Aerox carter deksel

Oloz

Well-Known Member
Ik ben dus nieuw hier op het forum :p

Ik heb een tnt stuurtje / stuurpen en nieuwe uitlaat gekocht
Maar nu vind ik zelf dat me carterdeksel ook wel een opknap beurt nodig heeft , want het ziet er niet echt uit , hetzelfde voor me kickstarter

Heeft iemand advies om me carterdeksel en kickstarter weer schoon blinkend te krijgen?

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

http://forum.scooterforum.net/forum/f80/het-grote-bling-bling-topic-3-a-151740/

lees dit maar eens een keer door

trouwens je kick starter vervangen is nergens voor nodig hoor als het ding nog mooi aanstampt en je halvemaan is niet versleten (bedoel die as waar je kick op zit) dan zou ik dat lekker laten joh geldverspilling :)


Ik ben namelijk aan het schuren geslagen :p
De helft van me carterdeksel is gedaan

Maar over die kickstarter , alles is eigenlijk in orde behalve wnr ik hem probeer te starten , wilt me kickstarter niet helemaal terugkomen , hij blijft dus haken in het midden zal ik maar zeggen
Alvast bedankt voor je hulp
 
goed schoonmaken en smeren met wd40 , niet met vet e.d.

en het is belangrijk dat de as en bussen spelingsvrij zijn .
 
dan moet je de carterkap er af halen. dan zie je voor je halve maan een onderdeel met een "clipje" aan die moet in dat gleufje zitten van je carterkap.
 
Dus alles goed schoonmaken en insmeren en dan dat clipje
Zou je een foto kunnen geven met wat je exact bedoeld met dat clipje? zou handig zijn

Alvast bedankt
 
63580286_1-mooie-carterkap-kickstarter-voor-stunt-slider.jpg
 
Wat is dan dat "clipje" , dat boogje op dat staafje? Sorry hoor , maar ik ben niet zo iemand die er spr veel van kent :p

Toch bedankt:D
 
rechts boven zie je toch dat er een clipje tusse dat "gleufje" opde carterkap zit?

ik vond geen duidelijkere foto hoor :p
 
dat is gewoon dat je kickstart rondsel blijft zitten.

Die er gewoon afhalen, goed schoonmaken, tandjes van de halve maan goed schoonmaken en werkt weer perfect.
 
rechts boven zie je toch dat er een clipje tusse dat "gleufje" opde carterkap zit?

ik vond geen duidelijkere foto hoor :p

Tussen die twee staafjes rechts boven?
Het kan niet duidelijker hoor , ik ben gewoon lomp ofzo xD

E: Niek , dus eigenlijk gwn alles schoonmaken en erop letten dat de tandjes en etc goed zijn? en dat werkt het weer perfect?
 
Langs de rode streep, die tandjes schoonmaken. En het groen omcirkelde ding kun je er uitpakken zonder dat alles losschiet (moet je een beetje aan draaien, dan moet het lukken, je kan het beste wel even je andere hand op de halve maan te houden omdat die kan losschieten).
Dus proberen om de de halve maan (dat ding met die 2 gaten er in en de rode streep erlangs) niet omhoog te trekken (op de foto gezien: niet naar je toe trekken). Dan schiet namelijk de veer los, het omhoog stekende stukje bij de blauwe pijl. Als dat ding losschiet heb je kans dat je je bezeert, en je moet alles weer terug zien te monteren, dat is ook niet echt makkelijk.

En zoals Melf al zei, schoonmaken (dus al het vuil ertussen vandaan) en dan WD40 erop/ertussen spuiten. Voor schoonmaken zou ik er remmenreiniger tegen/tussen spuiten, maar misschien heb je ook wel wat anders in huis dat makkelijk werkt :)

dewkcx.jpg


trouwens, om terug te komen op je eerste vraag: Ik zou je carterkap gewoon goed polijsten, als je toch al bezig bent met schuren. Als je nog niks er aan had gedaan, had je hem ook kunnen stralen en dan spuiten (of poedercoaten voor een beter resultaat).
 
Last edited:
E: Niek , dus eigenlijk gwn alles schoonmaken en erop letten dat de tandjes en etc goed zijn? en dat werkt het weer perfect?

die tandwieltjes gaan trouwens niet zo snel stuk hoor heb ik nog nooit geweten :) het is meestal de as waar je kickstarter opzit die het het eerst begeeft door te hard op je kick te trappen en dat hij dan geen grip meer op die as krijgt en doortrapt.
 
Bedankt voor de hulp
Kan ik weer voort :p

Maar nu zit ik met een probleempje , ik wil me carterkap er dus afhalen maar 2 imbusvijsjes of hoe je het zegt werken niet mee , je krijgt zo gwn ni los gedraaid , het zijn de 2 helemaal van onder , heb bena alles geprobeerd , jullie een oplossing?

Alvast bedankt
 
eigelijk moet je eerst de onderste los zetten wand als je eerst de bovenste eruit haald staan ze vanonder iets op spanning (zo doe ik het toch altijd)
had ook toen ik net men scooter had 2 bouten erin zitten waar de inbus niet meer op pakte. de eerste heb ik met schroevendraaier uit gekregen. (gleufje in gemaakt) 2de heeft mn vader dacht ik met iets het kopje eraf gehaald. kan je het er met een tang de rest van de bout eruit schroeven.

let wel op onder je kickstarter zit ook nog een inbus heb al paar keer gezien dat mensen die gewoon over het hoofd zien.
 
Zitten ze erg vast, of heb je er gewoon geen grip meer op met je inbussleutel?
Ze zitten toch wel erg vast , heb met de hamer paar tikjes op de imbusleutel gegoven , maar er komt gwn geen beweging in , de andere zaten ook vast maar met de hamer ging het , maar deze 2 willen gewoon niet , en de vijs is stilletjes aan het kapot gaan
 
eigelijk moet je eerst de onderste los zetten wand als je eerst de bovenste eruit haald staan ze vanonder iets op spanning (zo doe ik het toch altijd)
had ook toen ik net men scooter had 2 bouten erin zitten waar de inbus niet meer op pakte. de eerste heb ik met schroevendraaier uit gekregen. (gleufje in gemaakt) 2de heeft mn vader dacht ik met iets het kopje eraf gehaald. kan je het er met een tang de rest van de bout eruit schroeven.

let wel op onder je kickstarter zit ook nog een inbus heb al paar keer gezien dat mensen die gewoon over het hoofd zien.
Niet gelezen sorry

Dus een vijs vanboven trg vastzetten en dan de onderste eruit halen dan?
 
ja ik weet niet hoe de andere het hier doen maar je kan het een keer proberen :) ze moeten natuurlijk niet supervast zitten zolang je niet gaat rijden. en dan de onderste en middelste :)
als je geen pakking er tussen hebt zitten kan je altijd 1tje gaan halen kost toch bijna niks.
 
Ok ik heb die 1 met al men macht kunnen laten draaien , maar die andere heb ik dus naar de vaantjes geholpe , de kop is helemaal rond nu , gellukig heeft men vader die er nog uit kunnen krijgen , hoe weet ik niet exact :p

Nu andere vraag: ik zie dus die halve maan etc die is dus echt heel vuil , mag ik dat gwn afkuisen? of moet ik daar iets speciaal voor gebruiken?
En het schuren is bijna gedaan , hebbben jullie een trukje zodat het schuren sneller ga of gwn old-school?

Alvast bedankt

Edit: Zoals op die foto , is dat proper? of moet het nog properder?
 
Last edited:
ik zou het rustig doen ja proper maken zien dat die zeker niet losschiet (kan pijnlijk zijn)

verder gewoon wat wd40 of iets met vet kan ook nog wel maar ik zou daar echt niet mee overdrijven. (als er vet op je riem of poullies komen dan ga je nog dieper inde shit zitten. :p het beste is eigelijk wd40 of andere kruipolie.

heb je nou trouwens al gezien of dat clipje goed zat ? (dat groene op anne haar foto) ;) als je je kickstarter naar benden drukt als je de kap vast hebt valt die der gewoon uit btw. :)
 
Back
Top