Km Teller gaat niet gelijk lopen

DrDrunk0252

New Member
Ik heb het gevoel dat mijn km teller pas gaat oplopen als ik tussen de 10&15 KM/U aan het rijden ben en ik dus op mijn teller maar 40 ga maar als ik mijn flitsmeister erbij houd rijd ik 50, wat kan ik hier het beste doen ?

Ik rijd op een piaggio zip uit 2017 4 Takt.

Ik zelf heb niet heel erg veel verstand van scooters, maar ik zelf denk dat dit zo is afgestemd want toen ik de scooter kocht 2e hands is mij verteld dat de scooter netjes 25 KM/U reed en dat was inderdaad ook zo op de teller maar in werkelijkheid reed ik zeker wat harder.


Hopelijk kan iemand mij helpen/adviseren wat ik hier het beste kan doen.


Groetjes
 
Advertisement - register to remove this

een elektronische teller met gever , of een teller met een mechanische aandrijving , en kabel ?
Dat is vreemd , meestal geven de tellers teveel aan , elektronisch is misschien in te stellen , aan een mechanische kun je weinig doen , als de aandrijving , en kabel goed zijn , zit het in de klok , (die werkt met een magneet , veer en platte meeneem schijf waar de wijzer op zit ) , die klok zou je kunnen vervangen. Of misschien bestaat er voor jou type wel een aandrijving , met een andere overbreng verhouding , die minder toeren aan de kabel geeft . Even tellen hoeveel slagen de kabel maakt , als je het wiel 1 x rond draait
 
een elektronische teller met gever , of een teller met een mechanische aandrijving , en kabel ?
Dat is vreemd , meestal geven de tellers teveel aan , elektronisch is misschien in te stellen , aan een mechanische kun je weinig doen , als de aandrijving , en kabel goed zijn , zit het in de klok , (die werkt met een magneet , veer en platte meeneem schijf waar de wijzer op zit ) , die klok zou je kunnen vervangen. Of misschien bestaat er voor jou type wel een aandrijving , met een andere overbreng verhouding , die minder toeren aan de kabel geeft . Even tellen hoeveel slagen de kabel maakt , als je het wiel 1 x rond draait
ik heb een teller met mechanische aandrijving, ik heb zal dan even u tips volgen en kijken of de kabel of iets kapot is zodat ik deze kan vervangen voordat ik een hele nieuwe set koop. Hartstikke bedankt ik ga ermee aan de slag.
 
De meenemer bij het wiel is als het ware een tandwielkast , deze is , of stuk , of hij doet het , maar moet wel gesmeerd zijn natuurlijk .
Misschien bestaan er voor deze type scooters wel verschillende meenemers , met andere overbergingen verhoudingen
 
Back
Top