Dringend vraag aerox

Rox70

Member
Ik heb dus reeds een hogere setup dan normaal gebouwd en naar een testbank gebracht. Het is volledig afgesteld op laag en mid toeren maar blijkbaar heb ik een overrange vario met std poulie waardoor hij de hoge toeren niet wou afstellen omdat het riskant zou zijn omdat de v snaar kapot zou gaan op de testbank. Nu is mijn vraag is dit vario een overrange? Zo ja, moet ik een torque driver halen om het te laten werken met de vario? Zo nee, dan heb ik zelf nog werk te doen om die op hoge toeren af te stellen.
Setup is:

Polini Evo 3 Getuned door sst

Polini Evo 2 Krukas

Polini CP21

Polini Big Evo Membraan

Polini Evo 2 Vario met 16mm variobus speciaal voor de evo 2 krukas

Polini 3G Koppeling

Yasuni Carrera 16

MVT Premium 19

Carters zijn ook geflowd
 
Advertisement - register to remove this

Heb zelf ook altijd iets snellers gehaald als iets kapot ging. Nog een vraagje hoeveel ging de rox van hem en hoeveel pk draaide die met dezelfde setup?
Je draait nog geen 20/25 pk. Eerder 15/16
Als je aan t tobben ben met afstellen en je heb een c16 dus niet lullig bedoelde maar dromen kan je wel ober die 20/25 maar die Tik je niet aan. Als die bank afgesteld is mer ene dikke c21/c30 of ddl pijp ofzo dsn haal je wel rond de 22/ 23 pk ja
 
Je gaat hem nu ophalen. Dacht dat het dringend was.
Ja om te weten of ik er mee kan rijden of niet. Kon ook even goe starten en rijden ineens ergens met een kapotte v snaar zitten.
Post automatically merged:

Ze willen alleen maar znel een reactie
Heeft niks te maken met reactie maar eerder omdat ik veilig zonder stress wil rijden dat niks kapot gaat.
Post automatically merged:

Je draait nog geen 20/25 pk. Eerder 15/16
Als je aan t tobben ben met afstellen en je heb een c16 dus niet lullig bedoelde maar dromen kan je wel ober die 20/25 maar die Tik je niet aan. Als die bank afgesteld is mer ene dikke c21/c30 of ddl pijp ofzo dsn haal je wel rond de 22/ 23 pk ja
dus je zegt dat ik alleen door een uitlaat ongeveer 10pk minder ga hebben? Heb die daarnet gereden en die rijd gwn perfect zonder probleem is vele sneller dan wat ik ervoor had.
 
Ja om te weten of ik er mee kan rijden of niet. Kon ook even goe starten en rijden ineens ergens met een kapotte v snaar zitten.
Post automatically merged:


dus je zegt dat ik alleen door een uitlaat ongeveer 10pk minder ga hebben? Heb die daarnet gereden en die rijd gwn perfect zonder probleem is vele sneller dan wat ik ervoor had.
1 : In eens kapotte Vsnaar gaat niet 123 gebeuren als die vers is .
2: Goede Set Up kost tijd geld
3: Ja ... en Sito gaat ook niet werken onder hoogwaardig spul ,(bijv ) , en word de boel geknepen / begrenst .
 
1 : In eens kapotte Vsnaar gaat niet 123 gebeuren als die vers is .
2: Goede Set Up kost tijd geld
3: Ja ... en Sito gaat ook niet werken onder hoogwaardig spul ,(bijv ) , en word de boel geknepen / begrenst .
Ja maar een sito is een ander verhaal en een carrera 16 is een ander verhaal tegenover de carrera 21 ik weet ook dat ik een grotere uitlaat moet halen maar gaat niet zo’n overdreve verschil maken zoals 8 pk meer want heb die daarnet gereden en ik tik de 100 aan alsof het niks is en ik kon nog makkelijk hoger gaan. De persoon de mij de cilinder had gegeven zei je kunt met een c16 rijden maar ik zou jou toch aanraden om een c21 te halen het is niet dringend maar zeker na een paar weken halen.
 
Ja om te weten of ik er mee kan rijden of niet. Kon ook even goe starten en rijden ineens ergens met een kapotte v snaar zitten.
Post automatically merged:


Heeft niks te maken met reactie maar eerder omdat ik veilig zonder stress wil rijden dat niks kapot gaat.
Post automatically merged:


dus je zegt dat ik alleen door een uitlaat ongeveer 10pk minder ga hebben? Heb die daarnet gereden en die rijd gwn perfect zonder probleem is vele sneller dan wat ik ervoor had.
Je begrijpt me al vekeerd. Als je scooter nog niet goed afgesteld is wat Ooo zo is. En met zo’n uitlaat Schilt je dat 6/7 pk ja helemaal als jij een binnenrotor zou hebben en alles goed ga afstellen op een bank
Post automatically merged:

C-16 is voor 16/ 18 Pk ,,, wil je daar overheen gaan zoals je aangaf ?? (20 Pk plus ) ben je genoodzaakt een andere uitlaat er onder te schroeven .
Anders knijpt de Pijp de Boel af .
Ik zou eerder zeggen voor middeltourig setops
 
Je begrijpt me al vekeerd. Als je scooter nog niet goed afgesteld is wat Ooo zo is. En met zo’n uitlaat Schilt je dat 6/7 pk ja helemaal als jij een binnenrotor zou hebben en alles goed ga afstellen op een bank
Post automatically merged:


Ik zou eerder zeggen voor middeltourig setops
Het is volledig perfect afgesteld op de testbank dus moet normaal maximale vermogen hebben dat de c16 aan kan ik ga nog wel een c21 hebben dat was ik al lang van plan maar dat komt nog. Die rijd heel lekker nu
 
Het is niet perfect afgesteld, want men gaf aan geen hoge toeren te hebben gedaan. Dus het is lafjes afgesteld zodat het functioneert en niet kapot gaat. Jij hebt nu het gevoel dat je hard gaat. Dat is zo, maar het kan nog een stuk rapper.
 
Het is niet perfect afgesteld, want men gaf aan geen hoge toeren te hebben gedaan. Dus het is lafjes afgesteld zodat het functioneert en niet kapot gaat. Jij hebt nu het gevoel dat je hard gaat. Dat is zo, maar het kan nog een stuk rapper.
Ben daarnet tot de 115 geraakt en kon nog verder gaan zonder moeite had geen langere weg. Ja ik ga een nieuwe uitlaat halen maar het is geen overdreven verschil dat ik ga halen het kan misschien beter trekken en sneller op zn top komen maar het is niet dat ik het zo hard ga opmerken. Denk niet dat het slecht is afgesteld als ik de 115 heb aangetikt zonder moeite en dat ik nog verder kon gaan.
 
Ben daarnet tot de 115 geraakt en kon nog verder gaan zonder moeite had geen langere weg. Ja ik ga een nieuwe uitlaat halen maar het is geen overdreven verschil dat ik ga halen het kan misschien beter trekken en sneller op zn top komen maar het is niet dat ik het zo hard ga opmerken. Denk niet dat het slecht is afgesteld als ik de 115 heb aangetikt zonder moeite en dat ik nog verder kon gaan.
Als je t alemaal al weet. Wat vraag je dan. En hou gewoon je mond dicht. Dan is t tocj best zo als jij je zelf maar gelooft
 
Als je t alemaal al weet. Wat vraag je dan. En hou gewoon je mond dicht. Dan is t tocj best zo als jij je zelf maar gelooft
Heb alleen iets gevraagd over mijn vario niet over mijn uitlaat en beetje deftig praten mag ook. Als je gewoon en antwoord gaf op mijn vraag over de vario dan was het klaar ik had geen info nodig over mijn uitlaat en al omdat ik al lang wist dat ik een nieuwe uitlaat moet halen met deze cilinder. Jullie zijn off topic gegaan niet ik, ik vroeg gewoon of ik veilig kon rijden met deze vario en of het een overrange is of niet. Kom niet af met jou domme reacties alsof je elke brommer hebt gereden en zelf alles weet ik vind dat mijn brommer zo lekker rijd en dat ik geen haast heb op een nieuwe uitlaat dus als je geen deftige antwoord te geven hebt dan mocht gij jou mond dicht houden.
 
Je heb nu waarschijnlijk het idee dat jou Scooter hard gaat / Snel is , gezien jou Set Up is die nog niet , kom eens naar een Meeting , dan weet je wat rap spul is , spul wat bijna niet aan de grond te houden is .
Ik wil niet Negatief zijn , maar bijv : De Giet ijzer RozeTop van @Diether van essen ga je nu nog niet bijhouden , op de 150 meter , niet en op Top niet .
Als je straks alles voor elkaar heb , dan weet je pas wat voor Bommetje je heb .
 
Je heb nu waarschijnlijk het idee dat jou Scooter hard gaat / Snel is , gezien jou Set Up is die nog niet , kom eens naar een Meeting , dan weet je wat rap spul is , spul wat bijna niet aan de grond te houden is .
Ik wil niet Negatief zijn , maar bijv : De Giet ijzer RozeTop van @Diether van essen ga je nu nog niet bijhouden , op de 150, niet en op Top niet .
Als je straks alles voor elkaar heb , dan weet je pas wat voor Bommetje je heb .
Ik zeg ook niet dat ik de snelste brommer heb wat ik zeg is ik ben blij met wat ik heb die trekt autowheelies tegen de 50 en zelfs erboven en hoe hij trekt naar de 100+ maar ik vroeg gewoon of het veilig was om met mijn brommer te rijden met deze vario door wat de tuner zei en hij komt ineens dom praten over hou je mond en al. Ik wist al paar weken geleden door de persoon die mij de evo 3 had verkocht dat ik een nieuwe uitlaat nodig had dus dat wist ik al. Mijn vraag was alleen of ik kon rijden of niet, niet of ik wil racen met iemand of dat ik een abnormale brommer heb ik ben gewoon blij met wat ik heb is toch niet moeilijk om te verstaan.
 
Back
Top