Slome 90 cc Honda Shadow Srx 90 Help!!!

Hee hallo

ik heb een Honda Shadow Srx en heb een nieuw 90 cc blok originele fabrieks Honda motor eronder gemeubeld...

Nu wil het zo dat deze voor geen meter optrekt...werdt standaard geleverd met 13 gram rollen in de vario vervangen door 7.5 rollen blijft het zelfde...rijdt wel 90 maar blijft heel laag in zijn touren en blijft dus in zijn dip hangen ....

Heb er nu een Leo vince sp3 uitlaat op gezeten.
Een Polini 19 mm carburateur
Malossi koppeling.

Rijdt niet precies hetzelfde

Hoe kan dit???

Ik had daarvoor het 50 cc blok met 70 Malossi de straatstenen eruit getrokken.

Dt moet met een 90 cc blok toch helemaal fantastisch zijn???

Graag jullie mening over reactie en heel graag advies over meer trekkracht op hogere toerentallen.

Alvast bedankt.

Groet
Marco
 

Attachments

  • 20230820_133419.jpg
    20230820_133419.jpg
    330.3 KB · Views: 9
  • image-15-03-2024_11-02-43-42.jpg
    image-15-03-2024_11-02-43-42.jpg
    148.5 KB · Views: 9
  • 20240316_143018~2.jpg
    20240316_143018~2.jpg
    224.6 KB · Views: 10
  • 20240316_143022~2.jpg
    20240316_143022~2.jpg
    227.6 KB · Views: 9
  • image-15-03-2024_11-02-57-60.jpg
    image-15-03-2024_11-02-57-60.jpg
    125.3 KB · Views: 9
  • image-15-03-2024_11-03-09-33.jpg
    image-15-03-2024_11-03-09-33.jpg
    150.5 KB · Views: 9
Advertisement - register to remove this

Ja moet natuurlijk wel nog een beetje afstellen...
Maar dat laagtoeren optrekken wordt ik echt zelf ook een beetje traag van ..bah

Is dit te verbeteren door sterke drukveer te plaatsen?

En de verticale beweging in de aandrijving betekent langer dat je naar topsnelheid gaat?
Post automatically merged:

Langere vertanding ipv verticale beweging...
Stomme autocorrectie
 
Wat ik al zeg, ik kan me best voorstellen dat dit gewoon een heel tamme, laagtoerige cilinder is. Meestal zijn grotere originele cilinders niet zo snel.

Wat strakkere drukveer zou je inderdaad kunnen proberen, scheelt misschien wel wat. Ook gewoon wat met je rolletjes spelen, lichter betekent niet altijd snellere optrek, ze kunnen natuurlijk ook gewoon te licht zijn.
Zie dat je een malossi koppeling gebruikt, wat voor trekveren zitten er in? Als de koppeling te vroeg aangrijpt kom je vaak ook in een hele diepe dip terecht.

Ja, inderdaad. Langzamere optrek, hogere top.
 
Ok een tamme standaard cylinder zou natuurlijk kunnen wel jammer...

Ok ik heb nog een gele Malossi drukveer liggen ga ik die eventjes monteren.

De Malossi koppeling heeft witte trekveertjes.

En het blok heeft nog wel het standaard membraan daarvoor moet ik eerst een adapter kopen dan kan er een grotere doorgang plaatsvinden...

Geloof dat het gaatje 2 bij 2 is je vind die zelfde ook in de standaard Peugeot
Post automatically merged:

Langere vertanding ipv verticale beweging...
Stomme autocorrectie
 
Last edited:
Ok een tamme standaard cilinder zou natuurlijk wel kunnen jammer...

Oké, ik heb nog geen gele Malossi drukveer liggen ga ik de eventjes componenten.

De Malossi koppeling heeft witte trekveertjes.

En het blok heeft nog wel het standaard membraan voordat ik eerst een adapter kopen dan kan er een grotere doorgang voorkomen...

Geloof dat het 2 bij 2 gaat, is dat je hetzelfde vindt in de standaard Peugeot
Post automatically merged:

Langere verticale ipv verticale beweging...
Stomme autocorrectie
Vandaag gele drukveer bij de koppeling geplaatst en de 7.5 gram rollen vervangen door 6 gram rollen....rijdt al een stuk feller gaat nu beter met meer touren optrekken en trekt hem bijna met al zijn touren door...
Nog even wachten op de Malossi gele trekveertjes dan denk ik dat we er bijna zijn....

Gaat de goede kant op!!!
 
Back
Top