Aerox start soms wel en soms niet met accu

elianyeh

Minarelli Horizontaal
De verlichting, knipperlichten & remlichten werken en ik hoor het startrelais wel klikken als je de rem inhoudt en de startknop indrukt.

Maar hij maakt geen startmotor geluid of dat i überhaupt geluid maakt, heel soms werkt hij. Ik heb hem aan de praat gekregen na 30-50 keer klikken en toen even stationair gelopen en daarna heb ik de aerox uit gedaan en daarna probeerde ik de estart weer en hij werkte ineenkeer. Ik had hem gister nog vrij lang stationair gelopen dus de aerox kan niet leeg van accu zijn, dus zal het een slappe accu zijn ofzo? Of een kabelbreuk ofzoiets?

Hij kon gisteren en al de hele week gewoon hartstikke goed en makkelijk aan. En vandaag ineenkeer niet / heel moeilijk. Wat is de oorzaak van dit?

Groetjes,
 
Advertisement - register to remove this

Als je de dikke polen op het start relais door verbind , doet de startmotor het dan wel meteen ?
Accu laadspanning meten , en spanning bij stilstand van de accu , en tijdens het starten .
 
Nee, ik heb er helemaal niks gedaan. Eergister middag kon die hartstikke moeilijk aan en eergister avond werkte die weer zoals normaal. Heel apart...
Zal wel niet van lange duur zijn maar we zullen het meemaken.
Denk toch dat er ergens een los contact zit of de koolborstels van de startmotor versleten zijn of het schakelcontact in het startrelais niet helemaal lekker meer of de accu is weer enigsins bijgeladen door op de scooter te rijden.
 
Zal wel niet van lange duur zijn maar we zullen het meemaken.
Denk toch dat er ergens een los contact zit of de koolborstels van de startmotor versleten zijn of het schakelcontact in het startrelais niet helemaal lekker meer of de accu is weer enigsins bijgeladen door op de scooter te rijden.
We zullen zien ja...
 
Zal wel niet van lange duur zijn maar we zullen het meemaken.
Denk toch dat er ergens een los contact zit of de koolborstels van de startmotor versleten zijn of het schakelcontact in het startrelais niet helemaal lekker meer of de accu is weer enigsins bijgeladen door op de scooter te rijden.
De startmotor deed t vandaag weer niet. Je hoort de startrelais goed klikken en zodra de startmotor gaat draaien na 30-40 keer klikken dan start i ineenkeer. Zodra ik de Aerox direct uit doe nadat i 5 seconde is gelopen en weer aan doe dan werkt de startmotor gewoon zonder problemen. Dit vind ik wel heel raar??
 
Ik had het al voorspeld en dit zonder glazen bol.
Probeer eens wat @trabiarie in z'n post#2 schreef en laat de resultaten weten.
Klinkt een beetje stom, maar ik heb toch nog wel wat meer context nodig. Ik ben zelf echt geen scooter kennis en weet niet veel wat alles betekend. Zou je t een beetje kunnen uitleggen wat ik moet doen / evt een youtube filmpje aan mij willen geven?

Alvast bedankt,
 
Het relais wat klikt , is het start relais , hierop zitten 2 dunne draden , dit veroorzaakt het klikken wat je hoort , en wordt er in het relais , een verbinding gelegd tussen de dikke draden die ook op het relais zitten . 1 van die draden is de plus van de accu , deze wordt dan door verbonden met de andere dikke draad , die naar de startmotor loopt. Als je nu de twee dikke draden met elkaar door verbind moet de startmotor gaan
draaien . In dit filmpje wordt dat uit gelegd :
Dit zou ik in jou geval wel een paar keer proberen , dit omdat ze zeggen dat het startrelais stuk is . Maar bij jou is het euvel niet constant . Het kan bij jou ook de startmotor zijn ( koolborstels , slechte verbinding inwendig e.t.c )
Blijft de startmotor het goed doen , zou het ook het relais kunnen zijn . Het beste is om dit te testen , als de startmotor het niet doet.
 
Het relais wat klikt , is het start relais , hierop zitten 2 dunne draden , dit veroorzaakt het klikken wat je hoort , en wordt er in het relais , een verbinding gelegd tussen de dikke draden die ook op het relais zitten . 1 van die draden is de plus van de accu , deze wordt dan door verbonden met de andere dikke draad , die naar de startmotor loopt. Als je nu de twee dikke draden met elkaar door verbind moet de startmotor gaan
draaien . In dit filmpje wordt dat uit gelegd :
Dit zou ik in jou geval wel een paar keer proberen , dit omdat ze zeggen dat het startrelais stuk is . Maar bij jou is het euvel niet constant . Het kan bij jou ook de startmotor zijn ( koolborstels , slechte verbinding inwendig e.t.c )
Blijft de startmotor het goed doen , zou het ook het relais kunnen zijn . Het beste is om dit te testen , als de startmotor het niet doet.
Oke bedankt! Ik zal je updaten nadat ik dit heb getest.
 
Back
Top