Auto eigenaars... Wat zijn jullie kosten per maand?

pff ff denken

AON verzekeringen: €165 eypo in het jaar
wegenbelasting: 30 eypo per maand
benzine super plus: veel

1.9 16v motor

en jammer van die no claim maaja €1200 in het jaar vind ik toch iets teveel 8P op eigen naam ,dan maar wachten tot m'n 23ste
 
voor verzekeringen kun je gewoon naar www.mrfinch.nl gaan en daar zoeken ze de goedkoopste uit. als ik een bmw 325 uit 93 zou kopen op mijn moeders naam, Wa verzekerd en zonder noclaim zit ik op 500 euro per jaar, op eigen naam zal ik zeker aan het dubbele zitten. maarja, nog 3 maand wachten voor ik 18 word.
 
BMW is sowieso niet echt een goedkoop merk om mee te beginnen. Wegenbelasting is hoog, verbruik is hoog en om het nog maar niet te hebben over de kosten van nieuwe onderdelen ed.
 
carsa a gsi 1600:
wegenbelasting : +/- €50 per 3 maanden
verzekering wa+ : €86 per maand
benzine : €35 per week - 2 weken, ligt eraan hoeveel ik na mijn werk nog rijd
verzekering: univé
ben 19 jaar, kheb vanaf begin af aan gezegd dat als ik het zelf kon betalen, dat ik dat zou doen.
dus auto gekocht, op eigen naam gezet, en proberen te verzekeren, wat niet overal ging met deze auto, maja, bij univé wel dus.
 
nissan primera 1.6 lx '90 (1095kg)

belasting, 120 per jaar
verzekering via me pa, 280 per jaar
benzine, 50 euro op 500 km (98)
onderhoud, 0.05 euro per km
 
seat ibiza 1.6 '94 (8 klepper)

ben 20 jr ;)

wegenbelasting 885 kg --> €55,- /3 maand
verzekering €65,- per mnd
brandstof: tank van 40 liter--> €50,-
evt onderhoud €?
 
had primera 2.0 diesel

50 euro verzekering
70 euro belasting
onderhoud 50 euro per maand (nam het niet zo nauw met onderhoud)
diesel (te veel 50.000 km in 8 maanden)

Heb nu excel 1.3

Wegen belasting 10 euro oid
verzekering 35 euro oid
onderhoud 25 euro oid
benzine, wil ik niet weten, gelukkig heb ik af en toe een auto van de zaak.

Verzekering hangt af van aantal km dat je in een jaar rijdt (in sommige gevallen) korting via werk oid .regio en maatschappij. Je kan beter een goede hebben en iets meer betalen dan dat je tientallen euro s moet betalen aan telefoonkosten aangetekende briefen enz voorzat je eindelijk je geld hebt. Ik stond stil en iemand anders reed achteruit tegen mee aan. Leek me duidelijk wie de schuldige was, alleen somige mensen kunnen erg koppig bureaucratisch enz zijn.
 
Originally posted by wimpie
o ja:rolleyes: ik heb een peusjo 205 1.1 4 bak zonder 2e versnelling8)

edit:ik ben 18, en mijn vader heeft 40% no-claimkorting:rolleyes:

:D

Ik hoop dat je je auto niet zelf betaald hebt. Anders kan je lang betalen als je een ongeluk veroorzaakt. Het is dan makkelijk aan te tonen dat je hem op andermans naam verzekerd hebt. Jij reed dan (waarschijnlijk) en jij hebt hem betaald. Je hebt dan grote kans dat je een X aantal jaar voor niets werkt..... (je kan dan namelijk volledig zelf voor schade opdraaien als jij bv een fietser het ziekenhuis in rijdt)...
 
ding staat geheel op m'n vaders naam.alleen betaal ik ALLE kosten van het ding,dus het ding is gewoon van mij.
maar ik mag ook in de auto('s) van mijn ouders rijden, dat dekt de verzekering gewoon.(toch? :rolleyes: )
 
Originally posted by Bart
Ik hoop dat je je auto niet zelf betaald hebt. Anders kan je lang betalen als je een ongeluk veroorzaakt. Het is dan makkelijk aan te tonen dat je hem op andermans naam verzekerd hebt. Jij reed dan (waarschijnlijk) en jij hebt hem betaald. Je hebt dan grote kans dat je een X aantal jaar voor niets werkt..... (je kan dan namelijk volledig zelf voor schade opdraaien als jij bv een fietser het ziekenhuis in rijdt)...

Onzin.

Hij kan nu alleen geen no-claim opbouwen dat is alles.

Als hij een ongeluk maakt gebeurd er ook niets aan zijn vader zijn no-claim.
 
Originally posted by Twan Peters
Onzin.

Hij kan nu alleen geen no-claim opbouwen dat is alles.

Als hij een ongeluk maakt gebeurd er ook niets aan zijn vader zijn no-claim.


Geloof je het niet. Ik ken 1 persoon die het heeft meegemaakt en zij kan nog steeds betalen. Verder heeft een nicht van een collega hetzelfde. Ik heb het al eerder gezegt op het forum en iedere keer krijg ik er weer gezeik over.:( Altijd weer mensen die het beter weten. Dan geloof je maar maar niet. Doe maar lekker eigenwijs. HEt kan mij geen fuck schelen oof jij de komende tien jaar moet dokken omdat je dacht slim te zijn en een paar euro te besparen. Doe vooral waar je zin in hebt!

Als JIJ in een AUTO rijd en JIJ DIEZELFDE auto hebt betaald kan jij de rechter er niet van overtuigen dat die AUTO van JOU vaders is. Conclusie je belazert de boel! Waarom reed jij er anders in en waarom betaalde jij hem.
 
Het gaat om de regelmatige bestuurder, en het kan idd nog wel eens lullig voor je uitpakken.

En als jij een ongeluk hebt met de auto van je vader, of jouw auto op naam van je vader, maak je mij niet wijs dat er niets met de no claim gebeurd. Want dan zou je vader in geval van een ongeluk wat ie zelf veroorzaakt rustig kunnen zeggen: 'mijn zoon reed!' en de verzekering dokt gewoon. Klinkt niet echt geloofwaardig he.
 
Bart, je hebt zeker gelijk, op je pa's naam rijden is een linke hobby, maar zover ik weet maakt het toch niets uit wie welke auto heeft betaald? Ik bedoel; hoe kunnen ze dat checken?? Mijn eerste auto word gewoon een 2de(3de?:p) -handsje, dus wie trekt dat na?

ff een ander idee, nu we het over goedkoop autorijden hebben (hele interressante discussie :!)
..M'n pa kwam met het idee dat hij mijn auto gaat verzekeren, bijv. een civic, en dat ik een oldtimer van hem op m'n naam zet, dan heb ik zelf ook een auto verzekerd en bouw ik no-claim op (welliswaar zorgt m'n pa voor die no-claim omdat hij in de auto rijdt die ik verzekerd heb)
't idee hierachter is dat ze minder "nieuwsgierig" zijn bij een ongeluk, aangezien ik zelf ook verzekerd ben :#
Want als je 20 bent en in de Golf GTI van je "pa" -ehum- een ongeluk krijgt, dan krijgt de verzekerings maatschappij wel argwaan :rolleyes:

Majah, ik heb nog een jaar tot ik 18 word, dus ik zie wel, maar t leek mij wel een fijn plan van mn pa :W
Alleen moet ik wel heel erg oppassen, want t blijft een risico zoals je al zei...
 
Het is gewoon zo, dat verzekeringsmaatschappijen liever niet uitbetalen dan wel, is opzich logisch. Dus als er een ongeluk gebeurd, met een jong iemand achter het stuur van een auto, die op naam staat van iemand anders (familie) gaan ze onderzoeken, wie de regelmatige bestuurder is. Als ze kunnen aantonen, dat jij dat bent, terwijl de auto niet op jou naam staat/ verzekerd is, hoeven ze niert uit te betalen. Ik heb het zelf ook uitgezocht, aangezien mijn auto ook verzekerd moest worden. Maar vanwege dit risico staat mijn auto nu op mijn naam. Geen gezeur en risico's die je loopt. Alleen je betaald wat meer (1100€ per jaar)
 
Idd, ze zullen er alles aan doen om niet te hoeven dokken, and I cant blame 'em for it...

maar de kosten om zelf een leuk autootje te verzekeren zijn idioot :'(

werkt er toevallig iemand bij de verz. of kennen jullie er iemand?? kzou wel willen weten waar ze dan allemaal naar kijken :# kan ik daar rekening mee houden :+
 
Back
Top