Skipper 172cc speling op krukas na revisie (300km geleden )

Hallo goedenavond allemaal ik heb dus gister een skipper blok gekocht die helemaal gereviseerd was door de oude eigenaar denk aan nieuwe krukas en lagers en keeringen. Alleen nu had ik de carterkap eraf gehaald en zag ik dat me krukas (vario kant) speling heeft zowel van links naar rechts als van boven naar onder en ik had gelezen dat er type lagers zijn waar dit bij normaal is (bij een koud blok) dus vroeg me af hoe ik dit het beste kan oplossen en of deze speling normaal is ? Ga morgen nog even een nieuwe keering erin zetten in de hoop dat dit het oplost. Hoor graag meer
 
Advertisement - register to remove this

Ga morgen nog even een nieuwe keering erin zetten in de hoop dat dit het oplost.
Dit lost niets op , als de krukas op en neer kan bewegen , doet de as dat ook in de keerring . In een krukas mag geen opwaartse , en tegelijk dan ook , voor en achterwaarts , speling zitten . Beste is demonteren , en als het bigend in orde is , nieuwe lagers monteren .
 
De krukas zit "klem" tussen beide lagers door de carter helften op elkaar te bouten zonder de krukas te centreren.
Met andere woorden de lagers worden ook zijwaarts (axiaal) belast ipv alleen radiaal (loodrecht op de as).
 
De krukas zit "klem" tussen beide lagers door de carter helften op elkaar te bouten zonder de krukas te centreren.
Met andere woorden de lagers worden ook zijwaarts (axiaal) belast ipv alleen radiaal (loodrecht op de as).
Ik neem aan dat je bedoelt dat de krukas gecentreerd moet worden tussen de linker en de rechter helft?
Hoe doe je dat dan? Je zou zeggen dat dat vanzelf gebeurt bij het vastbouten, maar het tegendeel is dus waar.
 
Back
Top