merk rolletjes

marbossi

Well-Known Member
Met welk merk rolletjes heb jij de beste ervaringen?
Bijv: "Variorollen Malossi.

HTR (High Technology Rol) rollen van Malossi zijn de beste in hun soort. Zij bevatten CBT met een speciale formule en dragen het relatieve basis gewicht aan één zijde. De rollen zijn gecalibreerd en zorgen daardoor voor een snellere accelleratie."
bron scootparts.

Ik zelf gebruik bijna altijd leovince omdat dat die hier als enige verkrijgbaar zijn. Ik zet het expres bij tuning algemeen omdat ik ook graag wil weten met wat voor rollen de hoge setup rijders rijden.
 
Advertisement - register to remove this

ik rijd met evo70 tuned... gebruik mallosi en ook leovincie, kmerk wel dat de kwaliteit (duurzaamheid) van mallosi rollers beter zijn, maar die leovincie rollers zijn ook redelijk
 
leo rollen zijn echt grote rotzooi, slijten als de ziekte en soms willen de hulsjes weleens van het metaal loskomen. Ik gebruik alleen malossi rollen en vind ze wel prima.
 
als ik aan het afstellen ben gebruik ik testerollen of RMS rollen, gewoon vanwege de prijs en dat ze bij de dealer in de buurt te koop zijn. als ik weet welke ik wil hebben neem ik malossi omdat die behoorlijk lang mee gaan
 
zal ik eens wat leuks vertellen: malossi rollen geven een constanter toerental als bijvoorbeeld leovincie rollen van hetzelfde gewicht....
 
mja, wat zijn goede... malossi iig, van die groowte;)
die doen het op 50cc goed en slijten niet hard.
Op 70 slijt alles, dat vreet rollen
 
Ik gebruik malossi of polini Rollen..

Met beide erg goed ervaringen.. Malossi rollen vind ik persoonlijk mooier afgewerkt, maar als ik echt moet gaan kijken naar hoe lang ze meegaan dan gaan Malossi en polini toch vrijwel even lang mee..

Heb ook ervaring met doppler.. zijn best grappig alleen hun geld niet waard aangezien ze vaak ook niet eens zo uit de verpakking in de vario passen :|

Nu zitten er Polini rollen in me scoot.. altijd handig zo'n doosje voor je sproeiers ofzo :D
 
ik gebruik polini hoesjes met gewichtjes
vind het handig afstellen met die hoesjes.
als ze versleten zijn nieuwe hoesjes rete handig!
 
ja ik gebruikte ook van die polini hoesjes, vooral omdat je dan niet het risico hebt dat de metalen kern opzij schuift en in je variotje gaat slijpen. Maar die kapjes slijten echt veel te snel! Ik moest echt vaak controleren of ze vervangen moesten worden. En een keer had ik te lang er over gedaan en was het kapje doorgesleten, en zelfs die metalen kern was al flink ingesleten! :eek:
Maar gelukkig is mijn vario niet beschadigd. Best wel sterk metaal zo'n malossi multivar :p
Nu gebruik ik liefst van die betere kwaliteit malossi rollen want die vlakken tenminste niet af op 1 punt maar wat meer rondom en gaan veeeeeeel langer mee. Ik denk serieus wel meer dan 10 keer zo lang als die polini kapjes. Alleen bij de dealer hierzo hebben ze die niet in 8 gram helaas :rolleyes:
 
Wat zijn eigelijk goedkope rollen en wat kosten ze? ik vind +- 10€/6rollers eigenlijk best veel om je scoot af te stellen, je kan dan later malossi kopen ofsow
 
Ik heb paar polini setjes liggen voor 15 euro heb je 4 verschillende gewichten, en als ik dan de goede heb koop ik mij de malossi rollen :D
 
Originally posted by Jeroen L
ja ik gebruikte ook van die polini hoesjes, vooral omdat je dan niet het risico hebt dat de metalen kern opzij schuift en in je variotje gaat slijpen. Maar die kapjes slijten echt veel te snel! Ik moest echt vaak controleren of ze vervangen moesten worden. En een keer had ik te lang er over gedaan en was het kapje doorgesleten, en zelfs die metalen kern was al flink ingesleten! :eek:
Maar gelukkig is mijn vario niet beschadigd. Best wel sterk metaal zo'n malossi multivar :p
Nu gebruik ik liefst van die betere kwaliteit malossi rollen want die vlakken tenminste niet af op 1 punt maar wat meer rondom en gaan veeeeeeel langer mee. Ik denk serieus wel meer dan 10 keer zo lang als die polini kapjes. Alleen bij de dealer hierzo hebben ze die niet in 8 gram helaas :rolleyes:
die polini kapjes dingen zooi, is bedoeld om aftestellen. Dus niet om normaal mee te gaan rijden.

Owja, weeg je rollen altijd na, kloppen nooit 100%
 
Back
Top