niet uit hoe groot de band is ga niet onder die 1.5
 
Als je

Gewoon minimaal 1.5 bar maakt niet uit hoe groot de band is ga niet onder die 1.5
Echt wel.
Op de super acht valt niet te rijden met 1,5 voor en achter.
Hoe dikker de band, hoe lager vaak de spanning omdat er meer lucht in zit.
De band van een gewone fiets kan meestal wel af met 2,5 a 3 bar,
terwijl een wielrenfietsje makkelijk 7 bar nodig heeft met die dunne bandjes.
 
Back
Top