Wok status

Ik heb een paar dagen geleden voor de 2e keer in 2 weken tijd op de rollenbank gemoeten op het politie bureau.
De eerste keer was op de gilera runner van mijn broer, toen stond binnen 2 dagen op de rdw app (als je het kenteken invoert) dat het voertuig een verbod voor rijden op de weg (wok) heeft. Met mijn aerox ben ik vrijdag 27 november op de rollenbank geweest en op dit voertuig staat nog steeds GEEN WOK status.

Nou vraag ik me af of ze het misschien vergeten zijn de administratie te doen ofzo, kan ik nu in principe gewoon doorrijden? Moet ik mijn rdw afspraak voor herkeuring annuleren?
 
Advertisement - register to remove this

Dat vergeten ze niet hoor, maak je daar maar niet druk over die wok en boete zal je krijgen uiteindelijk.
Tsja, ik heb er geen medelijden mee, gewoon niet opvoeren en dan heb je dat gedonder ook niet.
 
Deze vraag kan toch niet serieus zijn?
Volgens mij heb je er nog niets van geleerd.
Ik zou zeggen ga lekker rijden, dan ben je hem kwijt en ben je ook geen gevaar meer voor jezelf.
Waarom zou dit niet serieus zijn? Zou toch kunnen dat als ik nu aangehouden word dat ze niet kunnen zien dat ik een wok heb. Aangezien ik het zelf ook niet kan zien
 
Ga daar maar niet van uit, bij hun zal het gewoon in het systeem staan, de RDW is niet altijd zo snel, bovendien is nu het weekend eroverheen gegeaan en volgensmij doen ze daar niets updaten buiten werkdagen en kantoor uren.
Zonde dat je niet in ziet hoe verkeerd je eigenlijk bezig bent, maar goed.
 
Ga daar maar niet van uit, bij hun zal het gewoon in het systeem staan, de RDW is niet altijd zo snel, bovendien is nu het weekend eroverheen gegeaan en volgensmij doen ze daar niets updaten buiten werkdagen en kantoor uren.
Zonde dat je niet in ziet hoe verkeerd je eigenlijk bezig bent, maar goed.
Scooter iets harder laten lope pfff waar praten we over bijna heel nederland rijdt een opgevoerde scooter
 
Scooter iets harder laten lope pfff waar praten we over bijna heel nederland rijdt een opgevoerde scooter
Dus als iemand anders dingen doet ga jij dat ook doen?
Als je perse zo hard wilt rijden waarom koop je dan geen motor?

Ben benieuwd of je nog steeds zo praat als je dalijk een kind dood rijd.
 
Dat een scooter opgevoerd is en 80 kan wil niet zeggen dat je dit altijd rijd.
Een motor kan ook 200km/h rijden maar doet dat ook alleen op circuit. Het is maar net hoe jíj je gedraagt op de weg en omgaat met de regels en overige weggebruikers.

Bij een motorgebruiker gaan ze ervanuit dat het hobby rijders zijn en de motor goed onderhouden. Dit hebben ze bij scooterrijders niet. Ik ben van mening dat ze zowel voor motoren en scooters periodieke controle moeten verplichten. Hoe hard je scooter rijd maakt dan niet uit. Het is meer voor de veiligheid en het geluid wat de motor/scooter produceerd. Wil niet zeggen dat je met open uitlaat en alles mag rijden.

Dit zal voor altijd een eindeloze discussie blijven. De meningen hiervan lopen ver uiteen.
 
Dus als iemand anders dingen doet ga jij dat ook doen?
Als je perse zo hard wilt rijden waarom koop je dan geen motor?

Ben benieuwd of je nog steeds zo praat als je dalijk een kind dood rijd.
Wat een onzin, wie zegt dat ik uberhaupt zo hard rijdt? Misschien rijdt ik alleen zo hard in de polder of plekken waar niemand er last van heeft?
45km/u op de rijbaan is veilig wil je zeggen? wanneer allemaal auto's en zelfs tractors je in gaan halen....
En met een motor kun je net zo goed een kind doodrijden.
 
Dus als iemand anders dingen doet ga jij dat ook doen?
Als je perse zo hard wilt rijden waarom koop je dan geen motor?

Ben benieuwd of je nog steeds zo praat als je dalijk een kind dood rijd.
Ik vind zelf dat het gaat om hoe je rijdt met een opgevoerde scooter. Net zoals zippie net zegt, een motor kan ook 200km/h, dit betekent alleen niet dat je dat ook altijd rijdt. Mijn scooter gaat ook een goede 60km/h, maar dit betekent niet dat ik dit ook rijd op elk fietspad/ autoweg. Het gaat erom hoe je met je machine om kan gaan, en niet hoe hard ie kan.
 
Over onzin gesproken, waarom wilt men dan zo graag een hard lopende scooter als er niet zo hard mee gereden word? Als je geen kwaad ziet in het opvoeren van een ijzeren framepje van een paar kilo sorry maar dan klopt er iets niet in de boven kamer. Ik heb zelf ook altijd mijn scooters opgevoerd in het verleden en ik wist wel degelijk dat het verkeerd was. Ik heb het dan ook afgeleerd. Je brengt niet alleen je zelf in gevaar maar ook je medemens. Bizar dat jullie opvoeren ook nog proberen goed te praten.

45km/u op de rijbaan is veilig wil je zeggen? wanneer allemaal auto's en zelfs tractors je in gaan halen....
En met een motor kun je net zo goed een kind doodrijden.


Als een scooter 55 met het verkeer meerijd dan is dat juist goed naar mijn mening maar als jij een wok melding heb gekregen dan hebben we het denk ik toch wel over iets harder.

Met een motor kan je inderdaad ook een kind doodrijden maar dan hoef je wel niet de rest van je leven te betalen wanneer de verzekering niet uitkeert omdat jij een opgevoerde brommer hebt of aan mensen uit te leggen dat je met een zwaar opgevoerde brommer iemand heb doodgereden, je zal niet de eerste zijn.
 
Waarom wil men een auto/ motor die snel kan rijden, terwijl de maximum snelheid op de Nederlandse snelwegen toch maar 100km/h is? Mensen houden van machines waar kracht in zit. En dit betekend niet dat je daar dan asociaal/ onvoorzichtig mee om moet gaan.

Als ik met mijn scooter die 45 kan op een 60 weg moet rijden vind ik dat bijhoorlijk onveilig. Dan rijd ik liever 60 op een 60 weg zodat ik lekker met het verkeer mee kan dan dat mensen mij gaan inhalen omdat ik te zacht ga en zij geirriteerd raken.

En ik denk ook niet dat de verzekering het je in dank af gaat nemen als jij ver boven de maximum snelheid iemand doodrijdt met een motor of auto.

Maar dit soort discussies kun je oneindig met iemand gaan voeren, maar dat heeft helemaal geen zin. Als jij mensen die hun brommers/ scooters opvoeren dom/ ontverantwoord of wat dan ook vind hoef je dat niet bij elk forum post te laten merken. Wil je niet helpen, prima. Maar verlaat de post en zoek iemand anders die je kan helpen zonder overal je mening door te drukken.
 
met een auto of motor mag je met 60 op een 60 weg. Rijdt jij met een brommer 60 op een 60 weg, rijdt je iemand aan en er zijn getuigen zit je wel flink in de penarie (dan is het namelijk automatisch jouw schuld door de hoge snelheid). 60 is inderdaad een mooie snelheid, komen dus wel risico's bij. Maar ik vermoed dat jouw runner en aerox nog wel iets harder gaan
 
Mijn scooter gaat 60gps en dat rijd ik dan ook alleen maar als dat ook echt kan, kan het niet dan rijd ik netjes wat langzamer om het andere verkeer niet in gevaar te brengen.
 
Over onzin gesproken, waarom wilt men dan zo graag een hard lopende scooter als er niet zo hard mee gereden word? Als je geen kwaad ziet in het opvoeren van een ijzeren framepje van een paar kilo sorry maar dan klopt er iets niet in de boven kamer. Ik heb zelf ook altijd mijn scooters opgevoerd in het verleden en ik wist wel degelijk dat het verkeerd was. Ik heb het dan ook afgeleerd. Je brengt niet alleen je zelf in gevaar maar ook je medemens. Bizar dat jullie opvoeren ook nog proberen goed te praten.




Als een scooter 55 met het verkeer meerijd dan is dat juist goed naar mijn mening maar als jij een wok melding heb gekregen dan hebben we het denk ik toch wel over iets harder.

Met een motor kan je inderdaad ook een kind doodrijden maar dan hoef je wel niet de rest van je leven te betalen wanneer de verzekering niet uitkeert omdat jij een opgevoerde brommer hebt of aan mensen uit te leggen dat je met een zwaar opgevoerde brommer iemand heb doodgereden, je zal niet de eerste zijn.
Dus jij deed het wel in het verleden en vond het maar prima en als je wat ouder wordt vind je het maar gevaarlijk en onverstandig dat is echt zo egoistisch. laat de mensen van nu het lekker zelf weten.

deze discussie heb ik zo vaak oh ja mijn schakelreed 100 vroeger maar het was dom dus ik vind dat jij het daarom niet mag.
 
Ik sluit me ook aan bij het "bestuurder verantwoordelijk" argument.

Ik heb ook een oude Neo's staan die bijna 90 rijdt. Nu rij ik er bijna nooit meer op en heb ik hem zelfs in de verkoop staan omdat ik een andere, fijnere brommer gekocht heb en deze te snel vind, maar omdat ie 90 kan betekend niet dat ik overal 90 rij.

Ik woon in het midden van niks, ik rij 50 meter het dorp uit en er is kilometers landweg waar nooit iemand komt. Ja daar vind ik het wel leuk om hem open te gooien :)


Verder als ik door het dorp rij of over een fietspad waar ook nog fietsers rijden dan hou ik me gewoon netjes aan de snelheid en 90% van de tijd zie ik het nut er niet van in om sneller te gaan........ Maar soms vind ik het wel leuk!

Ik weet dat dat niet mag en als ik ermee gepakt wordt... risico van het vak. Een opgevoerde brommer is niet per definitie gevaarlijk. Het is de bestuurder die het gevaarlijk maakt, een volledig fabrieksstandaard brommer is ook gevaarlijk als de bestuurder als een complete mongool rijdt.



Om antwoord te geven op OP's vraag, soms hangt het even in de administratie en duurt het een weekje voordat je het slechte nieuws krijgt. Ik zou er in de tussentijd ook niet mee rijden, kans is groot dat ie wel al een WOK heeft maar dat dit administratief nog niet doorgevoerd is.

Soms vergeten ze het wel eens of raakt het verloren in de bureaucratische rompslomp die dit land heet, maar reken hier maar niet op. Als er na een maand er nog steeds geen WOK status op het kenteken staat en je geen brief in de bus gekregen hebt dan kan het wel zijn dat er inderdaad geen op meer gaat komen, maar die kans is nihil.


Maar weer de scooter standaard maken en laten keuren, en geen derde keer gepakt worden want dan heb je serieuze problemen!
 
Dat vergeten ze niet hoor, maak je daar maar niet druk over die wok en boete zal je krijgen uiteindelijk.
Tsja, ik heb er geen medelijden mee, gewoon niet opvoeren en dan heb je dat gedonder ook niet.
Helemaal met je eens...
Deze vraag kan toch niet serieus zijn?
Volgens mij heb je er nog niets van geleerd.
Ik zou zeggen ga lekker rijden, dan ben je hem kwijt en ben je ook geen gevaar meer voor jezelf.
En nogmaals: helemaal met je eens....
 
Back
Top