Hallo iedereen ik heb een vraag over het afstellen van een mbk booster 50cc sport cilinder (gietijzer)

Het is een nieuwe model van de boosters namelijk de spirit bj 2014 en ik heb er een nieuwe yasuni r erop gezet zonder de uitlaat proppen

De scooter is heeft een 12,5 carb en het loopt niet zo soepel samen met de uitlaat.

Met de tecnigas silent pro uitlaat dus een stock uitlaat ging die nog goed en trekte die goed op maar nu niet.

Wat moet ik veranderen?
rollen (5,5g)
Sproeier (79)
12,5 carb delorto (geen geld meer om 17mm te kopen)

ik heb thuis een m5 sproeier set van polini dus 81-89 mm sproeiers maar ik weet niet of die in deze carb zou passen of welke ik zou moeten veranderen.
 
Advertisement - register to remove this

Waarom?
Dan gaat hij minder lucht pakken en 3-5km/u trager gaan
Origineel luchtfilter is altijd stukken beter dan een powerfilter, behalve als ori niet meer past door een carb die te groot is voor je originele luchtfilter. Powerfilter heeft alleen maar nadelen,
- moeilijker af te stellen
- meer benzine verbruik
- meer lawaai
- bij regen meer risico op water in je carb
- grote kans op verstopte zooi omdat er makkelijker zand oid je inlaat in komt
 
Bro. Met standaard filter gaat die sneller dan een open filter. Op laagtoerige cilinder is een open filter volkomen nutteloos.

Breng eerst je vaardigheden en kennis op niveau.
is het dan beter om een std luchtfilter element te gebruiken of is bijvoorbeeld een malossi element ook goed?
 
Bro. Met standaard filter gaat die sneller dan een open filter. Op laagtoerige cilinder is een open filter volkomen nutteloos.

Breng eerst je vaardigheden en kennis op niveau.
Sorry he meneer ik weet alles.
Als ik het zelf wist zou ik niet hier op de forum een vraag staan te stellen.
Maar bedankt om het te vertellen tegen mij.
Laatste vraag: moet ik lagere rollen zetten met een grotere sproeier of niet?
 
Sorry he meneer ik weet alles.
Als ik het zelf wist zou ik niet hier op de forum een vraag staan te stellen.
Maar bedankt om het te vertellen tegen mij.
Laatste vraag: moet ik lagere rollen zetten met een grotere sproeier of niet?
We kunnen niet ruiken of je rollers goed zijn, minarelli zit voor 50cc meestal rond de 5g. Als je van powerfilter naar origineel filter gaat moet je sproeier naar beneden ivm minder lucht
 
Back
Top