Prop in de uitlaat of Varioring erin?

Vincent-Aerox

Scooterloos
Goedenavond mensen,

Ik ben vanochtend gelaserd, en er werd een overschrijding van 39 km gemeten, 36 na correctie.

Mijn vraag is:

Wat liep ook alweer beter?

Prop erin doen of weer het ringetje in de vario?

Ik weet dat het kut optrekt en die shit maar het is niet anders ik krijg nu een boete van iig 250 euro.(wordt door officier van justitie bepaald) En ik wil een 2e keer voorkomen.

(setup:

std 50cc
giannelli reverse
gele drukveer
rode trekveertjes
3,2 gram rollen

)

Dank!
 
Advertisement - register to remove this

vario ring erin = veel toeren op top en veel slijtage..
prop = bagger rijden maar wel trager op top..

ik zou voor de prop in de uitlaat gaan :)
 
Varioring begrensd het meest, gewoon op top wat minder gas geven.. ga je vanzelf aanvoelen, maar ja geweldig is het niet. Prop gaat je top ietsjes van omlaag maar vooral je trekkracht, en dat is gewoon KUT als je top ook al omlaag gaat, en dan ook nog je trekkracht. Plus dat je grote kans hebt dat je opnieuw moet afstellen. Ik zou voor de ring gaan
 
Hmm oke, ik kan ook 2 mm shimmetjes tussen mn variateur doen....dan loopt ie ook zachter, of is dat geen aanrader?

Ik dacht dat het niet slecht was oid
 
Dan krijgt je snaar speling als ik begrijp wat jij bedoelt, dan heb je als het ware een te lange glijbus waardoor je vario en schoepenrad wiel te ver van elkaar af komen te staan en je snaar dus speling heeft.. lijkt me niet gezond. Een varioring zorgt juist dat je vario en schoepenrad niet te dicht bij elkaar kunnen komen, en je snaar dus niet te hoog in de vario kan komen te liggen, en dus je niet te laag in je koppeling, en je dus niet op topsnelheid komt
 
De snaar kan nog even hoog in de vario komen, dwz de vario kan nog even ver naar buiten, alleen zal niet meer helemaal terug gedrukt richting je blok worden door je snaar, waardoor die achterplaat van je vario speling kan krijgen of je snaar gaat ontzettend heen en weer slingeren/klapperen. Als je teveel / te dikke shimringen gebruikt (is een redenatie, geen ervaring). Zal dus geen toeren verminderen, hooguit de boel verneuken ;)
 
Hmm oke,, ach ik ga denk ik toch voor de prop in de uitlaat...

Het zal allemaal ontzettend kut lopen maarja....

Ik ben benieuwd hoe hoog de boete zal zijn,.. wss komt er morgen of overmorgen een brief van de officier van justitie op de mat met een sanctie voorstel zoals ze dat mooi noemen. Voorstel konden ze wel weg laten xD
 
Mwa ik ging 68 na correctie, waar je 50 mocht.. maar wegwerkzaamheden (EXTRA boete als je dar te hard gaat) dus je mocht maar 30.. de boete kwam op exact 200 euro uit (geflitst). Oke leuk is anders maar dat heb je met een paar daagjes bij de albert heijn of waar je ook maar werkt wel wegewerkt toch ;)

En geen rijbewijs ingenomen dus bij mij, misschien omdat het met flits was? En was klein jaar geleden, kreeg de boete dit jaar januari (na de std 2 maand ofzo pas dus)
 
Last edited:
Ahh oke, ik kreeg ook nog een duplicaat van de boete van de agent. Op dat gele papiertje stond dat ik na 4 dagen de boete thuis kreeg ofzo. Maar duurt vast wel stuk langer. En mn rijbewijs heb ik met 10 dagen weer terug als het goed is, omdat dit mn eerste bekeuring was.

Heb jij je scooter ook afgevoerd dan?
 
Ik had hem al verkocht, ze zouden hem een paar dagen er na komen ophalen (de jongen had al betaald maar ging eerst een weekje op vakantie). Dus was een tijd nadat ik hem verkocht had, en alweer een andere frefox gekocht had, dat ik de boete kreeg :p Waardeloos. Maar die nieuwe firefox heb ik niet afgevoerd nee, gewoon doorknallen.

Ben ook nog nooit op de rollerbank geweest. Hier is het vrij simpel: waag je op zomerse dagen niet in het centrum of op school met een scooter die boven de 70 echte loopt, dan kan je doen wat je wil. Maar ja helaas kan je tegenwoordig dus ook geflitst worden ;) Maar nee ik rij liever op een snor of fiets dan dat ik met mn scooter 50 ga rijden
 
Denk dat je net de 80 op je teller niet aantikt.. net 70 echte.. 5km correctie ofzo.. dus 65 echte na correctie? Wel boete dus, maar of dat dan hog is geen idee moet je even nakijken. Ik zou de varioring erin doen, dan als je echt een eind moet rijden of je bent de "snel"heid zat ofzo kan je die wel ff eruit halen. Is een makkelijker klusje dan prop in en uit de uitlaat lassen/halen ;) Of een begrenser nemen natuurlijk voor de rollerbank
 
Denk dat je net de 80 op je teller niet aantikt.. net 70 echte.. 5km correctie ofzo.. dus 65 echte na correctie? Wel boete dus, maar of dat dan hog is geen idee moet je even nakijken. Ik zou de varioring erin doen, dan als je echt een eind moet rijden of je bent de "snel"heid zat ofzo kan je die wel ff eruit halen. Is een makkelijker klusje dan prop in en uit de uitlaat lassen/halen ;) Of een begrenser nemen natuurlijk voor de rollerbank

Hmm ja oke, maar met std uitlaat ontgrenst en zonder varioring ging ik op mn aerox teller 90/95.... die wijkt dan wel wat af maar vast geen 25 km...of zijn die aerox tellers echt zo afwijkend op top>?
 
Even op een 80 weg gaan rijden en je weet het, of langs zon U RIJDT NU paaltje. Ik weet wel dat de jongen met wie ik vaak ging toeren een aerox had, ik reed 75 op mn teller wat 69 op gps was, hij reed dan op zn aerox al 85 8P Was wel een oud ding maar dan nog. Maar even op een 80 weg rijden en je ziet snel genoeg of je harder of zachter gaat, daar staan ook vak wel van die bordjes hoe hard je gaat. Plak ff wat voorje nr plaat, zou gay zijn als jenu weer geflitst wordt :p
 
Haha, ja dat zou dom zijn, laatst reed ik(gewoon met mn gianelli reverse eronder) over zon weg en toen gaf het bordje 74 aan... er reed ook een auto achter me dus kan zijn dat hij die pakte ofzo.... maar ik weet niet wat mn top is in echte km
 
[ir]http://purefragging.com/~spanky/img/transactie.jpg[/ir]

Die heb ik een aantal jaar geleden gekregen, voor ongeveer hetzelfde.
 
Back
Top