Gemeente Utrecht en Bromfietsen.

Advertisement - register to remove this

Gaat nog wel erger worden. begon al met kenteken voor de scooter/brommer.eerst zogenaamt om diefstallen moeilijker te maken..
Ik kom nog weleens in Utrecht op de scooter, maar het is (legaal) niet te doen.
Overgang van rijbaan naar fietspad of het wordt weer busbaan, snorfiets niet toegestaan, brommer dan blijkbaar ook niet.
Bromfietspad wordt opeens weer fietspad.
 
Helemaal mee eens maar dan bedoel ik voor heel Nederland. Ze maken er echt een puinzooi van.

Vooral dat laatste kan ik me gruwelijk aan ergeren. Je volgt brom/fietspad en dan gaat het over op alleen fietspad en de scooterrijder moet het maar uitzoeken. Enigste wat je legaal kan doen is omkeren.
 
Het is gewoon een beetje idioot. 45 op een 50 weg om te beginnen. Maar dit zie ik ook heel vaak...
Als je met een 30 of 50 weg een 70 weg kruist, moet je van de weg af, het fietspad op, kruising oversteken, na de kruising weer terug de 30 of 50 weg op. Volgens mij omdat je met de brom niet op een 70 weg mag rijden.

Ik doe het niet meer. Als ik weet dat ik na de kruising weer de weg op moet, blijf ik gewoon op de weg. Dan rijd je ook gewoon normaal met het verkeer mee. Het is natuurlijk niet dat mensen 70 gaan rijden omdat ze een 70 weg kruisen. En al zou dat wel zo zijn, kan ik ze ook bijhouden. :p

Maar ik blijf dus in de praktijk juist wat meer op de weg. Ik smokkel alleen hier en daar nog wel eens. Bij een lange rij pak ik vaak wel even het fietspad.
 
Maar ik blijf dus in de praktijk juist wat meer op de weg. Ik smokkel alleen hier en daar nog wel eens. Bij een lange rij pak ik vaak wel even het fietspad.
Dat is het voordeel van een brommer, maar in Utrecht wordt dat wel wat linker, daar moet je met de auto al helemaal niet zijn maar als ze nu ook op de fietspaden gaan controleren als je daar met de brommer overheen gaat wordt het wel zonde geld.
Post automatically merged:

Nog een artikel van RTV Utrecht:
 
Last edited:
Helemaal mee eens maar dan bedoel ik voor heel Nederland. Ze maken er echt een puinzooi van.

Vooral dat laatste kan ik me gruwelijk aan ergeren. Je volgt brom/fietspad en dan gaat het over op alleen fietspad en de scooterrijder moet het maar uitzoeken. Enigste wat je legaal kan doen is omkeren.
Dan staat er in het gras een bord dat je de rijbaan op moet. Alleen waar is dan die doorsteek?
 
in de reacties onder dat artikel word ook al de vinger op de zere plek gelegd: dat de (r)overheid willens en wetens vasthoud aan die suffe max van 45.
destijds was dat bedacht om bromfietsen op het fietspad af te remmen.
toen de bromfiets tot de rijbaan werd veroordeeld, trok men de max snelheid niet gelijk (hoe remmen we anders die snelle auto´s af?)
het snelheidsverschil met het overige verkeer is gewoon te groot, en dat word bewust zo gehouden.
dus ik snap wel dat ze alsnog t fietspad pakken.

als je nou gewoon legaal 50/60 mocht, zou het veel beter te behappen zijn voor elke bromfietser (ook beter voor t overige verkeer, gezien één uniforme snelheid bij de bromscooters: nu gaan blikkers er nog te vaak vanuit ´die is toch wel opgevoerd, dus kan harder´ en drukken dan expres op je nummerplaat...
en wat de snorders in het artikel betreft; vraag ik me af of ze die opgefokte fatbikes en snorders op één hoop geveegd hebben bij de waarnemingen voor het artikel...
 
Bij ons in zwolle heb je al camera's die kijken of je niet met een auto of motor een bepaalde straat in rijd,. doe je dit wel dan heb je meteen een boete. bij nr 2 hangen nu camera's en een stukje verder ook. Reed er vanmorgen nog ivm nieuwe band bij brommercentrum te laten monteren voor de FOX.
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2024-04-13 111935.png
    Schermafbeelding 2024-04-13 111935.png
    1.4 MB · Views: 12
  • Schermafbeelding 2024-04-13 112030-2.png
    Schermafbeelding 2024-04-13 112030-2.png
    1.3 MB · Views: 12
Een tijd terug reed ik op de brommer een stuk door Utrecht op een mooie weekenddag. Wat een drama. Niet door het fietsverkeer heen te komen en als je er niet bekend bent is het (brom)fietspadenstelsel ondoorgrondelijk.

Ik zou daar een elektrische fiets kopen, veel praktischer. Of er niet gaan wonen. :p
 
Ik heb 63 jaar in die k*t Randstad gewoond. Sinds 2015 woon ik in de Achterhoek in een dorp met 4000 inwoners. Ik hoef niet meer terug naar die ellende. Ook al wordt het hier met het jaar drukker je kunt er je nog wel fatsoenlijke verplaatsen met welk voortuig dan ook. Alleen op feestdagen hoef ik niet te proberen om naar de Randstad (familie) te reizen met de auto want dan is het 1 grote ramp op de A12 vanaf Duitsland en/of omgekeerd. Maar dat neem ik graag voor lief.
 
Back
Top