Hexagon blok onder zip laten vonken zonder kabelboom

Renzovlot

New Member
Hallo
Weet iemand hoe ik mijn hexagon blok laat vonken zonder de kabelboom het is mogelijk alleen weer ik niet hoe er komen 8 kabels van het blok af. 2x geel 1x groen 1x rood 1x wit 1x groen (voor op de cdi) 1xbruin en de start motor kabels. Maar hoe krijg ik nou een vonk zonder kabelboom hoe moet ik dat aansluit
 
Advertisement - register to remove this

In principe ben je er al als je de stekker voor de CDI (vanuit de ontsteking) in de CDI aansluit. Wel even ervoor zorgen dat je andere groene kabel geen massa maakt (dat hij niet tegen het frame hangt bijv.). Sowieso wel even een aanrader om die groene kabel te gebruiken om een killswitch te maken (of aan contactslot hangen..) ;)
 
Die gele kabels zijn voor je spanningsregelaar, maar gezien je zelf al aangeeft dat je 'm wil laten vonken zonder kabelboom is die spanningsregelaar vrijwel overbodig.

Is je bobine wel gewoon aangesloten op goeie massa? (kaal stukje frame bijv.)
 
Die gele kabels zijn voor je spanningsregelaar, maar gezien je zelf al aangeeft dat je 'm wil laten vonken zonder kabelboom is die spanningsregelaar vrijwel overbodig.

Is je bobine wel gewoon aangesloten op goeie massa? (kaal stukje frame bijv.)
Ja alles heeft massa blok massa ook gemaakt moet ik ook wat met die groene doen
 
Nee, zoals ik al eerder aangaf is die groene voor contactslot/killswitch. Zodra die groene kabel massa maakt vonkt je bougie niet meer.

Ik vrees dat het een kwestie gaat worden van alles doormeten en controleren of je ergens geen kabelschade hebt o.i.d. of dat je ontsteking/bobine/cdi niet kapot is.
 
Nee, zoals ik al eerder aangaf is die groene voor contactslot/killswitch. Zodra die groene kabel massa maakt vonkt je bougie niet meer.

Ik vrees dat het een kwestie gaat worden van alles doormeten en controleren of je ergens geen kabelschade hebt o.i.d. of dat je ontsteking/bobine/cdi niet kapot is.
Het vonkt dankjewel
 
Back
Top