Aerox R 2007 Koppeling blijft hangen

AeroxNL

Member
Hallo,

Ik heb sinds 3 weken mijn Aerox R uit 2007, het is een 50cc en heb er tot die tijd weinig tot geen problemen mee gehad.

Nu viel mij laatst op dat hij aan het begin wat een dip had dus kwam ik uit bij de trekveertjes, die heb ik vervangen (blauwe malossi), maar nu ik alles er weer opzet blijft de koppeling hangen in het koppelingshuis. Zodra ik hem er weer opnieuw opzet en niet start draaid hij soepel rond maar zodra ik mijn scooter start en wat gas geef en ik rem klinkt er wat een rinkelend geluid en draaid hij weer zeer moelijk mee. Weet iemand wat ik hier het beste aan kan doen?

(Edit)

Als ik met een plastic hamer op het cement van de koppeling sla gaat hij dr net iets meer in en blijft die niet haken maar die gaan even later langzaam toch weer iets tever naar buiten waardoor hij er weer tegen aan komt.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als je echt speling hebt , en de koppelings bel gaat daardoor heen en weer , en lopen daardoor de segmenten aan , kun je niet anders als de speling eruit halen door de lagers te vervangen. Tevens een goede tip van Diether , om de veren eens te vergelijken met de oude .
 
Back
Top