Peugeot vivacity 2t start niet

Semhjj

New Member
Deze vivacity uit 2005 brom uitvoering heb ik laatst gekocht. Erg nette scooter, mr nog met een standaard uitlaat die lek is. Nieuwe uitlaat besteld accu etc. Bij het monteren van de nieuwe uitlaat merkte ik dat de tappunten van de cilinder niet klopte met de uitlaat die ik gehaald heb (technigas silent pro) deze is universeel voor de verticale peugeot blokken.
Het tapeinde zat links ipv rechts onder. Hierdoor kon ik dus nooit mijn eige uitlaat ophangen en hing die andere wel (hoe geen idee).

In ieder geval, ik had nog een 50cc airsol cilinder liggen, ik heb de zuiger laten zitten omdat die er nog goed uit zag, was 0.03 verschil ongeveer. Na alles terug te monteren met die airsol cilinder enzovoort. Sloot de uitlaat perfect erop aan. Na kicken en etc starte hij en liep die mooi stationair, ook gas reageerde die goed op en viel niet weg. Alleen ging die niet harder dan 20 vanwege de niet aangepaste overbrenging.

Dagje later sproeier 60 erin gedaan en nu wil die niet meer starten. Veel geprobeerd waaronder deo spuiten bij carb of in cilinder, maar hij wilt niet aan gaan.

Heeft iemand een idee? het kan niet iets groots zijn, ik heb benzine compressie en vonk. Ook als ik mn carb weer openmaak zit er benzine in. overigens ook nieuwe bougie erin

Je ziet in de foto van de cilinder dat het tappunt onder links zit ipv rechts
 

Attachments

  • IMG_4188.jpeg
    IMG_4188.jpeg
    136 KB · Views: 14
  • 9C22B243-0499-4EC2-9523-B7489B0298EE.jpeg
    9C22B243-0499-4EC2-9523-B7489B0298EE.jpeg
    181.4 KB · Views: 14
  • 716CF4DE-E16C-4D4A-B3C6-7AE88E537CDE.jpeg
    716CF4DE-E16C-4D4A-B3C6-7AE88E537CDE.jpeg
    124.7 KB · Views: 12
  • 3171BA09-0A27-43FD-B781-0F3AEA85E59E.jpeg
    3171BA09-0A27-43FD-B781-0F3AEA85E59E.jpeg
    148.2 KB · Views: 14
Advertisement - register to remove this

Dat was origineel geen brom uitvoering dan.

Die uitlaat is ook niet universeel voor alle peug vert blokken, de snor blokken hebben een andere uitlaat, en een andere bocht uit de cilinder. Zoals je zelf dus merkt. ;) Je hebt trouwens ook geluk dat de Airsal past, want meestal passen dingen niet zomaar in een snor blok.

Bij die Airsal zat toch ook gewoon een zuiger? Waarom heb je die niet gebruikt? Ik zou geen verschillende cilinders en zuigers met elkaar verwisselen, dat is geen goed idee.
Zou kunnen zijn dat die Airsal net een iets kleinere maat heeft, en je zuiger vast gelopen is oid.

Welke sproeier zat er eerst in? Als dat het laatste is wat je gedaan hebt, zou ik eens goed controleren of er daar niet misschien iets is misgegaan.
 
Dat was origineel geen brom uitvoering dan.

Die uitlaat is ook niet universeel voor alle peug vert blokken, de snor blokken hebben een andere uitlaat, en een andere bocht uit de cilinder. Zoals je zelf dus merkt. ;) Je hebt trouwens ook geluk dat de Airsal past, want meestal passen dingen niet zomaar in een snor blok.

Bij die Airsal zat toch ook gewoon een zuiger? Waarom heb je die niet gebruikt? Ik zou geen verschillende cilinders en zuigers met elkaar verwisselen, dat is geen goed idee.
Zou kunnen zijn dat die Airsal net een iets kleinere maat heeft, en je zuiger vast gelopen is oid.

Welke sproeier zat er eerst in? Als dat het laatste is wat je gedaan hebt, zou ik eens goed controleren of er daar niet misschien iets is misgegaan.
Er zat 54 in, daarna 60. Heeft helaas niks gedaan.

Ik heb de zuiger ook veranderd, maar hij wilt nogsteeds niet starten jammer genoeg.

Ik heb genoeg compressie (vinger bij de cilinderkop zonder bougie voelen), hij kickt nog beter dan eerst, ik heb een blauw/witte vonk (getest tegen het frame) en ik heb benzine, is te zien op mn bougie. Mn carb vult ook gewoon normaal met benzine. Heb ook geprobeerd hem weer met deo te starten maar dat lukte helaas niet. Alles is erg nieuw, dus het kan niet iets groots zijn, je ziet ook dat alle pakkingen nieuw zijn. Heb ook weer de pakking vervangen bij het veranderen van de zuiger. Ik heb ook bij de rdw gecontroleerd of hij ooit is overgezet van snor naar brom, maar dat is gelukkig niet het geval.

Het lijk ook alsof hij bijna aangaat, maar iets houd m gewoon tegen.

Ik nog een zaak gebeld en die standaard stappen gevolgd om een scooter te laten starten, maar lukt niet helaas.

Heb je enig idee?

P.S had ik gehoord dat het ook aan ontsteking kan liggen, dat de bougie verkeerd timed. Geen idee of dat het misschien kan zijn
Post automatically merged:

Er zat 54 in, daarna 60. Heeft helaas niks gedaan.

Ik heb de zuiger ook veranderd, maar hij wilt nogsteeds niet starten jammer genoeg.

Ik heb genoeg compressie (vinger bij de cilinderkop zonder bougie voelen), hij kickt nog beter dan eerst, ik heb een blauw/witte vonk (getest tegen het frame) en ik heb benzine, is te zien op mn bougie. Mn carb vult ook gewoon normaal met benzine. Heb ook geprobeerd hem weer met deo te starten maar dat lukte helaas niet. Alles is erg nieuw, dus het kan niet iets groots zijn, je ziet ook dat alle pakkingen nieuw zijn. Heb ook weer de pakking vervangen bij het veranderen van de zuiger. Ik heb ook bij de rdw gecontroleerd of hij ooit is overgezet van snor naar brom, maar dat is gelukkig niet het geval.

Het lijk ook alsof hij bijna aangaat, maar iets houd m gewoon tegen.

Ik nog een zaak gebeld en die standaard stappen gevolgd om een scooter te laten starten, maar lukt niet helaas.

Heb je enig idee?

P.S had ik gehoord dat het ook aan ontsteking kan liggen, dat de bougie verkeerd timed. Geen idee of dat het misschien kan zijn
En zuiger was niet vastgelopen, want ik kon gewoon normaal kicken + de achterbrand draait met elec start of kick
 
Zou toch even de compressie meten , met je vinger op het bougie gat , is geen indicatie . ook hoort je achterwiel stil te staan bij kicken of starten , pas bij het gas geven slaan de koppeling schoenen uit , tegen de bel , en neemt het achterwiel mee .
 
Zou toch even de compressie meten , met je vinger op het bougie gat , is geen indicatie . ook hoort je achterwiel stil te staan bij kicken of starten , pas bij het gas geven slaan de koppeling schoenen uit , tegen de bel , en neemt het achterwiel mee .
Het was niet de compressie, had m ff naar een zaak gebracht. kwam er niet uit namelijk.
Er zat een pakking ondersteboven van de carb en een schroefje was dol. Hij start makkelijk en loopt goed stationair. Ook op standaard reageert hij goed op gas.

Alleen gaat hij nu nogsteeds max 20, ik heb nog niet iets aan de overbrenging gedaan. Wat is handig om daar aan te passen?
Ik weet dat je cilinder moet inrijden en je niet te hoog in de touren moet gaan. Bij airsal moet je rond de 200/300 km inrijden.
 
Ik weet dat je cilinder moet inrijden en je niet te hoog in de touren moet gaan. Bij airsal moet je rond de 200/300 km inrijden.
meningen verschillen daarover, ik heb zelf gewoon een klein dopje olie extra in de tank gedaan en de eerste 5 km rustig aan, dan gewoon met varierend toerental rijden en na 30 km mag je m best een keer opentrekken
 
meningen verschillen daarover, ik heb zelf gewoon een klein dopje olie extra in de tank gedaan en de eerste 5 km rustig aan, dan gewoon met varierend toerental rijden en na 30 km mag je m best een keer opentrekken
Yess die extra olie zit er al in, maar is het normaal dat ik 20 ga?
 
Back
Top