Peugeot Kisbee geen toeren, wel stationair

Lijkt wel Loctite 243.
ja, qua kleur kan dat ook, zou moeten voelen hoe het eruit komt (of niet)
heb ook wel dezelfde kleur vloeibare pakking (siliconen) gehad.
Edit: @Sjaak1234 waar woon je ongeveer? misschien zouden we die D-schroevendraaier van mij erop kunnen passen? ik net ten noorden van Amsterdam.
ik ineens denk terug aan hoe mijn Kymco opknapte toen ik deze schroef van 3 naar 3,25 omwenteling uitdraaide, vlak nadat ik die regelschuif met dat membraan had schoongemaakt. voordien reageerde die ook voor geen meter op het gas (pas na twee rondjes warm pruttelen op de automatische choke)
 
Last edited:
nu ik de plaatjes op m'n pc bekijk, herken ik denk ik die mengselschroef, volgens mij is dat een zgn. "grote D" ik zal straks eens kijken of die in mijn setje zit voor i.i.g. een foto.
View attachment 68963View attachment 68964
en zou het ook kunnen dat ze die schroef er helemaal in gedraaid hebben (omdat er benzine uit lekte?) en dan dichtgekit met vloeibare pakking?
Dit is een unieke, die ken ik niet haha het lijkt indd op loctite. Ik kan nu niet echt controleren of hij helemaal dicht gedraaid zit toch? Zonder tools?
Post automatically merged:

ja, qua kleur kan dat ook, zou moeten voelen hoe het eruit komt (of niet)
heb ook wel dezelfde kleur vloeibare pakking (siliconen) gehad.
Edit: @Sjaak1234 waar woon je ongeveer? misschien zouden we die D-schroevendraaier van mij erop kunnen passen? ik net ten noorden van Amsterdam.
ik ineens denk terug aan hoe mijn Kymco opknapte toen ik deze schroef van 3 naar 3,25 omwenteling uitdraaide, vlak nadat ik die regelschuif met dat membraan had schoongemaakt. voordien reageerde die ook voor geen meter op het gas (pas na twee rondjes warm pruttelen op de automatische choke)
Ik woon in utrecht! Maar ben komende week misschien wel even in Amsterdam. Maar zou als dit schroefje helemaal ingedraaid zou zijn bv, de scooter helemaal geen toeren maken? Want er is letterlijk 0 response op gas geven. Ook niet na paar minuten stationair warm draaien
Post automatically merged:

Update na wat testen vandaag:

Acties:
-Bobine vervangen
-membraan aan de randje ingesmeerd met vaseline
-gasnaald op middelste stand
-carburateur weer keer door geblazen
-compressie getest-> minimaal 7 bar met meter na paar keer trappen.
-benzine slangen vervangen voor heldere slangen zodat iets beter gekeken kan worden.
-blauwe kabeltje naar Carter verbonden met cdi

Bevindingen:
-hij start iets makkelijker, niet elektrisch maar wel met paar keer trappen
-reageert niet op gas geven, je hoort geen verschil bij gas volledig open (de vlinder beweegt wel, kan je zien) EN ook niet nadat met een dunne schroevendraaier gas schuif omhoog wordt geduwd (dus lijkt me dat membraan het probleem niet meer is). Je hoort hem dan pruttelen en dan valt hij uit.
-bougie is pikzwart, hij is nieuw.
-je ziet druppels benzine in de vacuüm leiding “dansen”. Deze lijken te komen vanuit het spruitstuk.

filmpje weet ik even niet hoe ik kan plaatsen
 
Last edited:
Als die D-schroef helemaal in staat, verbaast het me dat ie überhaupt start, maar dat kan mede dankzij je choke nog lukken. Als jij ìn de carburateur kijkt, start je dus zonder luchtfilter en dat helpt niet om vacuüm te creëren òm je regelschuif omhoog te zuigen! filmpje moet je op ander platform plaatsen (youtube/facebook) en dan hier linken.
 
Als die D-schroef helemaal in staat, verbaast het me dat ie überhaupt start, maar dat kan mede dankzij je choke nog lukken. Als jij ìn de carburateur kijkt, start je dus zonder luchtfilter en dat helpt niet om vacuüm te creëren òm je regelschuif omhoog te zuigen! filmpje moet je op ander platform plaatsen (youtube/facebook) en dan hier linken.
Oké! Ik ga even kijken waar ik zo een schroevendraaier kan halen.

Ben me inderdaad van bewust dat vaccuum creeeren lastig is als er geen luchtfilter op zit. Ik heb echter ergens vernomen dat als de luchtfilter er af is en je vervolgens de schuif met een schroevendraaier omhoog doet dat er wel meer toeren zouden moeten komen, of werkt dat niet zo?

Er is wel goed gesjoemeld met de luchtfilter overigens, zie best wat gaatjes die geboord zijn.

 
Last edited:
vervolgens de schuif met een schroevendraaier omhoog doet

Daar zou hij dan op moeten reageren , maar je moet ook tegelijkertijd je vlinderklep bedienen , of iemand laten bedienen . De gas schuif gaat immers omhoog na gelang je de vlinderklep bedient. Wat ik ook vreemd vindt is dat er benzine in je vacuum leiding komt , hier zou een zuigende kracht op komen , en niet het terug sputteren van benzine
Post automatically merged:

Ik heb het hele verhaal nog eens terug gelezen , je hebt het over een missende kopschroef , was dat èèn van de 4 grote op je klepbrug ?
Ook vindt ik de compressie van 7 bar wel weinig , normaal bij gy6 is dit 12 bar. Zou het zo kunnen zijn dat je , als het een kopmoer was , een lekke koppakking hebt misschien? Dit verklaart ook waarom er met kicken wel en electr startend , geen stroom benzine is , wat wel zou moeten.
Met kicken gaat de krukas sneller dus creëer je ook meer vacuum. En is de vonk nu wel mooi blauw , ook de massa van het blok gemeten ?
Post automatically merged:

Ook al zou de mengselschroef helemaal dicht zitten , dan zou dat volgens mij geen invloed kunnen hebben op vol en half gas .
En op je foto's is een blauwe draad te zien die los hangt , naast je variodeksel , die is denk van je snelheids pickup , probeer die ook eens aan te sluiten , en dan kijken wat hij doet.
Post automatically merged:

Dat een mengsel schroef afgedopt zit , is voor mij niet vreemd , sommige motoren hebben dat om verstellen door "onbevoegde " tegen te gaan.
Net als die verschillende kopjes van de schroeven.
 
Last edited:
wat Arie zegt, als je die schuif met de hand omhoog trekt, geef je meer brandstof, maar als de lucht niet meekomt, verzuipt ie daarop (zwarte bougie..) als je compressie bij een 4 takt maar 7 bar is, is het vacuüm mogelijk ook te laag om die regelschuif goed (in de juiste verhouding) omhoog te trekken. ik kan die schroevendraaier ook opsturen dat je 'm weer terugstuurt als je er klaar mee bent? (ik had de set gekocht voor een ander type, die er niet in bleek te zitten...) als jij ff je ding kan doen met die D, de verzendkosten (brievenbuspakje) overmaakt en 'm weer terugstuurt, is mijn investering niet voor niks geweest. Maar als jij nou die schroevendraaier moet kopen en je blijkt er niks mee te kunnen, heb jij ook euro's verknald.. (op aanraden van mij)
(op het Volvo V70 forum hadden we ook een "gereedschapspoule" mensen die het ene speciaal gereedschap hadden liggen, stuurden dat op aan wie het nodig had of gaven het mee met iemand die daar in de buurt moest zijn en het werd weer teruggestuurd.. voor een kleine bijdrage of een lekker flesje in plaats van dat iedereen elk stuk moest aanschaffen voor die (hopelijk) eenmalige reparatie of revisie.. )

en je luchtfilter heeft gaten? in de kast of het filter zelf? :oops: en indien in de kast: aan de schone kant:oops:?
 
vervolgens de schuif met een schroevendraaier omhoog doet

Daar zou hij dan op moeten reageren , maar je moet ook tegelijkertijd je vlinderklep bedienen , of iemand laten bedienen . De gas schuif gaat immers omhoog na gelang je de vlinderklep bedient. Wat ik ook vreemd vindt is dat er benzine in je vacuum leiding komt , hier zou een zuigende kracht op komen , en niet het terug sputteren van benzine
Post automatically merged:

Ik heb het hele verhaal nog eens terug gelezen , je hebt het over een missende kopschroef , was dat èèn van de 4 grote op je klepbrug ?
Ook vindt ik de compressie van 7 bar wel weinig , normaal bij gy6 is dit 12 bar. Zou het zo kunnen zijn dat je , als het een kopmoer was , een lekke koppakking hebt misschien? Dit verklaart ook waarom er met kicken wel en electr startend , geen stroom benzine is , wat wel zou moeten.
Met kicken gaat de krukas sneller dus creëer je ook meer vacuum. En is de vonk nu wel mooi blauw , ook de massa van het blok gemeten ?
Post automatically merged:

Ook al zou de mengselschroef helemaal dicht zitten , dan zou dat volgens mij geen invloed kunnen hebben op vol en half gas .
En op je foto's is een blauwe draad te zien die los hangt , naast je variodeksel , die is denk van je snelheids pickup , probeer die ook eens aan te sluiten , en dan kijken wat hij doet.
Post automatically merged:

Dat een mengsel schroef afgedopt zit , is voor mij niet vreemd , sommige motoren hebben dat om verstellen door "onbevoegde " tegen te gaan.
Net als die verschillende kopjes van de schroeven.
Hi Trabiarie, leuk dat je me topic joint!
Ik heb tijdens het omhoog doen van de gas schuif tegelijkertijd ook de vlinder klep bedient, uiteraard is de verhouding lastig in te schatten.

De missende kopschroef was de schroef die de klepdeksel rechts onder vast maakte. Weet niet of dat hetzelfde is als de klepbrug. Er zat wel wat “zweet” uiteraard waar de schroef mistte, maar heb een nieuwe geplaatst en de pakking gecontroleerd tussen deksel om bij de kleppen te komen. Echter niet de koppakking gecontroleerd omdat dan het blok onder de brommer vandaan moet.

Compressie schiet naar 3-5-7-10 bar. Daarna kon ik het met de conische plug niet meer houden haha

Bougie vonkt nu wel rood- blauw, ook meer consistent

Blauwe draad heb ik vastgemaakt
Post automatically merged:

wat Arie zegt, als je die schuif met de hand omhoog trekt, geef je meer brandstof, maar als de lucht niet meekomt, verzuipt ie daarop (zwarte bougie..) als je compressie bij een 4 takt maar 7 bar is, is het vacuüm mogelijk ook te laag om die regelschuif goed (in de juiste verhouding) omhoog te trekken. ik kan die schroevendraaier ook opsturen dat je 'm weer terugstuurt als je er klaar mee bent? (ik had de set gekocht voor een ander type, die er niet in bleek te zitten...) als jij ff je ding kan doen met die D, de verzendkosten (brievenbuspakje) overmaakt en 'm weer terugstuurt, is mijn investering niet voor niks geweest. Maar als jij nou die schroevendraaier moet kopen en je blijkt er niks mee te kunnen, heb jij ook euro's verknald.. (op aanraden van mij)
(op het Volvo V70 forum hadden we ook een "gereedschapspoule" mensen die het ene speciaal gereedschap hadden liggen, stuurden dat op aan wie het nodig had of gaven het mee met iemand die daar in de buurt moest zijn en het werd weer teruggestuurd.. voor een kleine bijdrage of een lekker flesje in plaats van dat iedereen elk stuk moest aanschaffen voor die (hopelijk) eenmalige reparatie of revisie.. )

en je luchtfilter heeft gaten? in de kast of het filter zelf? :oops: en indien in de kast: aan de schone kant:oops:?
Ik weet niet echt of verhouding goed is met vlinder en schuif, dat is natuurlijk gewoon proberen. Bij vol open trekken vlinder en gas schuif half of vol open valt hij uit na wat pruttelen.

Ik schat in dat compressie sws 9 bar is. Echter heb ik geen prettige meter omdat ik hem er op moet duwen, en niet kan schroeven.

D schroevendraaier zou super zijn! Kunnen we privé berichten hier? En heb je misschien ook een compressie meter die je kan inschroeven haha?

Filter heeft gaten in de voorkant, links. Dus nog wel onder de kap. Vgm niet in echte filter zelf
 
Last edited:
D schroevendraaier zou super zijn! Kunnen we privé berichten hier? En heb je misschien ook een compressie meter die je kan inschroeven haha?
haha, ook die (compressiemeter) heb ik verkeerd gekocht, ik krijg de rechte pijp niet goed in het bougiegat gedrukt omdat het frame in de weg zit en heb geen juiste schroefaansluiting, daar wacht ik nog op nadat ik die besteld heb.. maar als jij door 10+ bar wordt weggeblazen zit de compressie toch goed? ik pm jou wel even.
 
Dan valt de koppakking waarschijnlijk ook af , want dat boutje is van het kleppendeksel . Heeft hij wel altijd goed gelopen?
Oké! Tenzij die misschien ook los zitten oid? Wat is het minimale aantal bar dat de compressie meter aan dient te geven voor functioneren?

Ik heb vernomen van de kerel van wie ik de snor heb gekregen dat hij heeft gelopen in de zomer. Zijn verhaal: hij reed 40-45, uitgezet, toen wilde hij hem aanzetten en draaide hij alleen stationair maar kon geen gas geven. Echter zie ik wel (door dat verloren boutje, gaten in luchtfilter, kleppen op 0.05) dat er aan gewerkt is.

Kleppen staan nu op 0.1
 
@trabiarie Mijn Kymco reageerde óók niet/averechts op het gas toen mijn mengselschroef al 3 toeren open stond. nu met 3,25 of 3,5 pakt ie eindelijk goed op (bij koud weer nog niet eens)
@Sjaak1234 ben je al verder? moet ik de schroevendraaier nog opsturen?
 
UPDATE:

Na de luchtschroef een klein beetje (halve slag) en een nieuwe cdi te plaatsen startte de scooter in 2x trappen. Direct ook response bij gas geven. Het probleem lijkt verholpen te zijn!

Ik verwacht dat het de cdi was, toen ik de oude weer even plaatste starte hij weer lastig en daarnaast amper tot geen toeren.

Dank voor jullie hulp en tijd!

Gr
 
Update 2, nieuw probleem:

Na het vervangen van de cdi en stellen luchtschroef merkte ik dat de toeter en lampen het niet meer deden. De brommer startte toen wel prima en maakte weer toeren. Ik heb de Cdi gemonteerd aan het frame en de kappen vast gemaakt. Vervolgens probeerde ik weer te starten, maar tevergeefs. De 7.5a weerstand was doorgebrand. Ik heb een nieuwe gemonteerd. Echter direct na het inschakelen van het contact hoor ik een klik en is de nieuwe weerstand ook kapot. Voor het vervangen van de cdi was dit geen probleem. De connectoren lijken prima gemonteerd te zijn.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
 
Dus toen de cdi niet aan het frame hing , en de kappen nog niet gemonteerd waren geen last ? Kun je dit dan nog eens doen , cdi los en kappen eraf . doet hij het dan weer goed?
 
Dus toen de cdi niet aan het frame hing , en de kappen nog niet gemonteerd waren geen last ? Kun je dit dan nog eens doen , cdi los en kappen eraf . doet hij het dan weer goed?
Had er toen ook al last van, echter had ik hier toen niet zoveel aandacht aan besteed omdat hij toen wel even startte en toeren maakte. Echter werkte toen de toeter en lampen ook oppeens niet (oude cdi wel), ik dacht dat dit door een lege accu kwam.

Vervolgens heb ik de accu aan de druppel lader gehangen en ben ik de kappen gaan monteren. Accu vol en vervolgens had ik nogsteeds geen electra. Toen zekering gecheckt en die was zwart en stuk. Nieuwe erin en poef, direct ook stuk.
 
Back
Top