Koppeling blijft hangen

BetaMarvin

Beta Ark LC DD
M'n koppeling blijft hangen volgens mij.
Ik kwam net thuis en de scooter liep heel erg zwaar toen de motor uit stond.
Ook wou het naar voren met stationair toerental..
Ik heb ook sinds kort dat als ik een tijdje gereden heb (koppeling warm) en ik rem van 80 naar +-40, dat hij heel moeilijk bij de 60 komt, en dan gewoon weer doortrekt, vanuit stilstand trekt hij hem wel gewoon in 1x door de 40-50-60 heen.

Der zit een groene drukveer in, de trekveertjes weet ik niet. Kon er nog niet achterkomen hoe ik de koppeling uitelkaar kreeg:|

Maaar.. Volgens mij heeft de vorige eigenaar me weleens verteld dat er een piaggio koppeling inzat omdat die originele stuk was ofzo??
 
Advertisement - register to remove this

haal em uit elkaar zou ik zeggen.....
je ziet van zelf wat het probleem is, ik heb het een keer gehad bij me sfera.
dan vreet hij ook de snaar op.... toen waren er 2 geleiders uitgesleten, koste me niet zo heel veel volgens mij
 
Daarom dacht ik aan de koppeling;)
Maar ik moet elke dag 7.20 weg met de scooter en ben dan uur of half 6 thuis, dus dan kun je wijnig doen als je wat nodig hebt ofzo...

Maar die moer die de koppeling tegen de drukveer houd zegmaar, die was losgelopen en zat tegen m'n koppelingshuis aan. Net leek het alsof me hele carter wegefreten werd:S
Ik wou hem erop draaien, maar het schroefdraad is gaar. Waarschijnlijk was hij dus al half dol ofzo:(:( Ik hoop dat het alleen de moer is, zodat ik die morgevroef ff kan halen en dan miss nog werken:(
 
Hij begon het steeds erger te doen en vaker..
De veertjes waren nog heel, maar ik zet er nu toch maar een Mina koppeling in.
Als alles is zoals ik het wil hebben kwa setup stel ik de carb en de veertjes en rolletjes goed af..
Thnx igg:)
 
Back
Top