start niet (+ foto's @ eind)

area_51_member

scooterloos
Hey, ik weet zelf redelijk wat van scooters, maar ik ben geen expert... En vooral niet als het om de carb gaat. Nou ik heb mijn zuiger vervangen. Maar nu start hij dus niet meer :?... Ik heb 20 x gekicked ofzo, toen het vlotterbakje eraf gehaalt, en er stond nauwelijks benzine in. Ik denk dat hij dus geen benzine krijgt. Ik heb ook 2 slangetjes die bove elkaar uit de carb komen, bovenin op de kop erin laten gaan. (is juist geloof ik toch?) Ik weet dus niet waarom hij niet start :? Iemand?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

compressie: hou je hand bij de uitlaat en voel of er lucht uitkomt..
vonken: bougie tegen stuk metaal (frame) houden en kicken.. (wel dus met de bougie-dop op de bougie..) en de scooter moet op contact staan..
 
Ja da zou ik ni doen van die deo.
Eerst zien of er compress is.
Of de kabels wel juist zijn aangesloten.
Zien of er geen vuil tussen uw membraanplaatjes zit.
Of ge ontsteking krijgt.
Mss hebde uwe zuiger er verkeerd opgezet
Zodat er geen mengsel kan worden ingezogen.
 
Ok maar waar kan het aan liggen dat hij geen benzine zou krijgen. Me carb heeft wel tijdje helemaal plat gelegen op mn blok omdat ik ergens niet goed bij kwam. Kan het niet dat er ergens wat verkeerd zit in me carb? Een maat van me zei iets over een pijltje wat daar zit als je je vlotter eraf haalt, als dat verkeert zit kreeg je geen benzine oid...
 
Als je zuiger omgekeerd zit loopt ie nog steeds, naait alleen vast na een tijdje. Haal je vacuum er eens af en zuig eraan, loopt er dan benzine door het benzineslangetje? Zo ja, is je vacuum niet kapot, maar dan ligt het aan de montage van je zuiger, cilinder, pakkingen of membraankleppen, krijg ie geen benzine als je aan die vacuum zuigt dan is je vacuum kapot.

Die vriend van je bedoelt misschien de naald waarmee je vlotter scharniert.. die moet wel goed op z'n plek zitten natuurlijk.. maar ik neem aan dat die wel goed zit, anders schroef je je carb niet dicht.
 
Wat een bullshit allemaal trap gewoon een x de kickstart naar beneden en voel of ie compressie heb zoja moet ie dus ook benzine zuigen. zuig ff met je bek aan die facuumslang (de slang die niet je benzineslang is dus) en kijk of er benzine uit je benzineslang komt,nou zoja prop die benzineslang op je carburateur (wel voor de gein op het goeie aansluitingkje) en zuig nog ff aan je vacuumslang, gewoon ff 15 seconden dan is je vlotterbak vol dus doe je vacuumslang op je carburateur en kicke dan gaat ie zeker lopen! ik snap niet waar mensen altijd zo moeilijk over doen hoor als er geen benzine in je vlotterbak komt dan gaat ie niet lopen meestal he. dus doe er dan wat aan .

succes!
 
Erm je moet aan je vacuümslang zuigen en kijken of er benzine uit de benzineslang komt...
zo ja, benzineslang aansluiten, ff zuigen nog x voor de zekerheid,
vacuümslang aansluiten en starten
 
Back
Top