Zip stuur zit muurvast

JuiceItUp

New Member
Beste leden,

Ik heb een zip frame gekocht waarvan ik het stuur wil demonteren. Het stuur zit echter muurvast. Normaal gesproken zou je de bout er een stukje in moeten draaien en daarna met een hamer erop slaan om hem los te krijgen. Wanneer ik de bout erin doe, is er echter geen schroefdaad om hem mee vast te maken. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

Let me know.
 
Advertisement - register to remove this

Beste leden,

Ik heb een zip frame gekocht waarvan ik het stuur wil demonteren. Het stuur zit echter muurvast. Normaal gesproken zou je de bout er een stukje in moeten draaien en daarna met een hamer erop slaan om hem los te krijgen. Wanneer ik de bout erin doe, is er echter geen schroefdaad om hem mee vast te maken. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

Let me know.
eruit slijpen
 
Rond het balhoofd alles goed inspuiten met WD-40, remmenreiniger of een litertje Cola erop gooien.
Een nachtje laten inwerken en dan kijken of je het stuur los kan draaien/slaan.
Het proberen waard.
En... niet geschoten is altijd mis...
SUCCES..........
 
Ik heb zelf het idee, dat hoe het stuur er nou erop zit niet origineel is... Mij lijkt namelijk dat er iemand zo slim is geweest om een ander type niet originele stuur aan de balhoofd pen van de voorvork te lassen.. Ik denk ook dat je hem op deze manier niet eraf gaan krijgen..

Dat word dus slijpen... Een andere voorvork en een ander vervangend origineel stuur.. Normaal gesproken zit er een holle koker aan je stuur die je over de balhoofd buis heen doen en met een bout en moertje de boel klemmend monteerd..

Ik kan je zo al zeggen dat je het balhoofd zo niet los kan draaien... Dus eerst stuur eraf slijpen.. Totdat die pen kaal is.. En dan pas kan de balhoofd moeren gelost worden.
 
Back
Top