70cc door de rdw keuring?

Phantom f12

Well-Known Member
Hey jongens ik heb nog een malaguti phantom f12 staan en ben er net achter komen dat er een hebo 70cc ac onder zit weet iemand of ik daar mee door de rdw keuring heen kom ik heb nog geen kenteken? |( verder zit er een denk ik standaard uitlaat op en een 17.5 carburateur. ik dacht er al aan een vario ring plaatsen.

Al vast bedankt voor info
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij maakt het niet uit wat voor onderdelen erop zitten ( vario / koppeling / cilinder ) en wordt hij eerder op snelheid etc. getest.
Lijkt me iig sterk dat ze je cilinder eraf gaan halen en deze gaan inspecteren.

Kan het niet met 100% zekerheid bevestigen.
 
idd als ze niks aan het geluid merken dan is er niks aan het handje, een ori uitlaat is een zéér goed idee en in combinatie met een trechter(begrenzer) erin helpt het niet alleen je snelheid goed omlaag te krijgen maar ook de db's uit de uitlaat te beperken.
 
Oke bedankt allemaal.

Ik zal wel wat geluid isolatie onder me kappen stoppen mijn 70 cc rammeld lekker.
Maar ik ben nog niet zo ver hij gaat 9 van de 10 x niet harder dan 25 km/h zal ik net zien bij de keuring wel maar dat is voor een andere topic.
 
brommer moet in technisch goede staat zijn, dus rammelen is d'r niet bij. Besteed d'r liever wat tijd aan, als ie afgekeurd word kost het ook wel 100 euro keuringskosten.
 
ik heb het zelfde probleem maar dan met mijn 80 cc
ik hoorde dat ze echt overal naar kijken zegmaar net als een APK van auto's !!!
 
Ze letten bij een keuring op de volgende dingen:

Snelheid.
Aantal db van de uitlaat.
De veiligheid van de scooter, banden profiel, remmmen, verlichting enzz.

de scooter moet aan de eisen voldoen zoals een nieuwe scooter de weg op rijd.

En ze gaan echt niet je cilinder er af halen op te kijken of er een 70 op zit, zolang de maximale snelheid niet wordt overschreden.
 
Alles met 50cc of hoger is een motorvoertuig. Als ze het zien komt hij dus sowieso niet door de keuring als bromfiets, maar rekenen ze het als een motorfiets ook al is de maximumsnelheid niet hoger als 50.
 
Dat valt best mee met orginele uitlaat, je hoort het verschil zo goed als niet. En sneller? tjah dat ligt er maar net aan wat je er zelf mee doet..
 
Back
Top