sherco sm-r50 (2024) trekt traag op en haalt top van 35km/h

Simon.v

New Member
Beste,

Begin dit jaar heb ik mij een Sherco SM R50 aangeschaft. Na 1000 km was het tijd voor onderhoud. Mijn Sherco liep perfect en kreeg hem altijd makkelijk naar de 48 km/h, buiten een laag stationair. Maar dit is met een beetje afstelwerk goedgekomen.

Nadat ik mijn brommer terugkreeg van het onderhoud, reed deze nog maar 35 per uur. Eerst dacht ik dat dit kwam omdat er nieuwe transmissieolie in zit. De verdere rit naar huis verliep dan ook vlekkeloos. Maar de opeenvolgende dagen bleef het probleem maar aanslepen. De brommer zat in 3-4 versnelling precies tegen de begrenzer aan, maar zat op een laag toerental en trok niet op. Eenmaal ik dan met wat geluk toch in 5de zit rond de 41 per uur, trekt hij soms maar tot 44. Of met wat geluk kickt de powerband dan wel in en kan ik zoals voordien wel 48 km/h rijden. Mijn onderzoek heeft mij nog niet veel opgeleverd. De brommer is nog helemaal stock, dus zou niet weten wat dit veroorzaakt.
 
Advertisement - register to remove this

Mijn onderzoek heeft mij nog niet veel opgeleverd.
Dit moet ook niet jouw onderzoek en probleem zijn.
Sterker nog, met je handjes afblijven!
Maak de dealer eigenaar van het probleem want per slot van rekening is deze brommer misschien nog geen 4 maanden oud bovendien, hij heeft het laatst onderhoud gedaan.

Dus na ik aanneem heb je alle voorgeschreven onderhoudsbeurten laten doen door de dealer en heb je dus nog volop garantie!
 
Back
Top