Vader / zoon project Yamaha jog R

Ja, daar zijn we weer…

Van de week, pap ik heb met de standaard een stoepje geraakt. Ding heerlijk verbogen en veer (die al nodig toe was aan vervanging) lam…. Nu had ik ooit al een zij standaard besteld, aangezien die van mij krom is, maar nooit gemonteerd.

Dus nadat meneer zijn vriendinnetje had thuis gebracht, op mijn scooter. De zij standaard eronder gezet. Veel te laat klaar, geen zin meer om de ouwe eraf te halen. Tyrap erom en gaan.

Dag later, appje met filmpje, scooter loopt max 40 en klinkt zwaar. Fijn geen tijd… pak de mijne maar weer

Heel het weekend geïrriteerd omdat meneer te druk met vriendinnetje bezig is en niet naar scooter omkijkt. Komt ie net binnen, oh het is trouwens de aansluiting van slang/nek luchtfilterhuis, die plopt er steeds uit. Daardoor pakt ie te veel lucht en doet ie dus dit.

Prima, dik intapen en ik bestel wel ff een nieuwe. Komt als goed is vandaag binnen.

Maar nu de vraag, want heb ff zitten kijken hoe het zit, maar krijg je de standaard standaard eraf?!? Zit wel een pin, maar die zit niet met bouten vast, ergens mis ik iets, want ik zie het niet. Iemand een idee??
 
ik neem ff aan dat je met "standaard standaard" de middenstandaard bedoelt?
als ik even spiek hoe een nieuwe eruit ziet, zit deze met een soort borgclip, mogelijk vanaf de andere kant.
plaatjes nieuwe middenstandaard.
afhankelijk van welk type je hebt, moet je die opzij eraf wippen, danwel gewoon slopen en dan de pen vanaf die kant eruit werken.
maar het zal me ook niks verbazen als hij in zijn bevestigingsgat vastgerot zit..
 
Klopt inderdaad kans groot dat die pen harstike vast zit, heb zelf wel is met een soort gelijke pen een breekhamer moeten gebruiken om hem los tekrijgen, succes
ik neem ff aan dat je met "standaard standaard" de middenstandaard bedoelt?
als ik even spiek hoe een nieuwe eruit ziet, zit deze met een soort borgclip, mogelijk vanaf de andere kant.
plaatjes nieuwe middenstandaard.
afhankelijk van welk type je hebt, moet je die opzij eraf wippen, danwel gewoon slopen en dan de pen vanaf die kant eruit werken.
maar het zal me ook niks verbazen als hij in zijn bevestigingsgat vastgerot zit..
 
Die pin, zit los, althans kan hem van links naar recht duwen en andersom. Ergens blijft ie dan "achter hangen". Maar alles lijkt wel verbogen te zijn, dus gaat weer grappig worden.

Het gekke is dat ik geen borgveer/klem... zie.

Oke dremel of slijpschijf, duidelijk :cool:

Zodra mijn rug weer normaal doet, maar een poging doen.
 
Ik heb het idee dat je weegschaal niet klopt . ga eens naar Albert Heijn , of naar de Bruna om het gewicht te controleren .
malossi Rollen gewicht klopt in het algemeen.
 
Ik heb het idee dat je weegschaal niet klopt . ga eens naar Albert Heijn , of naar de Bruna om het gewicht te controleren .
malossi Rollen gewicht klopt in het algemeen.

Ik kan met zekerheid stellen dat deze weegschaal klopt! Word voor rookwaar gebruikt

Ga ze er wel inzetten, al is het om te proberen, wat ik nu erin heb zitten was om te testen, maar niet helemaal happy (4,75). Wilde klein stapje zwaarder gaan, 4,6 was slechter als 4,75.

Tim:
 

Attachments

  • IMG_7922.jpeg
    IMG_7922.jpeg
    113.8 KB · Views: 5
Last edited:
Als het goed is komt er zo een 17.5 MM voor mij zoon binnen.

Ding begon vreemd te gaan lopen, maar waar we op de carb aan draaide niets leek te helpen. Of veel te hoog lopen en continu uitvallen. Ding heeft zijn beste tijd gehad zullen we maar zeggen. Alle schroefkoppen zijn ook zeg maar half vergaan, dus tijd voor iets nieuws!

Nu twijfel ik welke sproeier ik zou monteren,
50CC malossi sport
sito plus uitlaat
std. vario met 5,5 gr rollen
12mm carb sproeier 72 (maar ietsjes aan de kleine kant, bougie net iets te licht)
Std luchtfilterhuis en filter

Wat denken jullie, ik denk maat 76 om te starten? of iets groter gaan?

76 was met de 12mm te groot, dan verzoop ie als ik niet warm was. Heeft er een tijd mee rondgereden en de aanslag op zuiger en in uitlaat was behoorlijk.... Wil niet dat straks zijn uitlaat dicht zit..
Post automatically merged:

Ik heb het idee dat je weegschaal niet klopt . ga eens naar Albert Heijn , of naar de Bruna om het gewicht te controleren .
malossi Rollen gewicht klopt in het algemeen.

Deze opmerking liet me toch niet los. Dus naar de AH gegaan 5.1... Mijn weegschaal klopt!
 
Ik rijd met een minarelli LC stage6 streetrace 50cc, sito plus en 17.5 met sproeier 76. Voor AC geldt over het algemeen iets kleinere sproeier dan LC.

Je kunt met 76 beginnen. Zou zelf 74 of 72 doen. Gasnaald middelste stand, komt uit de doos op één na hoogste.
 
Thanks Tim, dat vermoeden had ik idd al.

Loop zo wel ff naar Motorzaak JST om 74 op te halen, heb er een heleboel maar net die niet. Heb ook 75 liggen dus als ie niet kan wachten tot ik thuis ben, laat ik hem die er wel inzetten.
 
Kleine update,

Zoonlief is druk met vakantie, vriendin en werk, dus meneer ging het zelf doen.

Dat verliep redelijk soepel met pa aan de lijn.

Na het monteren liep ie nog steeds niet lekker en ook klonk het geluid anders als voorheen. Dus rij maar ff langs mijn werk, zou toch ff gaan roken. Ik sta buiten te wachten op hem en hij komt maar niet....
Telefoon, hoor dat scooter toch wel heel veel herrie maakt. Pa, denk dat ik de uitlaatpakking eruit geblazen heb. Oke rij naar huis en vervang die even. We hebben nog een uitlaat liggen, dus gooi die er ff onder want ik vertrouw het niet.
Andere uitlaat gemonteerd en snel naar zijn werk.

Zijn sitoplus uitlaat even aan de compressor, kijken of ik hem door kan blazen. Euh nope.... Gisteren 1,5L aceton erin gegoten aan de cilinderkant. De Aceton komt er dus niet aan de andere kant eruit :mad: kan schudden en alles, maar geen druppel....

Dus heren wat is de juiste manier van het ontkolen van een uitlaat? Heeft 4 uur geweekt nu en er komt heel af en toe een heel klein druppeltje uit. Dit is niet effectief.... Benzine erin en vlammen?? Wie heet een idee?
 
Herkenbaar dat het zooitje er niet uit wil, hahaha. Het zal er richting de bevestiging weer uit moeten. Lang en veel schudden zou moeten werken. Had dit laatst zelf ook. De rest spettert er wel uit als de motor draait.
 
Herkenbaar dat het zooitje er niet uit wil, hahaha. Het zal er richting de bevestiging weer uit moeten. Lang en veel schudden zou moeten werken. Had dit laatst zelf ook. De rest spettert er wel uit als de motor draait.

Heb het idee dat ie nog dicht zit. Bij het leeg maken (cilinderkant) kwam het er pikzwart uit met vlokken en hoopjes bagger. Zal van het weekend nog een keer spoelen en denk dat ik hem toch ga fakkelen, daarna met een rubbere hamer mishandelen in de hoop dat alle zooi eruit wil.

Als iemand betere ideeën heeft hoor ik dat graag!
 
Back
Top