RDW en dodemansknop

Reindert_

New Member
Goeie middag, ik moet mijn brommer(Derbi GPR50 nude) laten keuren bij de RDW(ja ik had een politiebusje dat achter mij zat niet gezien), en omdat ik hem tweedehands heb gekocht mankeren er wat kleine dingetjes. Zo lekt er een klein beetje brandstof en werkt de dodemansknop(/killswitch/noodknop) die op mn stuur zit niet. Ik heb op de site van de RDW of hier op deze site een post gezien die verteld dat je geen brandstoflekkage mag hebben, en omdat een nieuwe pomp maar 13 euro kost zet ik er een nieuwe in. Ik vroeg me dus af of hij afgekeurd zou worden op een niet werkende dodemansknop, en omdat ik toch een bestelling plaats kan ik die, mocht mn brommer erop afgekeurd kunnen worden, ook gelijk bestellen. Ik kan niet echt iets vinden over hoe streng hierop gecontroleerd wordt, en om verassingen te voorkomen vraag ik er hier maar even om.
 
Advertisement - register to remove this

Ik kan het niet met feiten staven. Maar in principe moet alles werken wat erop is gebouwd ook al is het misschien niet meteen wettelijk voorgeschreven. Mogelijk dat het een beetje van de keurmeester afhangt of die het wel of niet een probleem vindt. Maar waarom er überhaupt een discussiepunt van maken als je het voor een paar centen kunt verhelpen. Er is niks mis mee als het wel werkt. (Behalve wanneer je de krampen staat te starten en je niet door hebt dat je de kill switch niet goed hebt staan ........... :cool::p. Been there ....... )
 
Ik kan het niet met feiten staven. Maar in principe moet alles werken wat erop is gebouwd ook al is het misschien niet meteen wettelijk voorgeschreven. Mogelijk dat het een beetje van de keurmeester afhangt of die het wel of niet een probleem vindt. Maar waarom er überhaupt een discussiepunt van maken als je het voor een paar centen kunt verhelpen. Er is niks mis mee als het wel werkt. (Behalve wanneer je de krampen staat te starten en je niet door hebt dat je de kill switch niet goed hebt staan ........... :cool::p. Been there ....... )
Klopt niet, knipperlichten zijn bijvoorbeeld niet verplicht, zo'n killswitch ook niet hoor.
 
Back
Top