Scooter rpm schommelt stationair

Maurik123

New Member
Ik heb een sym jet 4 4-takt. Nu heb ik er nieuwe cilinder (63cc) op en een nieuwe carburateur.
Als ik de carburateur probeer af te stellen lukt dit niet. Ik heb de luchtschroef op verschillende standen gehad. Meerdere sproeiers geprobeerd. Miss niet genoeg.
Valse lucht heb Ik uitgesloten, net als vacuum. Zit nieuwe slang op. Spruitstuk is vervangen.

Stationair loopt hij heel beroerd. Hij gaat enorm veel toeren maken en valt op gegeven moment uit.

Kan het met de stationair sproeier te maken hebben dat die te klein of groot is?
 
Advertisement - register to remove this

Valse lucht heb Ik uitgesloten, net als vacuum.

Stationair loopt hij heel beroerd. Hij gaat enorm veel toeren maken en valt op gegeven moment uit.

Weet je dit zeker want onregelmatig stationair lopen kan zeer zeker te wijten zijn aan valse lucht of een te arm mengsel of een varierend niveau in de vlotterkamer van je carburateur door een vacuumkraantje dat net wel/niet genoeg vacuum krijgt.
Heb je je hoofdsproeier ook aangepast aan die grotere cilinder en de carburateur opnieuw ingesteld want als een kip zonder kop zomaar aan de mengselschroef te draaien is niet afstellen!
 
Weet niet wat het bouwjaar is dus maar ff de vraag, is het carburateur, ecs of injectie systeem?

Is het probleem ineens ontstaan of heb je iets met de scooter gedaan?
 
Weet je dit zeker want onregelmatig stationair lopen kan zeer zeker te wijten zijn aan valse lucht of een te arm mengsel of een varierend niveau in de vlotterkamer van je carburateur door een vacuumkraantje dat net wel/niet genoeg vacuum krijgt.
Heb je je hoofdsproeier ook aangepast aan die grotere cilinder en de carburateur opnieuw ingesteld want als een kip zonder kop zomaar aan de mengselschroef te draaien is niet afstellen!
Ik heb overal met remreiniger gespoten en nergens leek er iets te gebeuren. Hoofdsproeier heb ik wat vergroot maar heeft geen baat gehad. Carburateur probeer ik dus af te stellen maar dat lukt niet
Post automatically merged:

Weet niet wat het bouwjaar is dus maar ff de vraag, is het carburateur, ecs of injectie systeem?

Is het probleem ineens ontstaan of heb je iets met de scooter gedaan?
2017. Dus met carburateur. Ik heb hem recent als (kapotte) opknapper gekocht en heb er toen even mee gereden maar was ook niet top. Maar na vervangen carb is het wel erger geworden
Post automatically merged:

Lekke klep / verbrande klep kan het ook zijn als valse lucht het niet is .
Was het vergeten te melden maar de cilinderkop dus ook de kleppen zijn nieuw. Dus lijkt me niet
 
Back
Top