Het begrenzer topic

Dit is een DMP begrenzer. Die moet je aansluiten door de rode draad aan te sluiten op de rode draad (signaaldraad) bij je CDI en de zwarte draad is de massa, dus die sluit je aan op het frame. Het is handig om aan te sluiten op de signaaldraad gebruik te maken van een kabelverbinder, dus zoiets als dit:

bgs80757.jpg


Voor de rest, vreemd dat je geen handleiding erbij hebt gekregen. Dit hoor je toch wel te krijgen als je zoiets koopt.
 
#1
Hallo, ik heb een aerox uit 2009. Hij loopt tegen de 100. Ik heb een dmp toerenbegrenzer gekocht met zo'n schakelaartje. En als ik het goed begreep heb ik de zwarte draad op massa (bij startmotor) gezet en de rode op de rode van de cdi (nieuwe type cdi, dus niet dat kleintje) maar nu werkt hij niet. Of naja als ik hem zegmaar begrens dan valt hij letterlijk uit als ik has geef. Zet ik hem op een andere stand dan gaat hij net zo hard als ontgrenst. Weet iemand wat hier mis gaat????
 
hoi. Ik heb een BTC scooter gekocht en er zit een begrenzer op.De begrenzer werkt dus andersom. Scooter uit dan staat de begrenzer AAN!Dan alleen met afstandsbediening uit te zetten. Een kennisje van me heeft ook een scooter met begrenzer en die werkt niet meer als je de scooter uitzet. Hoe kan ik mijn scooter met begrenzer dus omzetten om zo een manier dat als de motor wordt uitgezet dat dan de begrenzer aan staat ( m.a.w 25km p/u)
Graag reactie. Johan
 
Welke begrenzer heeft jouw kennis, welke begrenzer heb jij?

Jullie hebben wellicht niet dezelfde begrenzer.

Het omzetten gaat daarom waarschijnlijk ook niet omdat dit inherent is aan het merk en type begrenzer.

By the way, snor-tuning is tegen de regels van dit forum, zo willen de beheerders dit, gezien je vraag, vermoed ik dat je snorscooter veel harder gaat dan de toegestane 25 kmpu.
 
Hoi, ik heb recent een Generic Cracker gekocht, daarbij heb ik er een nieuwe uitlaat onder gezet en een nieuwe vario. Ook heb ik een nieuwe cdi gekocht van het merk Naraku, ik heb al de onderdelen erin gezet en heb m toen getest. De eerste 100 meter ging het nog prima, toen ik weer terug reed naar de achtertuin begon hij enorm erg te stotteren, het was zelfs zo erg dat als ik vol gas ging, ik 5 secondes moest wachten tot die weer doorpakte. Ik heb toen met pap liggen troubleshooten en bedachten toen dat het wellicht de cdi was. Uiteindelijk zover gekomen dat we de originele cdi erin hebben gezet. Toen hebben we weer getestrit, alleen deed die het dik keer vlekkeloos. Nu is mijn vraag hoe dit kan komen en hoe ik dit fix en of ik iets eerst moet afstellen, ik zet het er maar bij, het was een Naraku onbegrensde cdi.
Een hulpvolle reactie zou fijn zijn.

Groet, Ties
 
Heb je wel de goeie cdi gekocht.
Misschien even een linkje plaatsen naar die Naraku cdi die je gekocht hebt.
 
Heb je wel de goeie cdi gekocht.
Misschien even een linkje plaatsen naar die Naraku cdi die je gekocht hebt.
Bedankt voor het snelle antwoord,
dit vraag ik mij nu inderdaad ook af.

De onderstaande link is degene die ik heb gekocht maar dan vermoed ik dus dat ik de DC versie nodig heb. Ik weet alleen niet wat de originele cdi voor stand heeft.

 
ik heb een beetje een vreemde begrenzer aangeschaft. ik heb een piaggio blok met 6.5 gr rollen en sproeier 80 ( 4takt) heb een begrenzer van dmp (denk ik) op gezet met afstandsbediening. de begrenzer werkt opzich zoals het moet doormiddel van afstellen van de potmeter. nu het rare: wanneer is ontgrenst wil rijden haal ik max 45 gps en 50 op de teller.... met mijn originele cdi haalde hij de 60. knijpt de ontgrensde begrenzer alsnog de cdi? als ik binnekort andere cilinder ect erop zet zou het wel makkelijk zijn als die dan harder gaat dan 45
 
Back
Top