Piaggi skipper 172cc start niet 1994

Zip70er

New Member
Hallo allemaal ik heb gister een skipper 172 project gehaald. Op dit moment heb ik paar mensen gevraagd wat het kan zijn en zij zeiden onder je bonbine de frame kaal maken en waar de massa kabel vast zitten kaal maken gedaan, maar hij start nogsteeds niet compressie en benzine is er wel. Maar nu zie ik geen spaningsregelaar maar wel een metaal doosje heb een foto toegevoegd en ook van de massa en bonbine, wat kan het nog meer zijn en wie kan mij helpen?

Setup:
172cc malossi
26mm pwk
Malossi vario
Std koppling
Witte drukveer
12,5 gram rollen
 

Attachments

  • IMG_6877.jpeg
    IMG_6877.jpeg
    298 KB · Views: 16
  • IMG_6876.jpeg
    IMG_6876.jpeg
    293.7 KB · Views: 16
  • IMG_6878.jpeg
    IMG_6878.jpeg
    308.4 KB · Views: 16
Advertisement - register to remove this

ik denk enige wat er nog kan zijn is nieuwe bonbine/cdi en ontsteking toch v
Jazeker, gelijk alles vervangen en als het dan toch je kabelboom is, bestel die er dan ook maar gelijk bij! :rolleyes:

Vertel eerst eens welke Skipper dit precies is en hoeveel draden er aan de cdi zitten en welke kleuren deze draden hebben?

Dan kunnen we je wellicht wel verder helpen en houd er rekening mee dat je een multimeter gaat nodig hebben.
 
Skipper kan je starten zonder kabelboom , kwestie van zorgen dat de vierkante stekker die uit de ontsteking komt waar de 2 gele draden in zitten , en de killswitch draad los ligt . / niet aangesloten zit.
Andere kabel die uit de onsteking komt , gaat naar de CDI , en van af de CDI gaat er 1 draad naar de Bobine.
 
Jazeker, gelijk alles vervangen en als het dan toch je kabelboom is, bestel die er dan ook maar gelijk bij! :rolleyes:

Vertel eerst eens welke Skipper dit precies is en hoeveel draden er aan de cdi zitten en welke kleuren deze draden hebben?

Dan kunnen we je wellicht wel verder helpen en houd er rekening mee dat je een multimeter gaat nodig hebben.

Jazeker, gelijk alles vervangen en als het dan toch je kabelboom is, bestel die er dan ook maar gelijk bij! :rolleyes:

Vertel eerst eens welke Skipper dit precies is en hoeveel draden er aan de cdi zitten en welke kleuren deze draden hebben?

Dan kunnen we je wellicht wel verder helpen en houd er rekening mee dat je een multimeter gaat nodig hebben.
Multie meter heb ik wel ergens liggen maar is een skipper geen lx uit 1994 gister gehaald als project met de setup die boven staat heb de kabels van de cdi en de bonbine gecheckt die zitten van beide goed vast, ik
Heb niet gecheckhy bij de cdi of de kleuren goed zitten kan dat iets zijn?
Post automatically merged:

Skipper kan je starten zonder kabelboom , kwestie van zorgen dat de vierkante stekker die uit de ontsteking komt waar de 2 gele draden in zitten , en de killswitch draad los ligt . / niet aangesloten zit.
Andere kabel die uit de onsteking komt , gaat naar de CDI , en van af de CDI gaat er 1 draad naar de Bobine.
Ik zag naast me cdi een gele kabels en groene die zaten vast aan iets met een connector moet ik die los halen?
 

Attachments

  • 576061FF-DC32-4FF7-9B7E-ACE837DD2132.jpeg
    576061FF-DC32-4FF7-9B7E-ACE837DD2132.jpeg
    113.6 KB · Views: 19
  • D271FB03-6CBB-4B32-AEF9-149C6456049D.jpeg
    D271FB03-6CBB-4B32-AEF9-149C6456049D.jpeg
    133.9 KB · Views: 13
  • 63AB2755-63FB-4612-A6F0-A872733B3560.jpeg
    63AB2755-63FB-4612-A6F0-A872733B3560.jpeg
    193 KB · Views: 18
Waarachijnlijk je cdi, is een kwaaltje bij skr's vooral als er wheelys mee is gedaan
Is al gefixt het was de onsteking de kabels die waren openbaard gemaakt door dat de vliegwiel explodeerde maar heb de vliegwiel en de onsteking veranderd en dat plaatje wat die kabels bedekt is ook kapot de eerste 2 fotos zijn before and 3e is met de nieuwe onsteking en plaatje
 

Attachments

  • 726A7CBB-03DF-4104-B3A8-41A840A0BEB7.jpeg
    726A7CBB-03DF-4104-B3A8-41A840A0BEB7.jpeg
    182.8 KB · Views: 19
  • CE626B06-DDD2-4086-90CC-59BE6C2577A7.jpeg
    CE626B06-DDD2-4086-90CC-59BE6C2577A7.jpeg
    147.5 KB · Views: 18
  • C3BADB38-6AB2-4A1D-838F-008376D425E6.jpeg
    C3BADB38-6AB2-4A1D-838F-008376D425E6.jpeg
    144.6 KB · Views: 17
Komt door de klap die ze krijgen te leiden van wheelys. Bij watergekoelde blokken gaat vaak ook de pickup kapot. Heb er vele vervangen dus niet meteen vooroordelen en poep praten aub.
Voor de TS mooi opgelost dus
denk dan als jij een wheelie maakt dat je hele blok in het asfalt zit als al die pickup sensors kapot gaan. althans mij is die onzin die je nu hier loopt te vertellen nog nooit overkomen maar alles zijn eerste keer toch?
 
Komt door de klap die ze krijgen te leiden van wheelys. Bij watergekoelde blokken gaat vaak ook de pickup kapot. Heb er vele vervangen dus niet meteen vooroordelen en poep praten aub.
Voor de TS mooi opgelost dus
Dat is dan gewoon slecht gemonteerd. Bouten en moeren gaan niet zomaar los...
 
Back
Top