Setup voor peugeot vivacity

Renskedekort

New Member
Hallo,

Ik ben van plan om een Peugeot vivacity te gaan kopen. ik wil die gebruiken voor lange afstanden te rijden, maar wil wel een hoge snelheid hebben denk aan 90-100 km/h. aan wat voor setup moet ik dan denken?
 
Advertisement - register to remove this

Als je die snelheid wilt koop dan een scooter met minarelli of piaggio motor.

Je zult wel met je kin op het stuur moeten om 100kmh te halen. In dat geval is een stage6 streetrace 70cc toereikend.
Met een 17.5 of 19mm carburateur en een yasuni R.

Zou mn geld niet in een vivacity steken.
 
Hah heerlijk die instelling.
giphy-downsized-large-864882288.gif

Het enige wat een Peug tegenwerkt is de kleine inlaat, als je dat aanpakt wil het voor op straat tuning prima.
We hebben het niet over MHR speed, prorace, 2fast etc.
Ik heb dit al bewezen eind jaren negentig.
 
Hah heerlijk die instelling.
View attachment 75473

Het enige wat een Peug tegenwerkt is de kleine inlaat, als je dat aanpakt wil het voor op straat tuning prima.
We hebben het niet over MHR speed, prorace, 2fast etc.
Ik heb dit al bewezen eind jaren negentig.
Die cilinders zijn nou ook niet echt geschikt voor dagelijks gebruik op langere afstanden he.
Maar mijn persoonlijke ervaringen met Peugeot blokken zijn al om te janken dus daar baseer ik mijn antwoord dan ook op he.
Richting de 90 is inderdaad geen heel groot obstakel, enkel het stukje van de langere afstanden dat is een heel ander verhaal. En misschien dat onze ideeen over lange afstanden ook verschillen Maar kom maar langs met je Peugeot dan zorg ik dat het bier koud staat
 
Ik heb eerste helft 2000 op een Peug gereden. Met Yasuni R en 70cc en werd altijd weg gereden door minarelli motoren. Wat was ik blij dat die total loss gereden werd door een aanrijding. Daarna overgestapt op minarelli horizontaal. Wat een verademing.

Een Peugeot is een goede duurloper zolang je er niet aan gaat prutsen en tjoenen.
 
Op tuning gebied is er natuurlijk voor Pia en Mina veel meer te krijgen, er is veel meer geld/tijd in ontwikkeling gestoken.
Tevens is er meer technische kennis voor deze motoren, zo ook hier op dit forum.

Bij Peugeot verticaal is deze kennis lang niet zo groot. Niet veel steken er tijd of geld in, of geven na een paar tegenslagen op. Gebrek aan kennis en onderdelen is vaak de reden.
Zoals ik al aangaf is de inlaat de grootste beperking bij dit type blok, niet omdat de kwaliteit minder is.
Bijvoorbeeld is een originele Peug cilinder van veel betere kwaliteit en zijn thermisch beter. Alu nikasil voor verticaal en horizontaal.
Pia en Mina orgineel is gietijzer.

Met de tuning onderdelen die er zijn voor Peugeot verticaal kan je een betrouwbare scoot bouwen voor dagelijks gebruik.
Er zit natuurlijk een groot verschil in ac en lc blokken, een LC nikasil cilinder van een goed merk loopt prima en is betrouwbaar.

Met tuning van een Peug horizontaal kan je grote vermogens bereiken alleen moet ook daar creatief zijn, er is gewoonweg minder extreem spul voor te krijgen.

Een Mercedes is bijvoorbeeld niet veel beter als een Hyundai of een Dacia. Mensen die Mercedes rijden zijn geneigd meer geld uit te geven aan hun voertuig dan iemand die Hyundai of Dacia rijdt.

Een mooi voorbeeld wat er gebeurt als je tijd/geld in een verticaal steekt. Compleet gewijzigde inlaat.
Post automatically merged:

Die cilinders zijn nou ook niet echt geschikt voor dagelijks gebruik op langere afstanden he.
Maar mijn persoonlijke ervaringen met Peugeot blokken zijn al om te janken dus daar baseer ik mijn antwoord dan ook op he.
Richting de 90 is inderdaad geen heel groot obstakel, enkel het stukje van de langere afstanden dat is een heel ander verhaal. En misschien dat onze ideeen over lange afstanden ook verschillen Maar kom maar langs met je Peugeot dan zorg ik dat het bier koud staat
Gebaseerd op wat?
 
Last edited:
En dan heb je er gigantisch veel werk en geld ingestopt, en is hij vergelijkbaar met een mina of pia setup die je zo in elkaar schroeft. Carb onder het heetste punt van de uitlaat is ook niet bepaald een goed idee.

Als je iets snels wil maken, is het veel makkelijker en goedkoper om gewoon met een goede basis te beginnen. Een Mercedes kan je meestal ook veel makkelijker sneller maken als een Hyundai.

Een Mercedes is niet veel beter als een Dacia of Hyundai? Hahaha oke dan. Ik ben geen groot Mercedes liefhebber, maar kwalitatief is het niet eens vergelijkbaar. Natuurlijk is een Mercedes een veel betere auto.
 
En dan heb je er gigantisch veel werk en geld ingestopt, en is hij vergelijkbaar met een mina of pia setup die je zo in elkaar schroeft. Carb onder het heetste punt van de uitlaat is ook niet bepaald een goed idee.

Als je iets snels wil maken, is het veel makkelijker en goedkoper om gewoon met een goede basis te beginnen. Een Mercedes kan je meestal ook veel makkelijker sneller maken als een Hyundai.

Een Mercedes is niet veel beter als een Dacia of Hyundai? Hahaha oke dan. Ik ben geen groot Mercedes liefhebber, maar kwalitatief is het niet eens vergelijkbaar. Natuurlijk is een Mercedes een veel betere auto.
Wat een grap. Duitse motoren zijn de laatste 25 jaar om te huilen. Gebouwd om de werkplaats aan de gang te houden.

Mogelijk is een Mercedes qua interieur kwalitatief beter. Op het vlak van motoren zeker niet.
 
Back
Top