Zip piaggio kleppen lek ??

KB54

Member
Hey ik had hiervoor een 72cc gemonteerd en het werkte ni nu ben ik gaan kijken of men kleppen lek zijn dus heb ik 0,10 en 0,15 gedaan maar als ik remreiniger achter die 2 kleppen spuit gaat da er gelijk eruit kan de kleppen lek zijn ??image.jpg
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    133.9 KB · Views: 7
Advertisement - register to remove this

maar als ik remreiniger achter die 2 kleppen spuit gaat da er gelijk eruit kan de kleppen lek zijn ??
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt maar als je de cilinderkop op de tafel legt en je vult verbrandingsruimte met remmenreiniger en het loopt er via de kleppen gelijk uit lekt er op z'n minst 1 klep.

Zie YT-video van Joey Schaar.
 
Nou vooral ook niet uitzoeken dan, gewoon weer in elkaar, en dan loopt het binnen 10 minuten weer kapot. (of loopt het dus helemaal niet)

Dat is een serieuze schade, en ik zou eigenlijk niet eens een goede reden kunnen verzinnen hoe die schade ontstaan is. Heel bijzonder. Dat ontstaat niet zomaar. Je moet eerst de oorzaak vinden, voor je verder kan.

Zo te zien ook niet alleen de klep, maar ook de kop. En dat zal zo niet lekker afsluiten nee.
 
Kan zijn dat er flink wat koolaanslag tussen de kleppen zit en dat ze daardoor lekken.
Misschien de kleppen eruit halen en de kleppen en de zittingen eens goed schoon maken, wellicht kun je hiermee het probleem oplossen.
Veel geld uitgeven voor een originele kop kun je altijd nog als dit niet lukt, want die dingen zijn niet goedkoop, reken maar op een bedrag van makkelijk boven de 200 Euro.
 
Last edited:
Kan zijn dat er flink wat koolaanslag tussen de kleppen zit en dat ze daardoor lekken.
Misschien de kleppen eruit halen en de kleppen en de zittingen eens goed schoon maken, wellicht kun je hiermee het probleem oplossen.
Veel geld uitgeven voor een originele kop kun je altijd nog als dit niet lukt.
dus ik den wel dat ik nieuwe ga kopen dan ben ik ook safe voor 1/2 jaartjes dan zal men scooter ook goed lopen denk ik toch
 
Aha, nu gaan we de kop vervangen. Maar nog steeds niet naar de bron van het probleem zoeken natuurlijk.

Zet je je mooie nieuwe kop er op, krijgt die ook zo'n klap, kan je die kop ook meteen weer weggooien.

Dit is niet hoe repareren werkt.
 
maar hoe kan ik weten wat de probleem is ??
ik denk ik had een nieuwe cilinder verkeerd gemonteerd en daarme dat da is gebeurt
Aha, nu gaan we de kop vervangen. Maar nog steeds niet naar de bron van het probleem zoeken natuurlijk.

Zet je je mooie nieuwe kop er op, krijgt die ook zo'n klap, kan je die kop ook meteen weer weggooien.

Dit is niet hoe repareren werkt.
 
Ik dacht dat je het niet wist? Dat zei je een paar reacties geleden nog.

Dingen uit elkaar halen, voelen, inspecteren, meten etc.
Kan goed zijn dat er een lager kapot is en hij daarom een tik gekregen heeft.
 
Last edited:
Lijkt een verkeerde timing , waardoor de uitlaat klep de zuiger rand heeft geraakt , lijkt bij de kant van de inlaatklep open te staan op de foto.
Dus waarschijnlijk klep krom . Haal hem er eens uit .
 
Lijkt een verkeerde timing , waardoor de uitlaat klep de zuiger rand heeft geraakt , lijkt bij de kant van de inlaatklep open te staan op de foto.
Dus waarschijnlijk klep krom . Haal hem er eens uit .
idd dat kan goed zijn eerste keer toen ik da deed zat die ook opeens vast en hoorde ik een geluid en de timimg was zeker toen ni juist had zomaar erin gedaan zonder te kijken
 
Nu ik de foto goed bekijk en ik het verhaal van TS lees, had @WEBRacing dit gelijk goed gezien.
Dit is geen kwestie van vervuiling, die klep is gewoon krom geslagen.
Dus deze klep is niet meer te redden en zal vervangen moeten worden en dan maar hopen dat er verder niks met de zitting of tuimelaars is gebeurd.
 
Back
Top