Brommer rolt en rijd niet verder dan 1 of 2 meter

Hallo allemaal, ik heb een Tomos revival 2 speed uit 2006 (een automatische brommer). Ik heb hem vorige week tweedehands op gehaald en reed top, tot nu.

Ik kickstart hem net (elektrische start heeft ook zijn probleempjes) en probeer weg te rijden, maar hij remt zo goed als meteen af, ook als ik hem probeer te rollen loopt hij voor 1/2 meter en dan schiet het achterwiel vast.

Zelfde effect als wanneer een schakelbrommer in een versnelling zit terwijl hij uit staat, dan rijd hij ook niet verder dan 1 meter, alleen bij een schakelbrommer gebeurt dit niet als de motor aan staat, bij mij wel :rolleyes:.

Hij start nog gewoon goed, geeft gas zonder problemen, maar de ketting wil gewoon niet verder dan een meter rijden.

Voor de rest zou ik niet weten wat ik fout zou hebben gedaan behalve dat ik niet de voorrem inhield tijdens het starten (zou niet weten hoe dit er iets mee te maken kan hebben) en dat ik wel is eerder de brommer tot zijn top speed heb laten rijden.

Ik gok dat dit een koppeling probleem is maar weet het niet zeker, vandaar dat ik hier ben.

Weet iemand hoe dit kan komen en hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik wil het graag zelf fixen zodat ik het meeste geld bespaar.
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Is je ketting niet naast het voortandwiel gelopen?
Als je de ketting eraf haalt, draait je wiel dan wel meer dan een meter?
Zo niet, zit er in je achterwiel iets niet goed. (in de trommelrem misschien?)
 
Is je ketting niet naast het voortandwiel gelopen?
Als je de ketting eraf haalt, draait je wiel dan wel meer dan een meter?
Zo niet, zit er in je achterwiel iets niet goed. (in de trommelrem misschien?)
De ketting is niet naast het voortandwiel gevallen en zit er gewoon nog goed op, ik heb de ketting er af gehaald en ja het achterwiel draait zonder ketting oneindig door dus het is helaas een ander probleem.
 
Ik gok dat dit een koppeling probleem is maar weet het niet zeker, vandaar dat ik hier ben.
Koppeling denk ik persoonlijk niet want als deze zou blijven hangen loopt het wiel gewoon vrij of indien de koppeling in de andere richting blijft hangen slaat de motor gewoon af.
Ik weet niet hoe dit precies zit met die twee versnellingen maar ik denk eerder dat het probleem zit in 1 van de twee overbrengingen van de versnelling maar daar kom je alleen achter als je het blok open maakt.
 
Back
Top