Stage 6 sport pro 70cc piaggio maakt veel toeren met hoge gram rollen

Chavin

New Member
Hallo,

Ik heb een 70cc stage 6 sport pro en hij loopt
Wel netjes heb de 95gps aangetikt alleen valt er veel meer uittehalen,
Helemaal als ik lees en zie wat andere mensen er mee bereiken. Ik heb veel threads en filmpjes gezien en zij zitten allemaal op 4/5 gram rollen rode,zwarte drukveer en tikken de 120 aan en trekken 180 runner eruit zelfs, maar bij mij als ik dat probeer maakt die teveel overtoeren zelfs al doe ik een gele drukveer met 5 gram rollen tik ik de 70 met moeite aan en maakt die overtoeren. Wie heeft een idee of kan me helpen aan wat ik moet veranderen of doen om dat wel telaten lukken want zou graag een snelle sprinter willen maken.

Setup
Stage 6 sport pro
Yasuni r
Vl13 membraan
Malossi multivar (7, nog wat rollen)
Polini 3g koppeling (blauwe polini trekveren heb ook omega silver soms erin maar ben nog afstellen wat lekkerder rijd)
Gele drukveer malossi
24mm pwk polini /sproeier 114/116 met polini draaibaar spruitstuk en polini powerfilter
Malossi vertanding 15/47
 
Advertisement - register to remove this

Ik snap die Yasuni R niet helemaal. Lijkt me te laagtoerig aan de cilinder te zien. Wellicht is dat de reden waarom hij met dat hoge toerental geen vermogen levert. Een sprinter zal het denk ik niet worden. Daar heb je een dikkere setup voor nodig.
 
Ik snap die Yasuni R niet helemaal. Lijkt me te laagtoerig aan de cilinder te zien. Wellicht is dat de reden waarom hij met dat hoge toerental geen vermogen levert. Een sprinter zal het denk ik niet worden. Daar heb je een dikkere setup voor nodig.
Nee klopt man er komt nog een stage 6 r1400 onder maar wist niet dat een uitlaat zoveel impact kon hebben maar dan weet ik dat ik gewoon echt een andere uitlaat moeten hebben dankjewel
 
Ik snap die Yasuni R niet helemaal. Lijkt me te laagtoerig aan de cilinder te zien. Wellicht is dat de reden waarom hij met dat hoge toerental geen vermogen levert. Een sprinter zal het denk ik niet worden. Daar heb je een dikkere setup voor nodig.
maar overtoeren zijn overtoeren, dat zit in je aandrijflijn. (ik lees niks over je snaar?)
 
Nee klopt man er komt nog een stage 6 r1400 onder maar wist niet dat een uitlaat zoveel impact kon hebben maar dan weet ik dat ik gewoon echt een andere uitlaat moeten hebben dankjewel
Geen r1400 op een stage6 pro dat draait voor geen meter. Een R kan prima op een PRO, c16 kan ook nog bijvoorbeeld. Snaren niet van Malossi pakken. Die slippen als een gek door
 
Geen r1400 op een stage6 pro dat draait voor geen meter. Een R kan prima op een PRO, c16 kan ook nog bijvoorbeeld. Snaren niet van Malossi pakken. Die slippen als een gek door
Isgoed man dan ga ik wel voor de c16 want wil nog groter in carb gaan ook wil eigenlijk naar de 28mm gaan dus toen dacht ik dat die r1400 wel lekker erop zou kunnen lopen
 
Waarom zou je in hemelsnaam een 28mm op een Stage6 PRO zetten? Je gaat niks harder dan met een 19mm hoor. En de grootte van de carb heeft niks met het feit te maken dat een r1400 een hoogtoerige 70 pijp is en de Stage6 PRO een middeltoerige 70 cilinder is. Het enige dat die 28mm je gaat bezorgen is een lege tank

Maar dat krijg je mensen vaak moeilijk wijsgemaakt, maar je zal.me.later bedanken
 
24pwk iig al aan de grote kant. Lekker laten zo

Deze uitlaten presteren goed op de sport pro

Yasuni C16
Bidalot C16
TJT Gruppo B
Metrakit SP
Athena Racing
Hebo Racing Replica
 
Waarom zou je in hemelsnaam een 28mm op een Stage6 PRO zetten? Je gaat niks harder dan met een 19mm hoor. En de grootte van de carb heeft niks met het feit te maken dat een r1400 een hoogtoerige 70 pijp is en de Stage6 PRO een middeltoerige 70 cilinder is. Het enige dat die 28mm je gaat bezorgen is een lege tank

Maar dat krijg je mensen vaak moeilijk wijsgemaakt, maar je zal.me.later bedanken
Ik heb een aluminium cilinder he het is één hoogtourig cilinder met een zuigerveer dus ik moet dan toch juist één hoogtourig uitlaat erop hebben of ben ik nou gek
Post automatically merged:

Als ik hem heel goed heb afgesteld dan zou ik er gewoon 20pk mee kunnen pakken
 
Last edited:
Waarom zou je in hemelsnaam een 28mm op een Stage6 PRO zetten? Je gaat niks harder dan met een 19mm hoor. En de grootte van de carb heeft niks met het feit te maken dat een r1400 een hoogtoerige 70 pijp is en de Stage6 PRO een middeltoerige 70 cilinder is. Het enige dat die 28mm je gaat bezorgen is een lege tank

Maar dat krijg je mensen vaak moeilijk wijsgemaakt, maar je zal.me.later bedanken
Nou ik had er eerst een 21mm cp op zitten en ben daarna naar de 24pwk gegaan en ik merk zeker wel verschil eerst won ik niet van een 125cc skr en nu heb ik met die 24pwk een 150cc skr gepakt en de 125cc skr en genoeg getunede dr70 zipjes en wat ik al zei ik wil er een sprinter van maken dus alleen voor meetings
 
Nou ik had er eerst een 21mm cp op zitten en ben daarna naar de 24pwk gegaan en ik merk zeker wel verschil eerst won ik niet van een 125cc skr en nu heb ik met die 24pwk een 150cc skr gepakt en de 125cc skr en genoeg getunede dr70 zipjes en wat ik al zei ik wil er een sprinter van maken dus alleen voor meetings
ja, en daar heeft @bartj de ballen verstand van, dus je moet gewoon je eigen plan trekken [/sarcasme]
 
ja, en daar heeft @bartj de ballen verstand van, dus je moet gewoon je eigen plan trekken [/sarcasme]
Isgoed man ik ga even kijken naar hoe en wat en sws betere uitlaat halen en dan kijken wat ik eruit kan halen want ik heb filmpjes gezien van mensen die mijn cilinder hebben en die trekken gewoon 180cc dr uit en hebben 20pk enzo
 
Isgoed man ik ga even kijken naar hoe en wat en sws betere uitlaat halen en dan kijken wat ik eruit kan halen want ik heb filmpjes gezien van mensen die mijn cilinder hebben en die trekken gewoon 180cc dr uit en hebben 20pk enzo
Zucht..... nee dat heb je niet gezien.
Jij haalt Stage6 Racing met de Pro door de war.
Niet alle alu cilinders zijn hoogtoerig.
En een 180er eruit trekken is nou ook niet echt een puntje om over op te scheppen hoor.
Zullen we afspreken dat als jij 20pk op de testbank draait met een Stage6 pro dan krijg je van mij kratje bier naar keus. Zet ik onze testbank voor die tijd im elkaar en mag jij onbeperkt runs maken tot je de 20 hebt gehaald. En nee we gaan geen settings manipuleren maar.gewoon eerlijk.
Zetten we eerst een 70cc van mij erop met 19mm carb en dan kun je je gang gaan Hoor het wel als hef zover is, kratje Jupiler is prima voor mij

Maar ik geef je enkel een tip, zodat je het meeste plezier uit dar ding mag halen. Als jij met een 24mm het verschil met een 21mm voelt dan zul je vast een 6de zintuig voor.zpiets hebben. Maar ik klets zomaar wat omzin jou kant op omdat.ik.niks beters.te.doen heb
 
Back
Top