Groffe Bouwfout Gemeente Lelystad

Folkert@MinaRally

Freude Am Fahren
:: Groffe Bouwfout Gemeente Lelystad ::

Ok ik spreek net gast uit Lelystad. Zit een wazig verhaal te vertellen van ik rijd me scooter bijna total los tegen iets een op de weg. Tegen een stoep.

Ik denk waar heeft ie het toch over. Tot ie mij deze foto stuurt.

Dit lijkt me toch echt een zeer groffe fout. Je moet daar dus met je scooter en fiets rechts van die doorgetrokken lijn rijden.

Hij reed ook nog eens 'savonds en er staat nergens een bord "situatie gewijzigd". Voor hetzelfde geldt rijd iemand zich helemaal te barsten daro. En het lijkt me ook dat als iemand hier schade door oploopt je de gemeente aansprakelijk kan stellen en dat deze foto bewijs genoeg is.

Maar goed, ik vind dit toch wel erg dom. Dit zie je toch als je dit aanlegt?!?!



bouwfout.gif
 
Advertisement - register to remove this

Dit is idd niet te geloven zeg!!

Je zou je helemaal kapot rijden!

Gemeente is toch gewoon aansprakelijk? Als er wat zou gebeuren dan kan je de gemeente aansprakelijk stellen en volgens mij heb je dan wel een heel grote kans dat je je schade vergoed krijgt!

Erger nog: straks rijdt iemand zich daar dood!! Wat dan??!!

Echt niet te geloven!!!!

LEVENSGEVAARLIJK!!!!!!!!!!!
 
Zal wel niet, volgens mij is het een 70km weg, gezien de aangepaste maximumsnelheid van 50km/h ivm. werkzaamheden. Normaal moet je dan op een naastgelegen fiets/bromfietspad rijden, maar in dit geval dus blijkbaar op een smal strookje naast de weg, beetje typisch geregeld daar.
 
je moet hier gewoon op de weg volgens mij rijden

maarre HALLO dat is geen pad om mete en brommer te rijden, is gewoon een kleine "vluchtstrook". Oftewel diegene die zich daar dood rijd, Jammer voor hem, maar daar hoor je niet te rijden
 
Stuk waar die scooter staat is niet bedoeld om op te rijden verderop zie je ook paaltjes in de weg. Het is gewoon de bedoeling, dat je op het fietspad rijd.
 
Originally posted by Estolan
je moet hier gewoon op de weg volgens mij rijden

maarre HALLO dat is geen pad om mete en brommer te rijden, is gewoon een kleine "vluchtstrook". Oftewel diegene die zich daar dood rijd, Jammer voor hem, maar daar hoor je niet te rijden

Kan jij zien als t een 70 of 50 km weg is dan?? Zo ja, lijkt me beetje raar dat ze er een 50 km per uur bord neer zette als t al 50 is duzz mijn conclusie is dat t dan 70 moet zijn (correct me if i'm wrong). Verder dat fietspsa ernaast is verboden voor fietseers duzz voor brommmers zal ook wel nie toegankelijk zijn:S

Duzz dat eigenschuld vind ik weer es nergens op gebasseerd, ik vind t meer een rare verkeers situatie :|
 
Originally posted by bissie
Kan jij zien als t een 70 of 50 km weg is dan?? Zo ja, lijkt me beetje raar dat ze er een 50 km per uur bord neer zette als t al 50 is duzz mijn conclusie is dat t dan 70 moet zijn (correct me if i'm wrong). Verder dat fietspsa ernaast is verboden voor fietseers duzz voor brommmers zal ook wel nie toegankelijk zijn:S

Duzz dat eigenschuld vind ik weer es nergens op gebasseerd, ik vind t meer een rare verkeers situatie :|
dat pad daarnaast is een verplicht fietspad (er staat nu tijdelijk een bord verboden voor fietsers omdat ze daar verderop aan het werk zijn zoals je kunt zien), dus verboden voor bromfietsen, dus moet je zowiezo op de weg rijden (wat dan dus een 50km weg is)...

verder is het gewoon hartstikke duidelijk dat dat kleine stukje naast de weg geen (brom)fietspad is, anders zou er geen fietspad naast zijn en zou die doorgetrokken streep niet de bocht mee gaan (daar achter het paaltje)... met een beetje verstand kan elke aap wel bedenken dat ie niet op dat smalle strookje naast de weg hoort te rijden met een bromfiets...

tis heel jammer van zn scooter, maar toch echt zn eigen schuld...
 
en toch vind ik t een maffe verkeers situatie, ook al zou ik er nooit zelf tegenaan zijn gereden :). IK zeg ook niet dat die kerel ongelijk heeft of niet. Zeg allleen dat ze dat IMO iets tactischer hadden op kunne lossen :)/
 
Ik heb ook zo me bedenkingen en vind het maar één grote berg ellende op dat plaatje. Lijkt allemaal een beetje tegenstrijdig. Toch zou er dan denk ik bij dat fietspad duidelijk zo'n bord moeten staan die Eric hierboven heeft gepost.

Ook is niet duidelijk of het een 50 km/h weg is, omdat het Werk In Uitvoering bord aan weerszijde aan dezelfde paal zitten als het 50 km/h bord, wat weer kán duiden dat het alleen hier geldt i.v.m. de werkzaamheden.

Vaagheid troef.
 
Ik zie het probleem niet echt...

Je moet hier op de weg rijden, maar als je rechtdoor wil, is dat niet dé positie om te rijden dacht ik zo..

Je moet nl. zoveel mogelijk rechtsrijden op de rijbaan, en waar die scoot staat is géén rijbaan, te zien aan de witte doorgetrokken streep links ervan...

Met andere woorden....je hebt hier niks te zoeken op dit gedeelte van de weg en volgens mij ben je zelfs in overtreding als je hier rijdt !!

Toch effe beter jullie theorie leren jongens (niet iedereen natuurlijk)

En er staat toch ook een reflectorpaaltje pal ervoor, of rij jij altijd volgas langs die paaltjes die s'nachts langs de weg staan bij nieuw aangelegde wegen/nieuwbouw ??
 
Jongens, ik woon in Lelystad en ik denk dat die gast van jou het niet helemaal begrepen heeft. Hij hoort namelijk, zoals eerder gezegd gewoon op de weg (dus links van de streep) te rijden.

Over de 50 km/h borden daar verder op, die staan er alleen i.v.m. werkzaamheden, normaal is dit gewoon net als ander doorgaande weg in Lelystad een 70 km/h weg. (waar je dus met je brommer maar 30 km/h mag omdat het binnen de bebouwde kom is, nogal lomp)
 
precies, gewoon op de weg, enne, dat verhalen, dat kannie wel shaken.
tis een doorgetrokken streep (afgrenzing van de weg) en daarnaast mag je niet rijden... bovendien, een beetje scooter kan het toch wel bijhouden op de weg? ik zelf rijd altijd zoveel mogelijk op de weg...

ps folkert, kap eens met die bReEzAh topictitles...
dit heeft te maken met regelgeving en wetten, dus move..
 
Back
Top