Agm vx50i 2021 euro5 trek probleem wanneer warm

Voxby

New Member
Goedendag,
Ik heb voor het eerst een scooter voor heen altijd schakel gehad

Nu heb ik dus een agm vx50i euro5 van 2021 gekocht met 6500km
Reed fijn geen problemen niks…..
Vorige week begon hij ineens met niet meer trekken na gasloslaten, als ik stil sta trekt ie in 1x naar de 55 maar als de motor warm is trekt ie niet meer. Dan blijft ie hangen op 35-37…….. wat ik zelf al heb gedaan is na motorstoring heb ik de lambdasonde sensor vervangen en toen was de motorlampje weg ook werd hij weer zuinig


Enig idee wat dit kan zijn?
Zat zelf te denken aan de
Ecu…cdi ( vanwege resetten computer na storing)
Bougie
Injectie
Koppeling ( veren of koppeling zelf)
Misschien de rollertjes
Of dat er nog een vario ring in zit ipv een gladde bus ( hij is ontgrensd)

Hoop dat jullie mij kunnen helpen de scooter zaak waar hij vandaan komt wil mij niet helpen omdat ik 2de eigenaar ben en hem niet van hem gekocht heb
Post automatically merged:

Ook zie ik nu dat op het accu volt metertje de accu steeds in het midden staat ik zal morgen foto maken

Maar kan dit kwaad dat de accu spanning niet vol is?
 
Advertisement - register to remove this

Begin dan eens met het voltage te meten over de accu polen , bij stlistaande motor . Daarna starten , en kijken hoeveel volt de accu is tijdens het starten . En als de motor loopt hoeveel volt hij dan aan geeft . Ecu heeft goede spanning nodig , van de accu .
 
Is het probleem nu na het gas loslaten of als de motor warm is of na het gas loslaten terwijl de motor warm is en geen probleem bij koude motor?
 
Is het probleem nu na het gas loslaten of als de motor warm is of na het gas loslaten terwijl de motor warm is en geen probleem bij koude motor?
Geen probleem bij de koude motor ook niet met gas loslaten zodra hij warm is dan doet hij dat accu mist wel elke keer 3 streepjes dus elke keer half leeg
Post automatically merged:

Begin dan eens met het voltage te meten over de accu polen , bij stlistaande motor . Daarna starten , en kijken hoeveel volt de accu is tijdens het starten . En als de motor loopt hoeveel volt hij dan aan geeft . Ecu heeft goede spanning nodig , van de accu .
Als de motor uit staat heeft de accu 12v spanning als de motor draaid 5-6 volt
Post automatically merged:

image.jpg
Post automatically merged:

Heb ook 15 ampere zekering er inzitten weet niet of dat verschil maakt?

Heb ook de accu opgeladen, nu geeft hij 7-8 volt als hij draaid
 
Last edited:
als je warm stopt trekt hij ook niet meer, of is het na gas loslaten, iets langzamer en dan weer gas erop?
 
als je warm stopt trekt hij ook niet meer, of is het na gas loslaten, iets langzamer en dan weer gas erop?
Als ie warm is moet ik stilstaan voor hij weer goed trekt maar laat je dan weer lichtelijk gas los zakt hij weer af naar een 35-37 gps ( 45 op teller)
Post automatically merged:

bedoel je de startmotor ? dat is veel te weinig voor een goede accu.
dat is wat ik meette op de accu de start motor doet het altijd
 
Heb je de voltages gemeten met een multimeter of heb je dat vh dashboard afgelezen?
Post automatically merged:

En waarom heb je een 15 A zekering er in?
 
Last edited:
Heb je de voltages gemeten met een multimeter of heb je dat vh dashboard afgelezen?
Post automatically merged:

En waarom heb je een 15 A zekering er in?
Multi en dashboard en de 15A heeft de vorige eigenaar gedaan welke moet erin eigenlijk?
 
Zou je even moeten op zoeken. Meestal 7.5 of 10A afhankelijk van merk en type en zelfs bouwjaar geloof ik.

Dashboard is alleen indicatie want er staat niet eens een verdeling bij. Maar met de multimeter is dan prima. Vind het alleen hele vreemde waardes (als je de meetpennen ook echt op de accupolen zet). Met lopende motor 5-7 V en dan nog een 12V accu opladen. Althans je geeft aan dat de startmotor het altijd doet dus ga ik er maar van uit dat de accu geladen wordt. Schiet mij maar lek.
 
Zou je even moeten op zoeken. Meestal 7.5 of 10A afhankelijk van merk en type en zelfs bouwjaar geloof ik.

Dashboard is alleen indicatie want er staat niet eens een verdeling bij. Maar met de multimeter is dan prima. Vind het alleen hele vreemde waardes (als je de meetpennen ook echt op de accupolen zet). Met lopende motor 5-7 V en dan nog een 12V accu opladen. Althans je geeft aan dat de startmotor het altijd doet dus ga ik er maar van uit dat de accu geladen wordt. Schiet mij maar lek.
Ja ik snap er ook niks van sws nooit wat van scooters gesnapt heb nu al spijt dat ik van schakel naar scooter ben gegaan
 
Principe is allemaal hetzelfde. Ik rijd al best lang scooter en moet zeggen eigelijk nooit problemen. Goed onderhouden maar dat geldt voor alles .
Ik zou toch wat verder in de voltages duiken want nogmaals als de accu geladen wordt en je meer 5-7V dan klopt er echt iets niet.
 
Principe is allemaal hetzelfde. Ik rijd al best lang scooter en moet zeggen eigelijk nooit problemen. Goed onderhouden maar dat geldt voor alles .
Ik zou toch wat verder in de voltages duiken want nogmaals als de accu geladen wordt en je meer 5-7V dan klopt er echt iets niet.
Ik probeer morgen eens nieuwe accu
 
Fotos zijn niet echt scherp en is lastig met het kunstlicht te beoordelen. 1e foto zeg ik nee en 2e foto zeg ik zou kunnen dat hij (een beetje) arm loopt
 
Last edited:
Nee dat kan niet tenzij je kenveld etc kunt veranderen maar dat gaat niet. Dat hoeft ook niet want bij warme motor loopt is er sprake van closed loop en zorgt het systeem voor Lamda =1.

Ik ken uiteraard de software niet dus weet niet of en zo ja hoeveel compensatie er is in de software voor de board spanning.
Als de spanning te laag is wordt de injectie tijd minder en wordt er te weinig ingespoten. Het mil lampje zou wel moeten gaan branden lijkt me.
Als de voltages kloppen die je hebt gemeten is het sowieso een wonder dat de motor loopt.
 
Back
Top