welke 70 giet (op std krukas) voor dagelijks gebruik

kenikoe

Well-Known Member
Hoi, ik heb mijn oude 50 snel aan gort gereden en nu ben ik op zoek naar een leuke 70cc cilinder. Het is voor dagelijks gebruik dus ik wil niet om de 500km een zuiger vervangen en gietijzer lijkt mij dan dus de beste keuze (of kan ik toch beter alu nemen?). Ook wil ik mijn standaard minarelli horizontaal krukas houden (zitten al nieuwe SKF C3 lagers op). Welke van deze cilinders is dan de beste keuze:

DR70 + Kop = 109euro
D=47mm, 70cc, gietijzer, LC

Malossi (Sport) + Kop = 129,95euro
D=47mm, 70cc, gietijzer, LC

Top Performances (Trophy) + Kop = 129,95euro
D=47.00mm, 70cc, gietijzer, LC

Top Performances (Due Plus) + Kop = 179,95euro
D=47.00mm, 70cc, gietijzer, LC

Polini + Kop = 189,95euro
D=47mm, 70cc, gietijzer, LC

Polini (Racing) + Kop = 246,95euro
D=47mm, 70cc, gietijzer, LC
 
Advertisement - register to remove this

Lg Tuning said:
man die krukas kan dat makkelijk aan !
zolang je :

Lagers
smering
en krukas zelf

nog goed is kan je bijna alles op je std, krukas planten ik heb de cilinder van Erik (EGT) waarmee 20.2 pk is gehaald op klaaswaal 03' met std piag krukas !

en hier gaat het om een deu plus gietijzer cilinder vs. een oud model cross cilinder :)

maar in principe is het niet echt aan te raden om met std. krukas te rijden omdat er altijd wel gevaar is dat geef ik toe ;) ! maar in principe zal het wel kunnen !

maar je hoort ook vaak zat dat er RHQ , evo , rito , doppler assen breken !

Als je het wilt..........
Maar even serieus, hoe lang denk je dat het goed was gegaan met die krukas als je er iedere dag mee rijdt??????????
Ik blijf erbij dat je beter je kruk kunt vervangen als je met zo'n cilinder gaat rijden. Ik heb al vaker gezien dat men te gierig was om een goede krukas te kopen en dat dan het hele zaakje in de soep liep en geloof mij.................dan kost het meer geld.
Maarja, er zijn altijd wel wat mazzelpikken uit te pakken en altijd de pechvogels. Maar ik denk dat de kans dat je tot de pechvogels hoort, stukken groter is dan bij die overige.

Nick.
 
Formula50 said:
Als je het wilt..........
Maar even serieus, hoe lang denk je dat het goed was gegaan met die krukas als je er iedere dag mee rijdt??????????
Ik blijf erbij dat je beter je kruk kunt vervangen als je met zo'n cilinder gaat rijden. Ik heb al vaker gezien dat men te gierig was om een goede krukas te kopen en dat dan het hele zaakje in de soep liep en geloof mij.................dan kost het meer geld.
Maarja, er zijn altijd wel wat mazzelpikken uit te pakken en altijd de pechvogels. Maar ik denk dat de kans dat je tot de pechvogels hoort, stukken groter is dan bij die overige.

Nick.


ja uiteraard is het beter t.o.v van slijtage etc. dat je een ander krukas neemt, daarbij zullen c3 lagers het goed..
ik en niemand kan garanderen dat je er goed mee kan blijven rijden, want je moet wel weten wat je pcies doet !
maar zekerheid is ook belangrijk dat je je onderdelen goed behoud !
daarom raden de meesten toch aan een andere krukas te nemen !
maar de keuze kwa budget en uitgaven voor jou scooter ligt nog altijd bij jou wij geven alleen advies
 
Dat snap ik ook wel....... Maar ik wil alleen zeggen dat de kans dat het stukloopt redelijk groot is en dat zou zonde zijn natuurlijk...
Als ik dan dus originele krukas zou houden, zou ik de TS adviseren om een DR70 te pakken. Is ook nogeens een goede prijs-kwaliteit verhouding.

Nick
 
Jah idd als je dan geen geld heb voor een andere krukas en je wilt toch perc een 70 zou ik idd dan voor een dr 70 gaan of corsa/sport de kans is groter dat je krukas heel blijft... je kan een due plus proberen maar de kans is kleiner dat ie het zo lang vol houd het scheelt ook wat voor uitlaat je er bij neemt ik ben van een Yasuni R naar MHR pijp gegaan en ook van 12000 naar 13000 tpm (Krukas was stuk gegaan met R) dus hoe meer toeren hoe zwaarder voor je kruksas..
 
NRG_AeroX said:
Jah idd als je dan geen geld heb voor een andere krukas en je wilt toch perc een 70 zou ik idd dan voor een dr 70 gaan of corsa/sport de kans is groter dat je krukas heel blijft... je kan een due plus proberen maar de kans is kleiner dat ie het zo lang vol houd het scheelt ook wat voor uitlaat je er bij neemt ik ben van een Yasuni R naar MHR pijp gegaan en ook van 12000 naar 13000 tpm (Krukas was stuk gegaan met R) dus hoe meer toeren hoe zwaarder voor je kruksas..

als je persee 70cc wilt gaan maar niet veel geld wilt uitgeven moet je niet zeuren als er iets naar de ***** gaat....:z

Goed hard rijden is duur....

en trouwens bij Dr70 kan je net zo goed 50 snel nemen.... als je gietijzeren 70 wilt neem dan gewoon de due plus en zoals de andere je aanraden een andere goedkope krukas...
 
Als je lekker wilt knallen zonder zorgen spaar dan ff voor een due plus en een rito asje, dit zal lekker lopen met de rest van je setup en je hoeft je geen zorgen te maken of je std asje het wel houd.
 
Lg Tuning said:
man die krukas kan dat makkelijk aan !
zolang je :

Lagers
smering
en krukas zelf

nog goed is kan je bijna alles op je std, krukas planten ik heb de cilinder van Erik (EGT) waarmee 20.2 pk is gehaald op klaaswaal 03' met std piag krukas !

en hier gaat het om een deu plus gietijzer cilinder vs. een oud model cross cilinder :)
Alleen jammer dat het hier om minarelli gaat...
 
MasterBeta said:
als je persee 70cc wilt gaan maar niet veel geld wilt uitgeven moet je niet zeuren als er iets naar de ***** gaat....:z

Goed hard rijden is duur....

en trouwens bij Dr70 kan je net zo goed 50 snel nemen.... als je gietijzeren 70 wilt neem dan gewoon de due plus en zoals de andere je aanraden een andere goedkope krukas...

Je moet idd niet zeuren als iets naar de klote gaat en dat doe ik ook cker niet maar k probeer uit te leggen dat je er gewoon rekening mee moet houden dat het kan gebeuren en dat als je zo graag een andere cilinder wil zonder andere krukas dat je dan beter voor wat mindere cilinder kan gaan...

ik denk dat je met een laagtoerige 70 beter uit bent dan een hoogtoerige 50 slijtage zal veel meer zijn omdat je scoot gwoon meer toeren moet maken om het zelfde te berijken...
 
$aint said:
Alleen jammer dat het hier om minarelli gaat...


srry had ik nog niet eens in de gaten :rolleyes: ik zie het nu ook pas..
ja dan veranderd de zaak omdat je i.p.v een 12 penn een 10 penn as hebt en of dat wel werkt durf ik geen zekerheid te bieden !
maar over het algmeen is het verstandiger om een andere krukas aan te schaffen wat anderen ook al gezegd hebben ;)
 
hmm, lagers vervangen is het enige wat ik nog niet zelf heb gedaan en ik begine r liever ook niet aan. als ik dit door de dealer laat doen en er moet ook nog een nieuwe as in dan gaat me dit ook 100-150euro extra kosten. dus ik denk dat ik het dan maar op zekerheid gooi en voor de dr ga.
 
F15 DD said:
Nee, DR 70 heeft meer koppel omdat die meer CC heeft.
Op top zijn ze vaak wel het zelfde!

BS een 50cc evo is ook een ,, 50cc snel'' , reken maar dat die wat harder gaat en meer koppel heeft

Aan topicstarter

Of je neemt een Dr-70 OF je neemt een andere krukas met een leukere cilinder

Ik ken genoeg mensen waarbij bijv een NG met c20 het 2 jaar lang heeft uitgehouden met een std mina krukas

Daarintegen zijn er ook mensen die het met een replica de soep in laten draaien en het toch goed smeren ed

Ik zou het er niet op wagen , het gaat je een hoop extra geld kosten als het stuk loopt! :)
 
Mijn keuze is duidelijk denk ik :

- Due plus 70cc ( rooie top )
- Gianelli shot
- Dellorto 17.5 of 19mm carburateur

Als benzine zou ik euro 98 pakken in plats van 95 ! en dan zelf smeren :)

1 op 35 is voldoende met een vol syntetische 2 takt olie ( bijvoorbeeld TTS )
 
Formula50 said:
Túúúúúúúrlijk

Nick.


een laagtoerige 70cc heeft meer koppel ONDERIN ,een Evo 50 kan met de goeie setup ook veel koppel hebben alleen dan op een hoger toerental...


volgens mij ging het er in dit topic ook om of een dr70 op std as wil , verder niet dacht ik...

ik persoonlijk vind dat een 70cc niet met std krukas gebruikt moet worden als je een degelijke setu hebt , bijv. in combinatie met een shot etc. , maar met std uitlaat of simpel uitlaat zal die het wel even houden.

voorkomen is beter dan genezen...
 
Back
Top