Als mijn scooter 70cc heeft

Zitten gewoon technische mensen bij de politie die dit soort dingen afhandelen hoor (je scooter "uit elkaar trekken"). Tegenwoordig doen ze dat echter bijna niet meer, ze nemen gewoon je kentekenbewijs in en geven je een boete en dan mag je na zoveel dagen terugkomen voor een tweede ronde op de rollerbank. Als het dan goed is krijg je je papiertjes terug. Boven de x km/u zal je kenteken wel een keer volledig in genomen worden ja of je rijbewijs of beide maar dat staat elders op het forum wel vermeld en is zo op te zoeken
 
@ Tinus

Jij denkt echt dat politie om te kijken of het meer dan 49,99 cc bedraagt de zuiger demonteerd?

Jij denkt echt dat ze je carburateur eraf halen?

Komop man, die technische mensen bij de politie die hierover gaan weten echt wel wat ze doen.
 
in belgie is het zo

als je een a klasse hebt mag je maximaal 33km gaan b klasse 53km gaan
heb je 70cc ze zetten je op de rollentjes je als ze wat kijken ze zien ow hij heeft een 70cc onder zijn scootje hangen ow geef ons even je verzekering papieren eens ze kijke verzekert voor 50cc oke bellen ze takelwagen op kun je hem bij die diens gaan afhalen zonder cilinder op met dikke boete aan je been.

omdat een 70cc geen brommer meer is maar een motor en voor een motor moet je 18 zijn tot 125cc mag je dan van je 21 mag je zoveel cc onder je reet hebben als je wil:)

hopelijk kun je er wat mee:)



In belgië nemen ze geen onderdelen van de scooter af , het gaat zo: je word gepakt op de rollen bijv zoals een vriend van mij 73km/h , scooter word in beslag genomen en er word een dossier opgemaakt en naar de rechtbank gestuurd. Als je geluk hebt komt het snel voor maar anders kun je 1jaar soms 1.5 jaar wachten! En als de rechter dan een beetje goed gezind is krijg je een milde (!) boete van 1250€! en nog een extra werkstraf (gemeentewerk doen dus....) . Als alles geregeld is stuurt de rechter een brief op naar jou en naar het politiekantoor waar je scooter gestald staat. Nu is het ook zo dat die vriend van mij zijn brief wel al heeft maar het betreffende politiekantoor nog niet dus: hij krijgt zijn scooter gewoon nog niet terug.... Hij wacht nu al ongeveer 3maand tot dat papier op het kantoor verschijnt.

En het leuke is ook ze kunnen je scooter openbaar verkopen en je dan fijn geen melding geven wanneer dit gebeurt.

Met andere woorden: In belgië wil je echt niet gepakt worden :r
 
In belgië nemen ze geen onderdelen van de scooter af ,

heb toch is een scooter opgekocht die in beslag was genomen (België)
plakte klein smal papiertje op het dashbord (tellertje) dat hij 99 ging opde rollen de uitlaat heb ik er nooit bijgekregen dus die hebben ze er onderuit gehaald de moeren zaten wel netjes terug opde cilinder enzo geschroefd

als je dan iets voor krijgt en ze zetten je opde rollen kan je alle kosten die de verzekering normaal betaald zelf betalen.:X
 
Back
Top