Telefonica2.
Well-Known Member
Sinds een aantal weken heb ik nadat mijn Peugeot roest had welke gerepareerd is en daarna verkocht gekeken voor een andere scooter.. Deze gevonden en aangeschaft voor maar liefst 50 euro.
Deze was best in een slechte optische staat. De banden waren af en dan bedoel ik niet op maar daadwerkelijk AF!Geen specifieke foto meer van de banden maar geloof me maar hahaha. Lampen werkte niet meer als ook de knipperlichten en de rest. Dit bleken slechte contacten te zijn en de verlichting door dat er zooi op de contacten van de spanningsregelaar zat(zelfde model als welke voor minarelli gebruikt worden dit is het langwerpige model 4 polig) mocht iemand er ook naar zoeken).Daarna alle kappen verwijdert en het frame in gespoten met amber tectyl.. Alles is na al die jaren en 28K aan kilometers roest vrij wat voor een Hyosung vrij knap is.Verder rijd hij na dat de carb is gereinigd in de ultrasoon en verse pakkingen heeft gekregen en een andere gasschuif met naald weer helemaal top en wil er met choke aan niet meteen er vandoor gaan..
Uiteraard daarna grondig gewassen en gepoetst. Daarna de remblokkken voor en achter vernieuwd te gelijk dat hij nieuwe banden kreeg en alles goed in het kopervet gezet..De eerste foto's zijn bij aanschaf en de rest: zie voor je zelf! Edit: De originele handleiding is er ook bij! Ook een bon met een reparatie welke in 2017 heeft plaats gevonden en daar is ook de oliepomp uitgeschakelt.Er is een nieuwe cilinder kit opgekomen dus de reden zou de oliepomp zijn. Voor deze van eigenaar wisselde (de persoon waar ik hem later van kocht heeft er nooit wat aangedaan) Was er schijnbaar zeer zuinig op gezien de gehele staat van frame/Blok waarbij elke schroef in het vet zat en werkelijk alles soepel en makkelijk los gaat en dus nergens rotte schroeven of bouten zijn welke afbreken. Dit vergemakkelijkt het sleutelen er aan en geeft aan dat hij goed onderhouden is geweest sinds de aankoop. De vorige eigenaar gaf aan er alleen maar op te rijden en dit was te zien..Alleen door dat de eerdere eigenaar(misschien de eerste eigenaar wel) er goed voor gezorgd heeft kon de eigenaar voor mij er lang mee rijden zonder er iets aan te doen..
Nu in mijn bezit is alles weer netjes ingevet en soepel gemaakt. De scooter start met 1 x drukken op de start knop.Warm of koud maakt niks uit.Snelheid is 40 op gps en 43 op de teller haha. Hij is dus gewoon geheel origineel en zo gebleven. Ben er zelf ZEER wijs mee. Meer als ik had durven hopen. Daarom dus ook een flink slot er omheen en een ZEEEEER gevoelig alarm er op. Staat dus ook in de schuur en deze gaat dus niet meer weg. Ben me wel aan het bedenken wat ik met de retro ga doen. Want die staat meer stil dan hij rijd. MVG Robert
Deze was best in een slechte optische staat. De banden waren af en dan bedoel ik niet op maar daadwerkelijk AF!Geen specifieke foto meer van de banden maar geloof me maar hahaha. Lampen werkte niet meer als ook de knipperlichten en de rest. Dit bleken slechte contacten te zijn en de verlichting door dat er zooi op de contacten van de spanningsregelaar zat(zelfde model als welke voor minarelli gebruikt worden dit is het langwerpige model 4 polig) mocht iemand er ook naar zoeken).Daarna alle kappen verwijdert en het frame in gespoten met amber tectyl.. Alles is na al die jaren en 28K aan kilometers roest vrij wat voor een Hyosung vrij knap is.Verder rijd hij na dat de carb is gereinigd in de ultrasoon en verse pakkingen heeft gekregen en een andere gasschuif met naald weer helemaal top en wil er met choke aan niet meteen er vandoor gaan..
Uiteraard daarna grondig gewassen en gepoetst. Daarna de remblokkken voor en achter vernieuwd te gelijk dat hij nieuwe banden kreeg en alles goed in het kopervet gezet..De eerste foto's zijn bij aanschaf en de rest: zie voor je zelf! Edit: De originele handleiding is er ook bij! Ook een bon met een reparatie welke in 2017 heeft plaats gevonden en daar is ook de oliepomp uitgeschakelt.Er is een nieuwe cilinder kit opgekomen dus de reden zou de oliepomp zijn. Voor deze van eigenaar wisselde (de persoon waar ik hem later van kocht heeft er nooit wat aangedaan) Was er schijnbaar zeer zuinig op gezien de gehele staat van frame/Blok waarbij elke schroef in het vet zat en werkelijk alles soepel en makkelijk los gaat en dus nergens rotte schroeven of bouten zijn welke afbreken. Dit vergemakkelijkt het sleutelen er aan en geeft aan dat hij goed onderhouden is geweest sinds de aankoop. De vorige eigenaar gaf aan er alleen maar op te rijden en dit was te zien..Alleen door dat de eerdere eigenaar(misschien de eerste eigenaar wel) er goed voor gezorgd heeft kon de eigenaar voor mij er lang mee rijden zonder er iets aan te doen..
Nu in mijn bezit is alles weer netjes ingevet en soepel gemaakt. De scooter start met 1 x drukken op de start knop.Warm of koud maakt niks uit.Snelheid is 40 op gps en 43 op de teller haha. Hij is dus gewoon geheel origineel en zo gebleven. Ben er zelf ZEER wijs mee. Meer als ik had durven hopen. Daarom dus ook een flink slot er omheen en een ZEEEEER gevoelig alarm er op. Staat dus ook in de schuur en deze gaat dus niet meer weg. Ben me wel aan het bedenken wat ik met de retro ga doen. Want die staat meer stil dan hij rijd. MVG Robert
Attachments
-
image-11-07-2023_21-54-47-34.jpg429 KB · Views: 35
-
image-11-07-2023_21-54-58-50.jpg373.7 KB · Views: 33
-
20230815_090331.jpg369.4 KB · Views: 32
-
20230815_090325.jpg326.8 KB · Views: 33
-
20230815_090321.jpg343.9 KB · Views: 32
-
IMG-20230807-WA0000.jpeg183.6 KB · Views: 35
-
IMG-20230718-WA0010.jpeg246.3 KB · Views: 36
-
20230815_150053.jpg226.8 KB · Views: 32
-
20230815_150102.jpg147.1 KB · Views: 35
-
20230815_150214.jpg126.3 KB · Views: 38
Last edited: