Scooter rijd slecht

Jonolima

Member
Ik heb een speedfight 2 lc
Ik heb een probleem dat als hij koud is hij wel lekker doortrekt. Maar als hij eenmaal warm is gaat hij niet harder dan 35 en begint hij echt enorm veel te roken.

Wat heb ik allemaal gedaan.
Vario ontgrensd 8,5 gram rolletjes
Nieuwe zuiger
Uitlaat ontgrensd (zat geen prop in allleen een pipet)
Witte drukveer

Ik begon met helemaal orgineel toen had hij het probleem dat hij warm 60 liep en koud 70. En nu heb ik het probleem dat hij koud 60 loopt en warm 30-35km en enorm hard rookt.
Ik heb ondertussen bijna alle sproeier geprobeerd van 54 standaard tot 74 hij loopt het beste op 68 totdat hij warm is

Wat ik niet snap
Hij begon met sproeier 54 en ik heb niks technisch veranderd aan de motor alleen pipet verwijderen alleen ik snap dus niet waarom ik nu een sproeier 68 nodig heb terwijl hij eerst met zelfde motorische onderdelen 54 best goed liep
Misschien iemand die mij dit kan uitlegen

Iemand een idee waarom hij alleen koud goed loopt?
Alle reacties zijn welkom bedankt voor je tijd en aandacht :)
 
Advertisement - register to remove this

Heb je een elektrische choke , En werkt de choke ? Anders krijg je warm een veel te rijk mengsel . En staat er ook spanning op de connector als de scooter loopt , van de choke ?
 
Heb je een elektrische choke , En werkt de choke ? Anders krijg je warm een veel te rijk mengsel . En staat er ook spanning op de connector als de scooter loopt , van de choke ?
Ik had het een tijdje geleden getest toen werd gezegd dat hij het goed deed ik kan het nog een keer testen
En dan ook spanning checken heb alleen geen idee hoe dat moet kan dat met zo’n schroevendraaier achtig ding die groen word als er spanning op staat?
 
Kan je doen met een multimeter , of een spanning zoeker . Hou wel de pennen van de multimeter of van de spanningzoeker , op beide polen van de connector . En er staat wissel spanning op .
 
Kan je doen met een multimeter , of een spanning zoeker . Hou wel de pennen van de multimeter of van de spanningzoeker , op beide polen van de connector . En er staat wissel spanning op .
Ik ga het morgen testen ik laat jullie weten wat ik constanteer.
Is er denkt u nog iets waar het aan kan liggen dat ik ook meteen kan checken

Trouwens mijn bougie is ook altijd zwart maakt niet uit welke sproeier ik heb hij blijft zwart worden heletijd
 
Wat je beschrijft is een te rijk mengsel , lijkt mij naar je beschrijving , dat de choke het verrijkings kanaal, wat je nodig hebt voor koud start , niet afsluit . Blijft dus rijden met choke erop , waardoor veel te rijk mengsel , en roken ( teveel olie) , en zwarte bougie . Je hebt ook al diverse sproeiers geprobeerd , en het probleem wandelt mee . Heb je de choke toen ook op een accu geprobeerd , en ging de naald na ongeveer 2 min naar beneden ?
 
Wat je beschrijft is een te rijk mengsel , lijkt mij naar je beschrijving , dat de choke het verrijkings kanaal, wat je nodig hebt voor koud start , niet afsluit . Blijft dus rijden met choke erop , waardoor veel te rijk mengsel , en roken ( teveel olie) , en zwarte bougie . Je hebt ook al diverse sproeiers geprobeerd , en het probleem wandelt mee . Heb je de choke toen ook op een accu geprobeerd , en ging de naald na ongeveer 2 min naar beneden ?
Ik ga morgen ook de oliepomp even eraf halen en zelf mengen kijken of dat roken dan stopt/minder want misschien is de olie pomp niet goed werkend meer

Ik had de choke er toen uitgehaald rondje door de buurt gereden en daarna weer foto gemaakt.
Verder weet ik het niet meer helemaal maar ik test het morgen en maak ook wel foto’s
 
Als je de choke eruit haalt heb je valse lucht , dicht je het gat , geen valse lucht maar toch een verrijkt mengsel . Eruit halen , haalt zogezegd niets uit , testen is de enigste manier , We horen ( lezen het wel)
 
Als je de choke eruit haalt heb je valse lucht , dicht je het gat , geen valse lucht maar toch een verrijkt mengsel . Eruit halen , haalt zogezegd niets uit , testen is de enigste manier , We horen ( lezen het wel)
ja ik deed het alleen effe om te testen of de choke het deed.

Mijn accu is laatst ook leeg gegaan wat ik best raar vond aangezien ik er wel elke dag mee reed zou het kunnen dat mijn scooter zo raar doet omdat cdi/bobine kapot is heb gelezen dat dat ook kan?
heb zelf geen verstand van elektronica dus als jij het weet zou ik het graag horen
En enorm bedankt voor je tijd je reageert altijd echt tof van je :)
 
Mijn accu is laatst ook leeg gegaan wat ik best raar vond aangezien ik er wel elke dag mee reed zou het kunnen dat mijn scooter zo raar doet omdat cdi/bobine kapot is heb gelezen dat dat ook kan?
Dat neem ik niet aan , je zou even moeten meten hoeveel de laad spanning bedraagt over de accu polen , als de motor uit is , en bij versneld stationair draaien . Kan zijn dat hij niet oplaad , tijdens het lopen van de motor .
Als cdi / bobine stuk is , zou je geen vonk hebben , en zou je scooter niet lopen . aan kicken zou wel moeten gaan , omdat je dan de spanning opwekt voor de cdi , met de ontstekings spoel . Met de laad spoelen verzorg je dan via de regelaar voor de 12 v boord spanning .
 
Dat neem ik niet aan , je zou even moeten meten hoeveel de laad spanning bedraagt over de accu polen , als de motor uit is , en bij versneld stationair draaien . Kan zijn dat hij niet oplaad , tijdens het lopen van de motor .
Als cdi / bobine stuk is , zou je geen vonk hebben , en zou je scooter niet lopen . aan kicken zou wel moeten gaan , omdat je dan de spanning opwekt voor de cdi , met de ontstekings spoel . Met de laad spoelen verzorg je dan via de regelaar voor de 12 v boord spanning .
Dat ga ik ook doen morgen
Bedankt voor je uitleg:)
 
Ik heb vandaag de nieuwe cdi erin gedaan deed niks wou het alsnog afvinken.
Ik checkte met een spanning meter hoeveel volt over de choke draden ging en ik meten wel enorm lage cijfer rond de 0,2 volt en soms 0,4 volt zou dwt het probleem zijn heb zelf geen verstqnd van elektrische tijd wil het wel leren.
Wat nu?

Het kan misschien ook zijn dat ik het verkeerd heb gemeten aangezien ik er zelf geen verstand van heb
 
Last edited:
Heb je de meter op wissel spanning staan , en dit heb je gemeten tijdens het stationair draaien van de motor , je zou daar dan 12v wisselspanning op moeten hebben . Heb je ook al de laadspanning gemeten , over de accu polen ? Het kan zijn dat je regelaar de boel niet goed afregelt , of niet genoeg spanning van de stator krijgt .
En kijk ook even naar de connector bij het vliegwiel , op corrosie , van de contact punten . Ook kun je de stator door meten , bij het schema , in de bijlage , staat aan de linkerkant bij , Electrical equipment , de waarden van de stator in . Connector bij vliegwiel loshalen en meten t.o.v. massa
 

Attachments

  • Datasheet fight 2 aci 100.pdf
    831.4 KB · Views: 5
Last edited:
Heb je de meter op wissel spanning staan , en dit heb je gemeten tijdens het stationair draaien van de motor , je zou daar dan 12v wisselspanning op moeten hebben . Heb je ook al de laadspanning gemeten , over de accu polen ? Het kan zijn dat je regelaar de boel niet goed afregelt , of niet genoeg spanning van de stator krijgt .
En kijk ook even naar de connector bij het vliegwiel , op corrosie , van de contact punten . Ook kun je de stator door meten , bij het schema , in de bijlage , staat aan de linkerkant bij , Electrical equipment , de waarden in . Connector bij vliegwiel loshalen en meten t.o.v. massa
Ik zal het vanavond nog effe met mijn vader doen die heeft iets meer verstand dus dan probeer ik het nog een keer.
Mijn accu is trouwens niet leeg startmotor is kapot gegaan kwam ik achter
 
Back
Top