Derbi GPR Racing opvoeren

PerryNRG

Well-Known Member
Geachte scooter en brommer rijders,

Ik heb sinds 2-3 weken een nieuwe Derbi GPR Racing gekocht.
deze loopt dus nog helemaal standaard...

nou heb ik wat onderhandelt met me ouders wat ook niet veel heeft opgeleverd. Nu mag ik me tandwiel veranderen...

nou is dus mijn vraag wat kan ik aan me brommer doen dat hij ongeveer 70-75 gaat en dat me uitlaat lekker gaat knetteren.(nieuwe uitlaat is geen optie). Hij moet ook snel optrekken. hebben jullie een goede set-up?? Nou zat ik zelf te denken om de prop er uit te laten halen. Maar weet dan niet hoe hard hij gaat en of hij dan nog wel normaal optrekt. (heb weinig ervaring met brommers opvoeren daarom vraag ik om jullie hulp!)

hij mag wel wat harder dan 70-75 maar niet veel harder. anders gaat de politie weer zeiken:p
 
Advertisement - register to remove this

Prop eruit, moet ie toch zeker 70 echte lopen.
Originele tandwiel erin laten en je trekt nog lekker op ook, zeker een verbetering ten opzichte van een begrenste uitlaat.

Wel groter sproeiertje :)
 
:) bedankt dus oginele vertanding gewoon behouden want trek aardig snel op naar de 30 dan zakt het vermogen af omdat die dan in begrenst gedeelte komt natuurlijk:p
 
ja:p maar minder dan dat je 101 gaat:p dat ging me vorige scooter:p die heb ik verkocht om die reden. en schakelen is ook weer een nieuwe ervaring
 
de standaard vertanding is te kort als je ontgrensd , dus moet je een tandje groter voor..

en dat gaat NIET ten koste van de trekkracht , nog sterker , je komt juist beter op gang...
 
ik heb besloten om me prop eruit te halen.

maar als ik 18jaartjes wordt (16mei)

mag ik van me ouders een 80cc en een andere uitlaat en de hele mik mak alleen nou ben ik niet bekent met cilinders en uitlaten voor een schakel. dus hierbij jullie hulp hoe zal ik de gehele setup doen hij mag hard hij wordt toch gekeurt voor een moterkenteken (alleen moet wel heel blijven niet dat ik elke 3000km een nieuwe zuiger moet)

alvast bedankt
 
en dan meteen een motorfiets kopen...

met 70cc of 80cc ben je niet echt betrouwbaar natuurlijk , verre van zelfs..

ook komt er meer kijken bij een 70/80cc , zoals de krukas , de standaard krukas gaat meestal kapot hierdoor , en verder zul je wel meer aanpassingen moeten doen.

bovendien betwijfel ik het of je een bromfiets zomaar als motorfiets kunt laten keuren , en zeker niet met snel spul dat vrij veel toeren draait en dus lawaai maakt..
 
Krukas zal hier door toch ook wat steviger moeten! hoor je vaak genoeg hier dat eentje stuk gaat. Daarbij hoe wil je dit in godsnaam keuren? Dit vraagt om problemen en kost je ook meer. Koop gelijk een motor dan? Derbi gpr125 komt toch ook op zo'n 4300euro? 't zal neit veel schelen..
 
Krukassen van schakels zijn iets steviger dan die van scooters, maar als je een snellere cilinder (uiteraard incl uitlaat ed) neemt dan airsal 80cc dan is het aan te raden om een versterkte krukas te nemen! Verder zal het keuren niet gaan lukken neem ik aan, en als het lukt en het als motor wilt gaan gebruiken zal je een hele snelle cilinder moeten nemen, die zal onder je reet wegslijte en ook zul je elke afslag bij het tankstation staan!
 
heb een 13liter tank dus zal wel mee vallen qua tanken:p maar je hoeft maar 80km te gaan om een goedkeuring te krijgen eenigste probleem is denk het geluid. dus leek mij het goed om een 80cc erop te zetten standaart uitlaat ontgrensen en dan kijken of ik er 80-90 uit kan halen keuren en dan pas nieuwe uitlaat ivm geluid.
 
Ik snap niet waarom je dat zou doen? 80 kan je ook makkelijk met je std cilindertje rijden, maar wil jij 80 over snelwegen ed? Levensgevaarlijk, mijne gaat 110 en moet vaak naar rechts op een 80 weg omdat er autoos dik overheen knallen!
 
Heb geen teller, heb 105 @ gps gereden, maar had tegen wind

En laatst op rollerbank 95 in z'n 5 voor powerband dus 110 echt, maar daar gaat dit topic niet over!!
 
ja moet hem zowiezo laten keuren als ik hem laat keuren als die dus 80-90 gaat heb ik niet gezeik van je uitlaat maakt te veel herrie bla bla bla en als die dan gekeurt is dan kan ik uitlaat erop zetten en 80cc (als deze er al niet op zit). maar me bedoeling is ook niet om op snelweg te rijden maar meer om rollerbanken te ontlopen een moter kopen hoeft van mij nog niet vindt brommers veel te luek daarvoor. en als ik me brommer kan opvoeren wat ik wil waarom niet laat hem keuren en klaar heb gelijk een soort moter wel veel minder snelheid maar ja moet toch tot me 23e op een lichte moter rijden dus kan het mooi overbruggen met een opgevoerde brommer. (wet wordt eerdags verandert naar 23 is nu nog 21 maar ik val net in de groep van 23.
 
Back
Top